تبیان، دستیار زندگی
اسمش برنامه ریزی مراسم عروسی است، اما قرار نیست همه بار آن بر دوش عروس و خانواده اش باشد. اگر همسر آینده تان نمی داند چطور در این برنامه ریزی ها به شما کمک کند، شاید به کمی هل دادن احتیاج داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشارکت های مردانه در برگزاری عروسی


اسمش برنامه‌ریزی مراسم عروسی است، اما قرار نیست همه بار آن بر دوش عروس‌ و خانواده‌اش باشد. اگر همسر آینده‌تان نمی‌داند چطور در این برنامه‌ریزی‌ها به شما کمک کند، شاید به کمی هل دادن احتیاج داشته باشد.

خریدعروسی

شاید هم از این همه شلوغی و حجم کارهایی که باید انجام شود، مضطرب شده و دست و پایش را گم کرده است. اشکالی ندارد شما می‌دانید که همسر آینده‌تان چه توانایی‌ها و مهارت‌هایی دارد، پس کارهایی را برعهده‌اش قرار دهید تا بتواند از استعدادهایش استفاده کرده و احساس مفید بودن کند.

اگر نامزدتان آدم خلاقی است

طراحی کارت‌های عروسی را به او محول کنید. شاید کارت‌ها به ظرافت کارت‌هایی که از بیرون تهیه می‌شوند نباشد، اما مهمانان شما خاص بودن آن را به خوبی درک می‌کنند. شاید هم بد نباشد از او بخواهید که کارت دعوت مجازی درست کند و یک سیستم دعوت آنلاین راه بیندازد. مطمئن باشید آقایان از این شیوه استقبال می‌کنند.

کارهای دیگری هم هست که می توانید به مرد زندگی تان بسپارید. بسیاری از عروس‌ خانم‌ها با سلیقه خودشان سفره عقدشان را می‌چینند و چند صد هزار تومان در هزینه‌های عروسی‌شان صرفه‌جویی می‌کنند. اگر بودجه‌تان مثل گنج قارون نیست از نامزدتان بخواهید کارهایی که بلد است را خودش انجام دهد، مثلا شستن ماشین، گل زدن آن، آذین‌بندی مجلس

اگر هیچ وقت در درس ریاضی رد نشده

از آنجا که مخارج عروسی معمولا پای آقا داماد است از او بخواهید حساب‌کتاب‌های جشن را در یک دفتر مشخص یادداشت کند و طبق بودجه‌ای که دارید برای خرج هر بخش برنامه‌ریزی کند. مردها از سر و کله زدن با پول خوششان می‌آید و احساس قدرت بیشتری می‌کنند. این طوری خیال خودتان هم راحت‌تر است چون اگر در هنگام خرید از دیدن لباس عروس‌های چند میلیون تومانی هیجان زده شوید، کسی هست که جلویتان را بگیرد و از یک فاجعه تمام عیار جلوگیری کند!

اگر در مذاکره و چانه‌زنی بی‌نظیر است

هرگز بدون حضور او به خرید نروید. از نامزدتان بخواهید که قیمت اجناس مختلف را دربیاورد و ببیند که می‌تواند چه خدمات اضافی از آنها بگیرد. به جای این که در دفتر کترینگ، آتلیه، گل فروشی یا هرجای دیگر برای خدمات و قیمت‌شان بحث کنید آنچه مد نظرتان است را با نامزدتان در میان بگذارید و چانه‌زدن را به او بسپارید.

از آنجا که مخارج عروسی معمولا پای آقا داماد است از او بخواهید حساب‌کتاب‌های جشن را در یک دفتر مشخص یادداشت کند و طبق بودجه‌ای که دارید برای خرج هر بخش برنامه‌ریزی کند

اگر به کارهای دستی مثلا به نجاری علاقه دارد

مسوولیت درست کردن هدایای کوچک برای مهمانان را به او بسپارید.

اگر قرار نیست برای عروسی‌تان دی.جی داشته باشید

هیچ اشکالی ندارد چون نامزدتان می‌تواند از همین حالا یک مجموعه از آهنگ‌های مورد علاقه هر دو نفرتان تهیه و ترتیب پخش هر کدام از آنها مشخص کند.

مسئولیت هایی که باید به مرد بسپاری

هماهنگی و نظارت

اگر عاقد را به محل جشن دعوت می‌کنید باید از نامزدتان بخواهید ترتیب ایاب‌و ذهاب و زمان بندی حضور او را در جشن عقد بدهد. همچنین از نامزدتان بخواهید از محل تهیه غذا و عملکرد خدمه جشن که توسط برگزار کننده هماهنگ می‌شوند اطمینان حاصل کند.

اتمام حجت با عکاس  و فیلم‌بردار هم کار دیگری است که باید مرد انجام دهد. یادتان باشد که مشهورترین عکاسان شهر هم فقط به فکر تجارت خودشان هستند. چند عکس مشخص از شما می‌گیرند و برای تمام ساعات مجلس شما عکاسان و فیلم‌برداران نه چندان نامی را برای‌تان می‌فرستند؛ از نامزدتان بخواهید طوری با آنها قرار داد ببندد که راه هر گونه بی‌مسئولیتی و گرفتن تصاویر غیرهنری و آماتور را بر انها ببندد.

برای اطلاع از طرح همسان گزینی تبیان اینجا کلیک کنید

فراوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از: نوعروس

مطالب مرتبط:

قدم به قدم تا عروسی

اشتباهات بزرگ در برگزاری عروسی

7 راه کاهش استرس قبل از عروسی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.