تبیان، دستیار زندگی
ی‌های آسیایی دوحه در تهران؛ مهندس علی‌آبادی: ایران برای همكاری در برگزاری بازی‌های دوحه آماده است مراسم اختتامیه‌ی حمل مشعل بازی های آسیایی دوحه با حضور پسر امیر قطر و معاون رییس جمهور ور ییس سازمان تربیت بدنی در آكادمی ملی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اختتامیه‌ی حمل مشعل بازی‌های آسیایی دوحه در تهران؛

مهندس علی‌آبادی: ایران برای همكاری در برگزاری بازی‌های دوحه آماده است


مراسم اختتامیه‌ی حمل مشعل بازی های آسیایی دوحه با حضور پسر امیر قطر و معاون رییس جمهور ور ییس سازمان تربیت بدنی در آكادمی ملی المپیك برگزار شد.

تهران آخرین شهری بود كه در ایران مراسم حمل مشعل روز گذشته در آن برگزار شد. از ساعت 11:30 ورزشكاران پیشكسوتان و قهرمانان زیادی در رشته‌های مختلف از ایستگاه یك توچال تا ایستگاه هفت و از ایستگاه هفت به دامنه‌ی كوه‌های توچال تا كاخ سعدآباد، سالن اجلاس سران كشورهای اسلامی، پارك ملت و مجموعه ورزشی انقلاب، مشعل این دوره از مسابقات را در تهران حمل كردند.

در طی این مسیر ورزشكاران نامداری هم‌چون تیمور غیاثی، قهرمان پنج مداله‌ی ایران در آسیا، مصطفی میرهاشمی.‌علیداد ساوه شمشكی، حسین كهلر، باقر كلهر، حسین ساوه شمشكی در قله‌ی توچال و در طی مسیر نیز ورزشكاران نامداری مانند احسان قائم مقامی، پیمان اكبری، محمد تركاشوند، نسیم حسن‌پور، نیره عاكفیان، عباس جدیدی، احمدرضا عابدزاده، احسان حدادی، امیر قلعه‌نویی و … مشعل مسابقات را به دست گرفتند.

صالح الكوری، سفیر قطر نیز در میان راه مشعل را حمل كرد و محمد احمد السوالیتی، رییس فدراسیون ورزش‌های رزمی قطر نیز مشعل را به دست گرفت.

حسین رضازاده، قهرمان قهرمانان جهان به عنوان آخرین ورزشكار مشعل را در آكادمی ملی المپیك حمل كرد و به جایگاه ویژه‌ی این مراسم رساند. در این مراسم كه جمع كثیری از مسوولان و ورزشكاران قطری به همراه ورزشكاران و سرمربیان و مربیان تیم‌های ملی و مسوولان عالی رتبه‌ی سازمان تربیت بدنی و كمیته‌ی ملی المپیك حضور داشتند به تشویق حسین رضازاده پرداختند.

پسر امیر قطر در این مراسم طی سخنانی از میزبانی ایران در حمل مشعل پانزدهمین دوره‌ی مسابقات تقدیر و تشكر كرد وگفت: برای همه‌ی كشورهای آسیایی در برگزاری این دوره از بازی‌ها آرزوی موفقیت می‌كنم.

در ادامه محمد علی آبادی معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی با خیر مقدم به ولیعهد قطر سفیر مشعل بازی‌های آسیایی گفت: خوشحالم ورزشكاران و پیشكسوتان ایران در سه شهر مشهد، اصفهان و تهران به خوبی توانستند از عهده‌ی این سنت زیبای ورزشی برآیند.

علی آبادی خاطر نشان كرد: امیدوارم كشور دوست و برادر قطر در برگزاری مسابقات بزرگ آسیایی موفق و سربلند بیرون بیاید. ما به عنوان همسایه‌ی كشور دوست و برادرمان قطر، اعلام می‌كنیم هر نوع كمك كه از سوی مجموعه‌ی كشور ایران برآید انجام خواهیم داد و آرزو می‌كنم این گروه به سلامت به قطر بازگردند و سلام ما را به كشور دوست و برادر خود برسانند.

مراسم اختتامیه‌ی حمل مشعل پانزدهمین‌ دوره‌ی بازی‌های آسیایی دوحه با مراسم ویژه‌ی باستانی از سوی فدراسیون ورزش‌های باستانی به همراه سرود ایران ما و سرود بندرنشینان همراه بود.

در ادامه فیلم المپیك در كمپ ساخته‌ی مجید مجیدی برای حضار قطری و ایرانی به نمایش درآمد. هم‌چنین هنرمندان قطری نیز به نمایش ویژه‌ی رقص شمشیر كه مخصوص این كشور است پرداختند و طی دو مرحله سرود ویژه‌ی ملی كشور خود را اجرا كردند.

 مشعل بازیهای آسیایی فردا از تهران عبور می کند 

 مشعل بازیهای آسیایی 2006 در مشهد روشن شد