تبیان، دستیار زندگی
شاید اشکال دیگر سرکوب خودآرایی دختران نوجوان، این باشد که آنها مثل یک خانم، بزرگ نمی شوند و زنانه بودن را یاد نمی گیرند و بیشتر به مرد بودن تمایل دارند
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب عشقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین آرایش مو برای دختران


شاید اشکال دیگر سرکوب خودآرایی دختران نوجوان، این باشد که آنها مثل یک خانم، بزرگ نمی شوند و زنانه بودن را یاد نمی گیرند و بیشتر به مرد بودن تمایل دارند، دخترانی که به تقلید رفتارهای پسرانه روی می آورند و سعی می کنند که مانند مردان صحبت کنند و به ورزش های خشن و فعالیت های مردانه بیشتر علاقه نشان می دهند، محصول تربیت مادرانی اند که با آنها مثل یک بانو رفتار نکرده اند.

تاج گل

به عروسی یا مهمانی دعوت شده اید، شما به آرایشگاه می روید و براشینگ و یا شینیون می کنید، اما دخترتان چه؟ دختر کوچک و یا نوجوان شما دوست دارد که موهایش مثل شما آراسته و زیبا شود، اما طاقت آن همه زیر دست آرایشگر نشستن، پیچیدن مو، زیر سشوار رفتن و یک کیلو سیخ و سنجاق را دارد؟

اگر هم به زور شما یا اصرار خودش به آرایشگاه برود و موهایش را عین خانم بزرگ ها شینیون کند، احتمالا شب آن قدر خسته خواهد بود که در همان ماشین به خواب خواهد رفت و نمی تواند به حمام برود تا موهایش را باز کند و صبح با سر درد و کسالت، از خواب بیدار خواهد شد، چون راحت نخوابیده است و مدرسه چی؟ اول آن که مدرسه اجازه نمی دهد که با سر و روی آرایش کرده بین بچه ها حضور یابد و دوم این که نمی تواند با کله ی شینیون کرده که پای تخته برود و درس بخواند و حواس خودش و بچه ها هم به درس باشد!

بعضی از مادر ها برای این که دخترشان هوس نکند که او هم به آرایشگاه برود و موهایش را درست کند، خودشان هم آرایشگاه نمی روند و به یک حمام و سشوار در منزل بسنده می کنند! حتی در منزل هم آرایش نمی کنند و لباس های زیبا نمی پوشند، این مادرها، تصور می کنند که اگر به خودشان نرسند، دخترشان هم مثل آنها خواهد شد و شعار سادگی را زیبنده خود قرار خواهد داد و در دوران بلوغ دیگر با مشکل آرایش کردن و بی حجابی و خودآرایی سر و کار نخواهند داشت، اما این تصور اشتباه چند اشکال بزرگ دارد، مهمترین اشکال آن این است که خود آرایی برای زنان و دختران ذاتی است، میل آنها برای آراستن خود و جلب توجه دیگران و شنیدن به به و چه چه آنها، یک میل خدادادی است و سرکوب این میل، دقیقا مثل سرکوب میل انسان ها به غذا خوردن و آشامیدن است!

پیشنهاد بهتری هم هست، موهای زیبایش را باز و آزاد بگذارد و تاج گل رویایی روی سر خود قرار دهد، هر وقت هم خسته شد می تواند آن را پایین بیاورد

بهتر این است که این میل در خانواده و در جمع های زنانه ای که نامحرم در آنجا نیست، آرام شود که در این صورت هم زیر نظر والدین است و قابل کنترل، و هم دختر نوجوان فرق بین جمع های زنانه و مکان های عمومی را بهتر می فهمد و دوم ، سرکوب امیال درونی انسان، در دین اسلام تقبیح و مورد نکوهش در آمده و توصیه شده که امیال در راه خودشان به بهترین نحوی هدایت شوند.

شاید اشکال دیگر سرکوب خودآرایی دختران نوجوان، این باشد که آنها مثل یک خانم، بزرگ نمی شوند و زنانه بودن را یاد نمی گیرند و بیشتر به مرد بودن تمایل دارند، دخترانی که به تقلید رفتارهای پسرانه روی می آورند و سعی می کنند که مانند مردان صحبت کنند و به ورزش های خشن و فعالیت های مردانه بیشتر علاقه نشان می دهند، محصول تربیت مادرانی اند که با آنها مثل یک بانو رفتار نکرده اند.

این رفتار های ناهنجار در آینده ی دختران، به خصوص هنگامی که می خواهد ازدواج کند و در رفتار با همسر و سپس زمانی که مادر می شود، خود و خانواده او را بیشتر اذیت می کند.پس بهتر است به جای سرکوب میل خودآرایی دختران و در مواردی افراط، مانند ساعت ها نشستن زیر دست آرایشگر، راه بهتری برگزینید.

پیشنهاد بهتری هم هست، موهای زیبایش را باز و آزاد بگذارد و تاج گل رویایی روی سر خود قرار دهد، هر وقت هم خسته شد می تواند آن را پایین بیاورد.

اول دو رشته سیم، اندازه سرش را با دقت به شکل نیم دایره خم کنید و آنها را توی هم بذارید تا یه دایره درست شود، سپس با یک نوار گاترین (نوار سبز گلسازی) گلها را دور سیم بپیچید.

می توانید از گل های مصنوعی و یا طبیعی استفاده کنید و در پشت حلقه که پس سرش قرار می گیرد، چند رشته ربان به رنگ لباسش، قرار دهید، از همان گل ها هم می تونید یک دسته کوچک درست کنید و به صورت حلقه در دستش (مثل یک النگو) قرار دهید.

با کمی خلاقیت و حوصله و با الهام گرفتن از مدل های آلبوم تصاویر ما، می توانید شب رویایی را برای دختر نوجوانتان رقم بزنید و از طرف دیگر، در میل ذاتی جلب توجه دیگران و شنیدن تعریف و تمجید آنان، همراهش باشید.

 زینب عشقی

بخش زیبایی تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.