تبیان، دستیار زندگی
در جلسه کمیسیون مشترکی که برای تعیین تکلیف وضعیت استخدامی مربیان پیش دبستانی برگزار شد، بعد از انتخاب اعضای هیأت رئیسه تبصره الحاقی به ماده (17) قانون تعیین و تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به تصویب اعضای این کمیسیون رسید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعلام شرایط جذب حق التدریسی مربیان پیش دبستانی

مدرسه

در جلسه کمیسیون مشترکی که برای تعیین تکلیف وضعیت استخدامی مربیان پیش دبستانی برگزار شد، بعد از انتخاب اعضای هیأت رئیسه تبصره الحاقی به ماده (17) قانون تعیین و تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به تصویب اعضای این کمیسیون رسید.

به گزارش پانا، جلسه کمیسیون مشترک آموزش و تحقیقات، اجتماعی، برنامه، بودجه و محاسبات کشور مجلس صبح امروز (سه شنبه 27 مرداد ماه) در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی جهت بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده (17) قانون تعیین و تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی برگزار شد.
 
در ابتدای این جلسه هیأت رئیسه کمیسیون مشترک انتخاب شد که بر همین اساس فرهاد بشیری نماینده پاکدشت رئیس، قاسم احمدی لاشکی نماینده چالوس نایب رئیس اول، محسن علیمردانی نماینده زنجان نایب رئیس دوم، عیسی امامی نماینده گرگان دبیر اول، حمیدرضا مشهدی عباسی نماینده دماوند دبیر دوم و هادی قوامی نماینده اسفراین به عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب و معرفی شدند.
 
 
بعد از انتخاب اعضای هیأت رئیسه کمیسیون، تبصره الحاقی به ماده (17) که در خصوص مربیان پیش دبستانی بود مورد بررسی قرار گرفت که بعد از رأی آوردن کلیات آن در کمیسیون، روی جزئیات آن نیز بررسی شد و در نهایت این تبصره الحاقی به تصویب اعضای کمیسیون مشترک رسید که گزارش آن به صحن علنی ارائه خواهد شد.
 
 تبصره الحاقی ماده (17) قانون تعیین و تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی می گوید وزارت آموزش و پرورش مکلف است مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی را که قبل از تصویب قانون الحاق دو تبصره به ماده (17) مورخ 26/7/91 با آموزش و پرورش همکاری داشته اند را در جهت تأسیس نیروی حق التدریس با توجه به رشته تحصیلی (حداقل کاردانی)، جنسیت، نیاز منطقه ای و سنوات همکاری با آموزش و پرورش بدون الزام به رعایت ماده (8) قانون مصوب 23/7/88 (قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش) به کار گیرد.
  
بار مالی ناشی از این امر در حد سقف حق التدریس سالانه از محل حق التدریس کارکنان رسمی آموزش و پرورش و خروج بازنشستگان تأمین می گردد. بدیهی است به کارگیری این نیروها الزامی برای استخدام رسمی نمی باشد. این قانون از تاریخ 1/7/94 لازم الاجراء می باشد.
 
در صورت متقاضی بودن نیروهای مشمول این قانون جهت ساعات حق التدریس در آموزش و پرورش، استفاده از سایر نیروها ممنوع است.


مرکز یادگیری سایت تبیان

خبرگزاری پانا