تبیان، دستیار زندگی
زمانی که می خواهید موهای فرزندتان را کوتاه کنید به او نگویید «می خواهم موهایت را بزنم.» کلمه «زدن» به خودی خود ترسناک است؛ بنابراین بگویید «می خواهم موهایت را مرتب کنم یا به آنها حالت بدهم.»
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین کچلی های زندگی


زمانی که می‌خواهید موهای فرزندتان را کوتاه کنید به او نگویید «می‌خواهم موهایت را بزنم.» کلمه «زدن» به خودی خود ترسناک است؛ بنابراین بگویید «می‌خواهم موهایت را مرتب کنم یا به آنها حالت بدهم.»

کوتاه کردن مو

کسی نمی تواند منکر این شود که موهای روی سر درصد قابل توجهی از زیبای انسان را به خود اختصاص می دهند. لیست اسامی متقاضیان کاشت مو و ترمیم مو های سر حتی طولانی تر از لیست اسامی متقاضی جراحی های زیبایی است و این نکته نشان می دهد که موی سر در زیبایی نقش موثری را ایفا می کند. اینها را آدم بزرگ ها می دانند اما کودکان خیلی دل خوشی از سلمانی ندارند. شاید دیدن روپوش آرایشگر ها آنها را به یاد دکتر ها و تزریقاتی ها می اندازد. به هر حال اگر کودک دلبندتان از سلمانی رفتن هراس دارد و موهای بلند و ژولیده، زیبایی چهره اش را به یغما برده، ادامه این مطلب را بخوانید. نسخه ای برای رفع این مشکل پیچیده ایم تا هم کودک تان زیبا شود و هم خودتان اوستای آرایشگر!

بعضی از پدر و مادرها ترجیح می‌دهند فرزندشان را به آرایشگاه ببرند و بعضی دیگر نیز تمایل دارند خودشان موهای آنها را کوتاه کنند. متاسفانه بچه‌ها به همین سادگی تن به کوتاهی موهایشان نمی‌دهند و به سختی قبول می‌کنند که بی‌حرکت یک جا بنشینند و سرشان را تکان ندهند. اما با این وجود اگر آرایشگر کودک ، پدر یا مادرش باشند بهتر با این مسئله کنار می آید تا اینکه بخواهید به آرایشگاه بروید.

برای کوتاه کردن مو به این ابزارها نیاز دارید: قیچی، پیش‌بند یا یک دستمال نسبتا بزرگ، آینه، آب‌پاش، شانه و چند عدد کلیپس یا گیره مو.

زمانی که فرزندتان آماده بود، او را روی صندلی بنشانید. صندلی را مقابل تلویزیون و یا یک آینه بزرگ قرار دهید. البته مقابل تلویزیون بهتر است اینطور سرش گرم برنامه های تلویزیون می شود و شیطنت و ایراد گرفتن یادش می رود

فوت و فن

قبل از اینکه به فرزندتان بگویید چه قصدی دارید حسابی با او بازی کنید و سعی کنید به او خوش بگذرد. یک صندلی بیاورید و اول خودتان روی آن بنشینید و اجازه بدهید که او موهایتان را شانه بزند؛ بعد از او بخواهید که جاهایتان را عوض کنید.

اگر به شدت مقاومت نشان داد با او صحبت کنید و این کار را به روز دیگری موکول کنید. یک روز را مشخص کرده و در تقویم یادداشت کنید. از او قول بگیرید که در روز مشخص شده اجازه دهد موهایش را کوتاه کنید و یادآوری روز موعود را فراموش نکنید.

زمانی که فرزندتان آماده بود، او را روی صندلی بنشانید. صندلی را مقابل تلویزیون و یا یک آینه بزرگ قرار دهید. البته مقابل تلویزیون بهتر است اینطور سرش گرم برنامه های تلویزیون می شود و شیطنت و ایراد گرفتن یادش می رود.

اول با آب‌پاش موها را خیس کرده و بعد به آرامی شانه کنید تا هیچ گرهی در موهایش باقی نماند و شانه خیلی راحت از بین موها عبور کند.

از چتری‌ها شروع کنید،موهای بالای ابرو ها، کوتاه کردن موی جلوی صورت معمولا سخت‌تر است. حواستان به تکان‌های احتمالی‌اش باشد. از قسمت بیرونی یکی از ابروها شروع کنید و چتری‌ها را به سمت قسمت بیرونی ابروی دیگر کوتاه کنید.

بعد قسمت‌های دیگر مو را کوتاه کنید. موها را به چهار قسمت تقسیم کنید. قسمت‌های جدا شده را گیره بزنید؛ یکی از گیره را بردارید و موهای آن قسمت را کوتاه کنید. با شانه موها را جدا کنید و در بین انگشت وسط و اشاره‌تان بگیرید. انگشت‌هایتان را به سمت پایین بلغزانید تا جایی که بلندی آن کافی باشد نگه داشته و موهای باقیمانده بین انگشت‌ها را کوتاه کنید. در مورد سه قسمت کوتاه نشده هم همین کار را تکرار کنید. موها را شانه کنید و کوتاه و بلندی‌ها و نامرتبی‌ها را یک دست کنید.

چند نکته کلی

اگر نگران ریخته شدن موها روی زمین هستید، می‌توانید این کار را در حمام انجام دهید.

صندلی بلندی انتخاب کنید زیرا در این صورت هم به دلیل خم شدن کمردرد نمی‌گیرید و هم اینکه تسلطتان روی سر فرزندتان بیشتر است.

زمانی که چتری‌ها و موهای اطراف گوش را کوتاه می‌کنید، با یک دست سر کودک را بگیرد و با دست دیگر به آرامی مشغول باشید.

زمانی که می‌خواهید موهای فرزندتان را کوتاه کنید به او نگویید «می‌خواهم موهایت را بزنم.» کلمه «زدن» به خودی خود ترسناک است؛ بنابراین بگویید «می‌خواهم موهایت را مرتب کنم یا به آنها حالت بدهم.»

در آخر یادتان نرود که در طول مدت زمانی که مشغول به اصلاح موی سر کودک تان هستید. حوصله به خرج بدهید و بد خلقی نکنید. اگر یکبار تنها یکبار موفق شدید که بدون دردسر موهای کودکتان را اصلاح کنید ؛ یک خاطره خوش از اصلاح سر در ذهن کودک تان ایجاد کرده اید که در دفعات بعدی بی هیچ دردسری کودک خودش می آید و روی صندلی اصلاح می نشیند.

بخش زیبایی تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.