تبیان، دستیار زندگی
بدین وسیله به اطلاع كلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام و شركت در آزمون سراسری سال 1394برای پذیرش دردوره های روزانه ، نوبت دوم (شبانه )، نیمه حضوری، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور (آموزش از راه دور) و ..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اطلاعیه سازمان سنجش درباره ثبت نام ، شرایط و ضوابط کنکور 94

اطلاعیه سازمان سنجش درباره ثبت نام ، شرایط و ضوابط کنکور 94

بدین‌وسیله‌ به‌اطلاع‌ كلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی‌ ثبت‌ نام‌ و شركت‌ در آزمون‌ سراسری‌ سال 1394 برای‌ پذیرش در دوره‌های‌ روزانه‌، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه‌حضوری، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاهها و موسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور (آموزش‌ از راه‌ دور) و موسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌ و همچنین متقاضیان تحصیل در آن دسته از كد رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی كه پذیرش در رشته‌های مذكور براساس آزمون صورت می‌پذیرد، می‌رساند كه‌ ثبت‌نام‌ برای‌ شركت‌ در آزمون‌ مذكور و همچنین ویرایش اطلاعات ثبت ‌نام از روز یكشنبه مورخ  19/11/93 (نوزدهم‌ بهمن ماه 1393) آغاز و در پایان‌ وقت‌ روز سه‌شنبه مورخ 28/11/1393 (بیست و هشتم بهمن ماه‌ 1393) پایان‌ می‌پذیرد، لذا داوطلبان‌ می ‌توانند در مهلت‌ مقرر براساس توضیحات ذیل برای شركت در آزمون سراسری سال 1394 اقدام نمایند.

الف) تکالیف داوطلبان‌ برای‌ شركت‌ در آزمون:‌

داوطلب‌ شركت‌ در آزمون‌ باید یكایك‌ اقدامات‌ زیر را به‌ موقع‌ و در مهلت‌ مقرر انجام‌ دهد.

  1. مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام (دفترچه شمار1)درآزمون سراسری سال 1394(این دفترچه از روز شنبه 18/11/93 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش كشور قابل دریافت می باشد.)
  2. خرید كارت اعتباری ثبت‌نام از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش كشور‌ به نشانی: www.sanjesh.org.
  3. مراجعه به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاهها به نشانی:  http://dipcode.medu.ir برای دریافت كد سوابق تحصیلی (اطلاعات دانش‌آموزی برای داوطلبان مشمول احتساب سوابق تحصیلی، شامل دیپلمه‌های سال 1384 تا سال 93 با عنوان رشته های تحصیلی ریاضی فیزیك، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی).
  4. ثبت‌نام از طریق سایت اینترنتی سازمان در زمان مقرر (19/11/93 لغایت 28/11/93).
  5. پرینت كارت‌ شركت در‌ آزمون، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش كشور‌ بر اساس برنامه زمانی مندرج در دفترچه راهنمای شماره یك.
  6. حاضر شدن در محل‌ و حوزة امتحانی تعیین‌ شده در كارت شرکت در آزمون‌ و پاسخ دادن به سوالات.

ب) ثبت‌نام‌ برای‌ شركت‌ در آزمون:‌

ثبت ‌نام برای شركت در آزمون‌های کلیه دوره‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سال 1394 و همچنین متقاضیان تحصیل در آن دسته از كدرشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی كه پذیرش در رشته های مذكور بر اساس آزمون صورت می پذیرد منحصراً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش كشور امكان‌پذیر است. لذا داوطلبان لازم است ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام رامطالعه نموده ودرصورت واجد شرایط بودن نسبت به پرداخت هزینه خرید كارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون به شرح ذیل، اقدام و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.

1- دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون سراسری سال 1394:

متقاضیان ثبت‌نام در آزمون سراسری سال 1394، با دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون از پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، ضمن مطالعه دقیق آن برای اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه ایثارگران كه در این دفترچه راهنما درج شده در صورتی كه دارای شرایط مندرج در دفترچه ‌باشند، می‌توانند به عنوان داوطلب در این آزمون ثبت ‌نام نمایند.

 2-پرداخت هزینه خرید كارت اعتباری:

با توجه به اینكه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله كارت‌های عضو شبكه بانكی شتاب كه پرداخت الكترونیكی آنها فعال می‌باشد، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان و پرداخت مبلغ 150.000 (صد و پنجاه هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در آزمون، نسبت به دریافت اطلاعات كارت اعتباری (شماره سریال 12 رقمی) اقدام نمایند.

تبصره 1- هر داوطلب مطابق ضوابط آزمون می‌تواند متقاضی شركت در یكی از گروههای آزمایشی پنج‌گانه شامل گروه آزمایشی یك (علوم ریاضی و فنی)، گروه آزمایشی 2 (علوم تجربی)، گروه آزمایشی 3 (علوم انسانی)، گروه آزمایشی 4 (هنر) و گروه آزمایشی 5 (زبانهای خارجی) گردد.

تبصره 2- چنانچه داوطلبی متقاضی ثبت‌نام در 2 و یا 3 گروه آزمایشی (با توجه به توضیحات تبصره 3 ذیل) ‌باشد، لازم است به ازای هر گروه آزمایشی مبلغ 150.000 (صد و پنجاه هزار) ریال دیگر نیز از همین طریق پرداخت و اطلاعات كارت اعتباری را دریافت دارد.

تبصره 3- منظور از ثبت‌نام در 2 و یا 3 گروه آزمایشی بدین صورت می‌باشد، كه داوطلب می‌تواند علاوه بر انتخاب یكی از گروههای  آزمایشی (علوم ریاضی و فنی یا علوم تجربی و یا علوم انسانی) به عنوان گروه آزمایشی اصلی در گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی نیز متقاضی شود. به عبارت دیگر هیچ داوطلبی نمی‌تواند بطور همزمان، در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی شركت نماید.

تبصره 4- چنانچه داوطلبی علاقمند به شركت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی باشد، لازم است نسبت به پرداخت مبلغ 000/80 (هشتاد هزار) ریال دیگر نیز از همین طریق، اقدام و اطلاعات كارت اعتباری را دریافت نماید.

تبصره 5- در رابطه با نحوه اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی توضیحات لازم در دفترچه راهنمای شركت در آزمون و اطلاعیه‌های بعدی داده خواهد شد.

تبصره 6- در رابطه با نحوه اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران به اطلاع می‌رساند در صورت اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش برای پذیرش دانشجو در دانشگاههای فوق، موضوع در زمان پرینت كارت شركت در آزمون و یا درزمان انتخاب رشته اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تذكرات مهم :

  1. در آزمون سراسری سال 1394 پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی: ارتباط تصویری، طراحی پارچه، طراحی صحنه، طراحی لباس، عكاسی، كاردانی هنرهای تجسمی، كتابت و نگارگری، مجسمه سازی و نقاشی ، طراحی صنعتی ، ادبیات نمایشی، بازیگری ـ كارگردانی، نمایش عروسكی آهنگسازی، نوازندگی موسیقی ایرانی، نوازندگی موسیقی جهانی و موسیقی نظامی) در گروه‌ آزمایشی هنر بصورت متمركز و با شرایط خاص صورت می‌پذیرد. لذا كلیه داوطلبان علاقمند به رشته‌های ذیربط می‌بایست نسبت به علامتگذاری بند مربوط در تقاضانامه ثبت‌نام برای هر یك از رشته‌های ذیربط اقدام نمایند.(حداكثر 2 مجموعه رشته مطابق توضیحات مندرج دردفترچه راهنمای شماره یك )برگزاری آزمون عملی و یا آزمون تشریحی رشته‌های ذیربط در اوایل مرداد ماه سال 1394 خواهد بود. توضیحات لازم در این خصوص از طریق اطلاعیه‌های مربوط در زمان پرینت كارت شركت در آزمون به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. به عبارت دیگر این رشته‌ها از ردیف رشته‌های مربوط به پذیرش نیمه متمركز خارج گردیده و اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های فوق در شهریور ماه سال 94 همزمان با نتایج سایر رشته ها ی متمركز اعلام خواهد شد.
  2. سایرضوابط آزمون سراسری سال 1394 همانند ضوابط آزمون سال 1393 بوده و تغییری در آن ایجاد نخواهد شد.
  3. متقاضیانی كه از سال‌ تحصیلی‌ 64-1363 به‌ بعد، دو نوبت‌ در آزمون‌های‌ ورودی‌ (دوره‌های‌ روزانه‌) رشته‌های تحصیلی متمركز و یا نیمه‌متمركز پذیرفته‌ شده‌ باشند، حق ثبت‌نام و شركت در آزمون سراسری سال 1394 را نخواهند داشت.
  4. پذیرفته‌ شدگان‌ دوره‌های‌ روزانه‌ آزمون‌ سراسری‌ سال‌ 1393 (اعم‌ از رشته‌های‌ متمركز و یا نیمه‌متمركز) حق ثبت‌نام و شركت در آزمون سراسری سال 1394 نخواهد داشت.
  5. براساس ضوابط، دانشجویان دوره روزانه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (بجز دانشجویان، ورودی سال 93 كه مجاز به شركت در آزمون سال 94 نمی‌باشند) در صورتی می‌توانند در آزمون سراسری سال 94 ثبت‌نام و شركت نمایند كه اولاً واجد شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون مذكور باشند و ثانیاً حداكثر تا تاریخ 30/11/1393 نسبت به انصراف قطعی از تحصیل اقدام نمایند. بدیهی است داوطلبان مذكور در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل تا تاریخ تعیین شده، در صورت موفقیت و قبولی در آزمون، مجاز به ثبت‌نام و ادامه تحصیل در رشته قبولی جدید خود نمی‌باشند.وبه عنوان داوطلب متخلف تلقی خواهند شد.
  6. مطابق مصوبه جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو و در راستای اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجودر دانشگاهها و مراكز آموزش عالی كشور (مصوب مجلس محترم شورای اسلامی) سوابق تحصیلی موجود (اعلام شده از وزارت آموزش وپرورش) آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی فیزیك، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی كه دیپلم خود را طی سالهای 1384 لغایت 1393 اخذ نموده‌اند و دروس امتحانی آنها بصورت نهایی و سراسری برگزار شده، مشمول اعمال سوابق تحصیلی می‌باشند و سوابق تحصیلی تراز شده آنها به میزان حداكثر 25 درصد تأثیر قطعی در نمره كل نهایی آنان اعمال خواهد شد.
اطلاعیه سازمان سنجش درباره ثبت نام ، شرایط و ضوابط کنکور 94

ج -آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام:

داوطلبان می‌بایست پس از مطالعه دفترچه راهنما مدارك و یا اطلاعات لازم مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام، از جمله فایل عكس اسكن شده را براساس توضیحات مندرج در دفترچه آماده نمایند.

د-داوطلبانیكه درزمان مقررنسبت به ثبت نام درآزمون اقدام می نمایند:

این دسته ازداوطلبان لازم است با وارد نمودن اطلاعات درخواستی نسبت به مشاهده اطلاعات ثبت‌نامی و در صورت لزوم نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی براساس دستورالعمل به شرح ذیل اقدام نمایند.

الف- آن دسته ازداوطلبانی كه مشمول سوابق تحصیلی نمی باشند اجازه ویرایش  كلیه اطلاعات ثبت‌نامی خود را دارند.

ب- آن دسته ازداوطلبانی كه مشمول سوابق تحصیلی می باشند اجازه ویرایش اطلاعات خودراداشته اما اجازه ویرایش اطلاعات سوابق تحصیلی را نخواهند داشت .

توجه: شرایط وضوابط ثبت نام وشركت درآزمون دردفترچه راهنمای شماره 1 آزمون درج شده است و هرگونه‌ تغییر‌ در شرایط و ضوابط ثبت‌نام بصورت اطلاعیه رسمی از طریق‌ نشریه پیك‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش كشور (سایت سازمان) و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.

ضمناً داوطلبان گرامی می توانند سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی www.Sanjesh.org و یا با شماره‌ تلفنهای‌ 9-88923595 (كد 021) در میان بگذارند. و از مراجعه حضوری به این سازمان خودداری فرمایند.


مرکز یادگیری سایت تبیان - تجمیع و تنظیم: علی سرمدی

منبع: kanoon.ir