تبیان، دستیار زندگی
اگر نحوه تهیه خبر، گزارش آن و انتشار آن برایتان جذاب است، اگر علاقمندید با روند تهیه یک روزنامه از ابتدا تا تولید و انتشار آن آشنا شوید، حتماً از دفتر روزنامه جام جم بازدید نمایید.....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دفتر روزنامه جام جم محلی مناسب برای بازدید دانش پژوهان

دانش پژوهان عزیز، اگر شما به انجام پروژه های با موضوع خبرنگاری، روزنامه نگاری و ویراستاری علاقمندید. اگر نحوه تهیه خبر، گزارش آن و انتشار آن برایتان جذاب است، اگر علاقمندید با روند تهیه یک روزنامه از ابتدا تا تولید و انتشار آن آشنا شوید، حتماً از دفتر روزنامه جام جم بازدید نمایید.

دفتر روزنامه جام جم

تهیه روزنامه دیواری و مشارکت در تولید آن فعالیتی است که هر فرد در دوران تحصیل خود حتماً یک بار آن را تجربه کرده است. تهیه گزارش، جمع آوری مطالب مرتبط، تهیه خبر از پیش آمد ها و اتفاقات روز و ... فعالیت هایی است که با همکاری گروهی منجر به تهیه یک روزنامه دیواری می شود. تهیه روزنامه دیواری که به نوعی زیر شاخه ای از کار مطبوعاتی به حساب می آید برای عده ای جذاب تر بوده و این فعالیت را به صورت جدی دنبال می کنند. اگر به دنبال مجموعه ای هستید تا شما را با روند تهیه یک روزنامه مطبوعاتی رسمی آشنا سازد، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

دفتر روزنامه جام جم

اولین شماره روزنامه جام جم در تاریخ دهم اردیبهشت ماه سال 1379 پس از انتشار چند پیش شماره، به چاپ رسید. اساس انتشار روزنامه بر تحقق اهداف سازمان صدا و سیما مبتنی بر وجود رسانه مکتوب در حوزه خبر و اطلاع رسانی قرار داشت. علاوه بر اینها نزدیک شدن به مباحث بنگاه های چند رسانه ای در افق دید سازمان و نیز تکمیل حلقه رسانه ای آن، از جمله دلایل انتشار روزنامه بود.

به تدریج با گسترش روزنامه جام جم، بخش ضمائم به آن افزوده شد. "قاب کوچک" یکی از ضمائم روزنامه جام جم است که از شهریور 1380 با محتوایی در حیطه سینما، تلوزیون و رادیو چاپ می شود و روزهای شنبه هر هفته همراه روزنامه در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. روزهای یکشنبه هر هفته، ضمیمه "کلیک" که به مباحث مرتبط با دنیای فناوری اطلاعات می پردازد در اختیار خوانندگان قرار می گیرد. دوشنبه ها ضمیمه "چهاردیواری" با موضوع خانواده و تربیت فرزندان، سه شنبه ها هفته نامه "سیب" با موضوع کلی علم و پزشکی، چهارشنبه ها، ضمیمه "تپش" که به کالبدشکافی حوادث تلخ و شیرین می پردازد. آخر هفته ای متفاوت با ضمیمه "چمدان" که به موضوع گردشگری اختصاص دارد.

دفتر روزنامه جام جم 
اما امروزه با گستردگی اینترنت و نفوذ آن در تمامی شئون زندگی انسان‌، حضور همه نشریات را در فضای مجازی به یک ضرورت تبدیل کرده است. چنانکه این روزها تقریبا هیچ نشریه مکتوب معتبری نیست که در اینترنت فضای اختصاصی ارایه مطالب خودش را نداشته باشد و محتوایش را در فضای مجازی در دسترس مخاطبان خود قرار ندهد. از همین رو و در جهت تسهیل هرچه بیشتر دسترسی همه اقشار مخاطبان به محتوای روزنامه جام جم، راه اندازی سایت جام جم نشریات در دستور کار موسسه مطبوعاتی جام جم قرار گرفت. تا اینکه "جام جم آنلاین" در نوزدهم مهرماه 1381 به عنوان نخستین روزنامه سایبر ایرانی تولد یافت و از همان هنگام، در كار ارایه اخبار و اطلاعات از گوشه و كنار جهان به مخاطبان بوده است.
دفتر روزنامه جام جم

مخاطبی که به سایت جام جم نشریات مراجعه می‌کند، به روزنامه و ضمیمه اختصاصی همان روز دسترسی پیدا می‌کند و می‌تواند مطالب روزنامه و ضمیمه را در فضایی ساده و زیبا مطالعه کند. طراحی ظاهری و ساختاری سایت به گونه‌ای است که دقیقاً حس خواندن روزنامه مکتوب در ذهن مخاطب متبادر می شود. این شکل که مخاطب روزنامه یا ضمیمه مورد نظر را پیش روی خود می‌بیند و همچون روزنامه واقعا می‌تواند از طریق ماوس، آن را ورق بزند.
دفتر روزنامه جام جم

همه ی این فعالیت ها بجز چاپ، در مرکز دفتر روزنامه جام جم در خیابان میرداماد صورت می گیرد، در این ساختمان در طبقه اول، کتابخانه و مرکز اسنا، جام جم آنلاین و بخش مدیریت بازگانی قرار دارد. طبقه دوم ساختمان شامل بخش های فنی تحریریه، پژوهش و آموزش و همچنین انتشارات می باشد. طبقه سوم مجموعه اختصاص به بخش های تحریریه، سردبیر، معاون خبر تحریریه و اتاق مصاحبه دارد. اگر قصد دارید از دفتر روزنامه جام جم، تحریریه و بخش های مختلف آن بازدید نمایید. حتماً با شماره های تماس ذکر شده تماس گرفته و زمان و ساعت بازدید خود را هماهنگ نمایید.

شماره تماس: 22222511 (021)
آدرس: تهران، خیابان میرداماد، جنب مسجد الغدیر، پلاك 129، كدپستی:1911618413


بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان
تهیه: الهام گارسچی - تنظیم: یگانه داودی