تبیان، دستیار زندگی
ی فیلم‌های كوتاه ازمیر شد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رایزن فرهنگی ایران در تركیه هفتمین فستیوال بین‌المللی فیلم‌های كوتاه ازمیر از جمعه گذشته در این شهر شروع ‌شد و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.در این جشنواره كه از م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«نیكی كریمی» عضو هیات داوران فستیوال بین‌المللی فیلم‌های كوتاه ازمیر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رایزن فرهنگی ایران در تركیه هفتمین فستیوال بین‌المللی فیلم‌های كوتاه ازمیر از جمعه گذشته در این شهر شروع ‌شد و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.در این جشنواره كه از معتبرترین جشنواره‌های فیلمهای كوتاه در تركیه است.

«نیكی كریمی» بازیگر و كارگردان ایرانی به عنوان عضو هیات داوران در این جشنواره شركت دارد.«گل گورر» از مسئولان برپایی جشنواره با اعلام این خبر اضافه كرد:برای شركت در جشنواره سال جاری هزار و سیصد فیلم كوتاه از65 كشور جهان دریافت شده بود.

وی با عنوان این كه سه فیلم ایرانی نیز در بخش‌های مختلف جشنواره حضور دارد، گفت:در طول برگزاری جشنواره، فیلم‌های خارجی و داخلی در چهار بخش فیلم‌های مستند، انیمیشن، تجربی و پردازه به رقابت می پردازند.

به گفته وی در طول برگزاری جشنواره گردهمایی‌های برای معرفی فیلم‌های كوتاه برای دوستداران صنعت سینما برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلمهای كوتاه ازمیر در حالی برگزار می‌شود كه این جشنواره در سال جاری به عضویت «انجمن فیلم‌های كوتاه اروپا» كه بزرگترین انجمن در نوع خود در جهان است، در آمده است.

گورر افزود:همه روزه یك فیلم بلند از كشورهای مختلف نیز كه در جشنواره‌های جهانی موفق به دریافت جوایزی شده است، در طول روز برگزاری جشنواره به نمایش در خواهد آمد.

به گفته وی در طول جشنواره فیلم كوتاه ازمیر، بخش فیلم‌های كوتاه كشورهای برزیل و اردن نیز برگزار شده و ده‌ها فیلم كوتاه از این كشورها در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده خواهد شد.

جایزه طلایی این فستیوال بین‌المللی بنام گربه طلایی است كه همه ساله به بهترین فیلم كوتاه تعلق می‌گیرد.

وی اظهار داشت امسال از چهار گوشه دنیا فیلم‌های كوتاه به این جشنواره ارسال شده كه از جمله كشورهای آمریكای لاتین مثل آرژانتین ،برزیل و از اروپا آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و از آسیا اردن،ایران ،و.. در این جشنواره شركت كرده‌اند.


لینک :

گفتگوی نیكی كریمی با فیلمبردار اینك آخرالزمان

نیکی کریمی با یک شب، تنها نماینده ایران در پرتغال

سینما جهان در سالی كه گذشت