تبیان، دستیار زندگی
افزایش استفاده و استقبال از امکانات فضای مجازی گردانندگان دنیای فناوری را ترغیب می کند تا روزانه خدمات جدیدی را به کاربران ارائه دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از دنیای مجازی چه خبر؟


افزایش استفاده و استقبال از امکانات فضای مجازی گردانندگان دنیای فناوری را ترغیب می کند تا روزانه خدمات تازه تری را به کاربران ارائه دهند.

تازه های دنیای مجازی

ارائه خدمات اینترنت از فضا

رسانه‌های خبری از سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری گوگل در پروژه‌ای متعلق به شرکت SpaceX خبر داده‌اند. هدف از اجرای طرح یادشده تسهیل دسترسی به اینترنت است.

با این سرمایه‌گذاری ارسال ماهواره‌های مخابراتی کوچک به فضا برای ارائه خدمات اینترنت با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد. در حال حاضر گروهی 50 نفره از کارکنان SpaceX در دفتری در شهر سیاتل بر روی این طرح کار می‌کنند. با نهایی شدن پروژه مذکور 700 ماهواره کوچک به فضا پرتاب شده و کل کره زمین را تحت پوشش اینترنت قرار می‌دهد. هدف اصلی از این کار تحت پوشش قرار دادن نواحی روستایی و همین طور کشورهای در حال توسعه است که دسترسی به اینترنت در آنها با کیفیت نامناسبی صورت می‌گیرد.

پیش از این برخی شرکت‌ها و افراد میلیاردر دیگر بر روی طرح مذکور سرمایه گذاری کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به ریچارد برانسون و مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک اشاره کرد. البته زاکربرگ بیشتر طرفدار ارسال پهبادهای بدون سرنشین است.

اپلیکیشنی برای متروسواران تهران

متروی تهران در طول سال‌های اخیر به سرعت در سرتاسر این شهر و مناطق اطراف آن گسترش و توسعه پیدا کرده است تا مسافران بیشتری را به مقاصد بیشتری برساند.

به این ترتیب مسافران متروی تهران ممکن است با یک اشتباه کوچک در این هزارتوی زیرزمینی گم شوند و مسیر مقصد را به اشتباه بروند. درست اینجا است که یک گوشی موبایل هوشمند یا تبلت می‌تواند کمک بزرگی محسوب بشود، چون به تازگی یک اپلیکیشن جدید و البته رایگان برای متروی تهران طراحی شده است که می‌تواند به کاربرانش برای سفر راحت‌تر با مترو کمک زیادی بکند.

به تازگی یک اپلیکیشن جدید و البته رایگان برای متروی تهران طراحی شده است که می‌تواند به کاربرانش برای سفر راحت‌تر با مترو کمک زیادی بکند

این اپلیکیشن جدید که برای سیستم عامل‌های iOS و اندروید منتشر شده به‌ کمک امکانات متعدد بدون‌ شک تاثیر مثبتی بر حمل‌‌ و ‌نقل عمومی متروی شهر تهران خواهد ‌گذاشت. به ساده‌ترین شکل اگر بخواهیم این برنامه را معرفی کنیم، باید بگوییم که در آن کاملا به نیاز کاربران توجه شده ‌است. اگر به دنبال نزدیک‌ترین ایستگاه مترو هستید، مسیر دقیق مترو و محل‌های توقف را روی نقشه می‌خواهید مشاهده کنید، یا تنها به دنبال زمان‌بندی حرکت می‌گردید؛ این اپلیکیشن تمام این امکانات را با چندین ویژگی دیگر در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

تازه های دنیای مجازی

اگر از بالای صفحه سمت راست، آیکون منو را انتخاب کنید به فهرست بخش‌های مختلف برنامه وارد خواهید شد. دومین بخش که یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این برنامه به شمار می‌رود، امکان «مسیریابی» است.

به‌ جز دو بخش «لیست ایستگاه‌ها» و «مسیریابی»، این برنامه امکان نمایش مسیرها و ایستگاه‌ها روی نقشه را هم دارد که اگر به بخش «نزدیک‌ترین ایستگاه» وارد شوید، روی نقشه پیش‌ فرض دستگاه‌تان، محل شما نسبت به مسیر حرکت مترو نشان داده خواهد شد که در این بخش هم می‌توانید برای وارد شدن به صفحات خاص ایستگاه‌ها آنها را لمس کنید. در آخرین بخش «نقشه» هم به صورت کامل اسامی تمام ایستگاه‌ها با تفکیک منظم رنگی آورده شده ‌است.

در حال حاضر این اپلیکیشن رایگان و کم‌‌حجم را می‌توانید برای سیستم‌عامل اندروید از کافه بازار، مایکت یا گوگل ‌پلی و برای سیستم عامل iOS از اپ‌استور اپل به راحتی دانلود کنید.

شارژ بی‌سیم خودکار تلفن توسط اشعه نور

ردموندی‌ها در حال کار بر روی فناوری هستند که می‌تواند بی‌نیاز از کاربر تلفنی که روی میز قرار گرفته را شارژ کند. این فناوری که اتوشارژ نام دارد از دو تکنیک پردازش تصویر برای تشخیص محل تلفن هوشمند و شارژ خورشیدی در فضای بسته استفاده می‌کند.

بخش تحقیقات مایکروسافت به تازگی از پروژه جدیدی به نام AutoCharge رونمایی کرده که امکان شارژ باتری تلفن هوشمند را بدون این که کاربر کار خاصی انجام دهد را میسر می‌کند. معمولا کاربران مجبورند کابل شارژر را به تلفن خود وصل کنند تا بتوانند باتری ابزار خود را شارژ کنند. در برخی تلفن‌های هوشمند مثل تلفن‌های رده‌بالای لومیا، یک روش شارژ بی‌سیم وجود دارد که از کاربر خواسته می‌شود تلفن خود را روی پد مخصوص این کار قرار دهد. اما در روشی که در بخش تحقیقاتی مایکروسافت توسعه پیدا کرده، سیستم شارژر به صورت خودکار تلفن هوشمند را روی میز تشخیص داده و ان را از طریق اشعه نور شارژ می‌کند.

روش کار Autocharge بدین صورت است که به طور خودکار محل تلفن را روی میز تشخیص می‌دهد و بدون این که کاربر کاری انجام دهد یا متوجه چیزی شود آن را شارژ می‌کند. این کار با دو تکنیک انجام می‌پذیرد. اولی استفاده از تکنیک شارژ خورشیدی در فضای بسته است که می‌تواند با استفاده از یک اشعه نور تلفن هوشمند را شارژ کند و دوم استفاده از تکنیکی مبتنی بر پردازش تصویر است که می‌تواند محل تلفن را به طور خودکار تشخیص داده و آن را دنبال کند. نتیجه این می‌شود که AutoCharge قادر خواهد بود بدون دخالت کاربر، تلفن وی را شارژ کرده و بدین ترتیب تجربه کاربری را به شکل چشمگیری بهبود بخشد.

در صورتی که مایکروسافت بتواند این فناوری را روی تلفن‌های هوشمند خود ارائه کند، این یک برگ برنده برای ویندوزفون در برابر رقبا خواهد بود.

بخش تحقیقات مایکروسافت به تازگی از پروژه جدیدی به نام AutoCharge رونمایی کرده که امکان شارژ باتری تلفن هوشمند را بدون این که کاربر کار خاصی را انجام دهد میسر می‌کند

کشف گوگل از چند حفره امنیتی

چندی پیش گوگل در اقدامی شیطنت آمیز، جزئیات مربوط به برخی حفره‌های امنیتی در ویندوز را منتشر کرد که نشان‌دهنده آسیب‌پذیری این سیستم عامل بود. پس از آن مایکروسافت تصمیم گرفت پیش از آن که گوگل مانور بیشتری روی این باگ‌های امنیتی بدهد، یک بسته بروزرسانی ترمیمی برای ویندوز منتشر کند تا حفره‌هایی که گوگل به آنها اشاره کرده بود را پوشش دهد.

اما گویا داستان به همین جا ختم نمی‌شود! بخش تحقیقات امنیت گوگل به تازگی دو حفره امنیتی جدید در ویندوز منتشر کرده که احتمالا در بسته بروزرسانی مایکروسافت برای ویندوز به آنها توجه نشده است.

یکی از این حفره‌ها کاملا جدی است، به طوری که هکر به کمک آن می‌تواند هم در ویندوز 7 و هم در ویندوز 8 نفوذ کند، اما مورد دیگر چندان در ویندوز 8 جدی نیست و گفته می‌شود فقط مربوط به نسخه 7 است. حفره اولی روی تابع CryptProtectMemory تاثیر می‌گذارد. بنابراین ممکن است عملیات رمزنگاری اطلاعات کاربر با مشکل مواجه شده و در نتیجه اطلاعات، بدون رمزنگاری در اختیار هکرها قرار گیرد.

فرآوری: زهرا فرآورده

بخش ارتباطات تبیان


منابع: دنیای اقتصاد/ فارس/ زومیت

مطالب مرتبط:

انتظارات از گوگل در 2015

اپلیکیشن جدید فیس بوک