تبیان، دستیار زندگی
"سر تیم برنرز-لی" كه از او به عنوان پدر اینترنت یاد می‌شود در یك كنفرانس خبری اعلام كرد اینترنت دیگر تنها مورد استفاده كارشناسان رایانه‌ای نیست و اكنون كارشناسان همه رشته‌های علوم با اینترنت سر و كار دارند. به گزارش سایت این...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پدر اینترنت: شبكه جهانی دیگر تنها در اختیار كارشناسان رایانه‌ای نیست

"سر تیم برنرز-لی" كه از او به عنوان پدر اینترنت یاد می‌شود در یك كنفرانس خبری اعلام كرد اینترنت دیگر تنها مورد استفاده كارشناسان رایانه‌ای نیست و اكنون كارشناسان همه رشته‌های علوم با اینترنت سر و كار دارند.

به گزارش سایت اینترنتی "اینترنت نیوز"( www.internetnews.com)  ،"برنرز-لی" در این كنفرانس خبری همچنین اعلام كرد كه با همكاری جمعی از دانشگاهیان كشورهای آمریكا و انگلیس گروهی موسوم به "ابتكار تحقیقات علوم اینترنتی" (WSRI)راه‌اندازی كرده كه با هدف مطالعه جدی مسایل مربوط به اینترنت به فعالیت خواهد پرداخت.

وی در سخنان خود اعتراف كرد كه در زمان راه‌اندازی اینترنت هیچگاه نمی‌توانسته ظهور غولهای بزرگی نظیر موتور جستجوی "گوگل" و یا وب سایت ارائه‌دهنده خدمات اجتماعی "مای‌اسپیس" را پیش‌بینی كند.

به گفته "برنرز-لی"، كارشناسان علم رایانه، اقتصاددانان، زیست‌شناسان و سایر محققان باید در زمینه علوم اینترنتی با گروه WSRI همكاری كنند.

گروه WSRI كه مراكز اصلی آن در بخش علوم رایانه‌ای و هوش مصنوعی موسسه فناوری ماساچوست(MIT) و نیز دانشكده علوم الكترونیك و علوم رایانه‌ای دانشگاه "ساوث‌همپتون" قرار خواهد داشت برای پیشبرد مطالعات خود از كمكهای مادی شركتهای "گوگل" و "آی‌بی‌ام" استفاده خواهد كرد.

وی در همین كنفرانس خبری اظهار داشت به رغم گذشت بیش از یك دهه از عمر اینترنت، هنوز باید چیزهایی زیادی در رابطه با شبكه جهانی آموخت.

پروفسور "نایجل شدبولت" از دانشگاه "ساوث همپتون" نیز در این كنفرانس خبری گفت "ابعاد شبكه اینترنت آنچنان گسترده شده كه درك آن دیگر چندان آسان نیست و ما نیاز داریم آن را به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم."

به گفته "برنرز-لی"، تمامی نتایج تحقیقات گروه  WRSIبه صورت رایگان منتشر خواهد شد. این گروه هم‌اكنون دارای یك وب سایت اینترنتی در آدرسwww.webscience.org است.


مطالب مرتبط :

اعطای جایزه به پدر اینترنت