تبیان، دستیار زندگی
تحقیقات نشان می‌دهد چاقی خطر آمبولی(لخته ی خون متحرک) وریدی را افزایش می‌‌دهد. به گزارش پایگاه اینترنتی یاهو؛ دانشمندان بیمارستان سن جوزف مرسی در میشیگان دریافته‌اند در افراد چاق خطر تشکیل لخته خون در وریدها بسیار زیاد است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خطر لخته شدن خون در افراد چاق


خطر لخته شدن خون در افراد چاق

تحقیقات نشان می‌دهد چاقی خطر آمبولی(لخته ی خون متحرک) وریدی را افزایش می‌‌دهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی یاهو؛ دانشمندان بیمارستان سن جوزف مرسی در میشیگان دریافته‌اند در افراد چاق خطر تشکیل لخته خون در وریدها بسیار زیاد است.

این لخته‌های وریدی یا باعث انسداد عروق می‌شوند یا با کنده شدن از محل تشکیل در دستگاه گردش خون حرکت می‌کنند و سپس در مدخل عروق کوچک ‌گیر افتاده و باعث انسداد عروق می‌شوند.

براساس این مطالعه، خطر آمبولی‌های وریدی در افراد چاق زیر40 سال بسیار زیاد است. چاقی خطر آمبولی ریه را افزایش می‌دهد. خطر تشکیل لخته در عروق عمقی اندام‌ها در افراد چاق بیش‌تر است.

در این مطالعه اطلاعات 12میلیون فرد چاق و 700 میلیون فرد با وزن متعادل بررسی شد. نتایج این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به لخته عروق عمقی و آمبولی ریه در افراد چاق به ترتیب 5/2 و 21/2 برابر بیشتر از جمعیت عادی است. خطر تشکیل لخته در عروق عمقی در زنان چاق از مردان چاق بیشتر است.

اثر چاقی در تشکیل لخته عروق عمقی و هم‌چنین آمبولی در افراد جوان‌تر از 40سال تا 5برابر بیشتر از افراد مسن‌تر از 40سال است. خطر تشکیل لخته ی خون در یک زن چاق جوان‌تر از 40سال تا 6 برابر بیشتر از یک زن هم سن با وزن معمولی است.

این مطالعه به کلیه پزشکان هشدار می‌دهد خطر لخته را در افراد چاق زیر 40سال به‌خصوص زنان جدی بگیرند.


* مطالب مرتبط در این سایت :

نقش مواد غذایی در ایجاد لخته خون

توصیه‌‌های مفید برای پیشگیری از لخته شدن خون

مطالبی در مورد چاقی و رژیم های لاغری

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.