تبیان، دستیار زندگی
در جلسه کنکور ازدواج، برخی تست ها جواب منفی دارد، پس حواس تان باشد که کدام گرینه را انتخاب می کنید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقلب هایی مخصوص خواستگاری


در جلسه کنکور ازدواج، برخی تست ها جواب منفی دارد، پس حواس تان باشد که کدام گرینه را انتخاب می کنید.

خواستگاری

انتخاب مهم است این را همه ما قبول داریم اما همه انتخاب ها از یک درجه اهمیت برخوردار نیستند. چیزی که آنها را صدر نشین می کند، تاثیری است که بر ادامه روند زندگی ما دارند.انتخاب یک ماشین با انتخاب رشته تحصیلی متفاوت است. این کاملا طبیعی است که باتوجه به اهمیت انتخاب هایمان، درجات متفاوتی از استرس را زمان انتخاب تجربه می کنیم. فکر نمی کنم کسی باشد که منکر این جمله شود: مهم ترین انتخاب زندگی هر کس، انتخاب همسر است!

اما بگذارید برای روشن تر شدن موضوع کمی این انتخاب مهم را با کنکور که معرف حضور همه ماست، مقایسه کنم.

انتخاب رشته تحصیلی که می تواند شغل آینده مان را هم تعیین کند، یکی از انتخاب های مهم زندگی است و جلسه کنکور به عنوان گذرگاه رسیدن به نیمکت های دانشگاه از اهمیت خاصی برخوردار است و افراد استرس زیادی را به همین دلیل هنگام تست های چهار گزینه ای آن تجربه می کنند. از سال ها قبل کلاس می روند و انواع و اقسام کتاب های کمک آموزشی را برای موفقیت در این امتحان بزرگ می خرند. تمام تلاش شرکت کنندگان این است که رتبه بالاتری کسب کنند تا بتوانند رشته ای را انتخاب کنند که خودشان دوست دارند و از روی اجبار و بخاطر نمرات شان مجبور به خواندن رشته ای نشوند.

حال برویم سراغ مهم ترین انتخاب زندگی و جلسه تعیین کننده در این انتخاب!

اگر با من هم عقیده هستید که ازدواج، مهم ترین انتخاب هرفرد است و یک ازدواج خوب می تواند روزهای باقی مانده از زندگی هر دو را زیبا کند و یک ازدواج بد می تواند به تباهی بکشد، پس کنکور ازدواج که همان جلسه خواستگاری است، از اهمیت زیادی برخوردار است. متاسفانه پدر و مادر ها این روزها از سن دبستان به فکر تست زدن فرزندان شان هستند اما برای بزرگ ترین انتخاب زندگی آنها، نه کتاب گام به گام تهیه می کنند و نه فرزندان شان را در کلاس های آموزشی نام نویسی می کنند. خودشان هم که گرفتار خرید میوه و شیرینی و تغییر لوازم منزل برای حفظ آبرو در مقابل خواستگار هستند و یا سفارش دسته گل مناسب و تهیه لباس خوب برای رفتن به خواستگاری، آنقدر ذهن شان را مشغول می کند که فراموش می کنند باید فرزندشان چه توانایی هایی برای عبور موفقیت آمیز از این مرحله داشته باشد.

همانطور که استرس کنکور می تواند مانع از ظهور توانمندی های واقعی فرد بشود، نگرانی بیش از حد در این جلسه نیز می تواند باعث برگرداندن سینی چایی بر روی داماد و یا اتفاقات این چنینی گردد. بهتر است بجای نگرانی، سعی کنید رفتاری محترمانه، صمیمانه و با اعتماد به نفس داشته باشید

چیزی که در این میان کمتر به آن توجه می شود، آمادگی دختر و پسر برای تست های چهار گزینه ای بانمره منفی در انتخاب همسر است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا یک کلاس فشرده برای آمادگی شما عزیزانی که در شرف جلسه مهم خواستگاری هستید، بگذاریم.

اول اینکه همانطور که استرس کنکور می تواند مانع از ظهور توانمندی های واقعی فرد بشود، نگرانی بیش از حد در این جلسه نیز می تواند باعث برگرداندن سینی چایی بر روی داماد و یا اتفاقات این چنینی گردد. بهتر است بجای نگرانی، سعی کنید رفتاری محترمانه، صمیمانه و با اعتماد به نفس داشته باشید.

نمی خواهم شعار بدهم پس در انتخاب لباس و گل و هر چیز دیگر هم نهایت دقت و سلیقه را بخرج دهید. منظورم این نیست که دسته گل بزرگی بخرید و یا لباس تان گران قیمت باشد اما زیبایی، سادگی و سلیقه را باید همراه باهم داشته باشید.

شما اولین برخورد را با خانواده همسر احتمالی آینده تان دارید، مادر شوهر و مادر زن معروف که قرار است یک عمر با آنها در تعامل باشید پس در روز واقعه تنها به همسر آینده فکر نکنید و سعی کنید با رفتارهای محترمانه تان از همین اولین قدم، جای خود را در دل آنها باز کنید.

نمی توان نسخه واحدی برای تمام خواستگاری ها پیچید چون بر خلاف جلسه کنکور که سراسری است و همه در یک شرایط می نشینند و سوالات مشابهی را پاسخ می دهند، جلسه خواستگاری با توجه به شهر،فرهنگ، طبقه اجتماعی و عوامل دیگر می تواند بسیار متفاوت باشد.

اینجاست که شباهت فرهنگی و هم کفو بودن به فریادتان می رسد و می تواند تقلب های رفتاری زیادی را برای تان به همراه داشته باشد اما اگر خیلی یکدیگر را نمی شناسید و مطمین نیستید که آداب و رسوم مشابهی دارید، همان سادگی، احترام و صمیمیت می تواند خلا آشنایی با فرهنگ یکدیگر را پر کند.

عجول بودن برای تصمیم گیری و نشان دادن نظر مساعد و یا مخالف در این جلسه همانقدر اشتباه است که در جلسات عقد عروسی بار اول و بدون چیدن گل و اوردن گلاب،بله بگوید. اگر حتی از ظاهر طرف مقابل خوشتان نیامد، بدون اینکه نشان دهید، تا پایان مراسم رفتار مناسبی داشته باشید، کنکور تنها ده دقیقه اول نیست!ممکن است اگر کمی بیشتر بنشینید و سوالات را دوباره بخوانید، نظرتان عوض شود.

در هفته های بعد هم در مجموعه مقالات تست های چهار گزینه انتخاب همسر ما راهمراهی کنید تا برای یک خواستگاری موفق آماده باشید.

برای اطلاع از طرح همسان گزینی تبیان اینجا کلیک کنید

متین سیفی

بخش کلوب ازدواج تبیان


مطالب مرتبط:

اول آشنایی، بعد خواستگاری

خواستگاری مدرن در خانواده سنتی

نکاتی که هر مردی باید در خواستگاری بداند

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.