تبیان، دستیار زندگی

یک پیشنهاد مؤدبانه

با هر آقایی که مصاحبه می کنیم مشخصاتش ثبت و بررسی می شود و سعی می کنیم پس از یکی دو ماه موردی را به ایشان و خانواده شان معرفی کنیم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک پیشنهاد مودبانه

نویسنده: مریم نیکپور

این مطلب به نحوه معرفی اشخاص به خانواده ها توسط کارشناسان بخش همسان گزینی تبیان می پردازد...
دیروز با چند آقای محترم مصاحبه داشتم طبق روال معمول اطلاعات لازم را از ایشان گرفتم و مدارک همراهشان را پس از مشاهده به ایشان برگرداندم.

یکی دو نفرشان در پایان مصاحبه سوال کردند که شما دفتر، آلبوم یا ... ندارید؛ که همین الان چند مورد مناسب را نشان بدهید؟! یا مشخصات چند نفر را که مناسب وضعیت من است بگویید تا بررسی کنم؟

 

عکس، رزومه و ... هم نداریم که به آقایان نشان دهیم! روند معرفی تلفنی است و پس از بیان بخشی از خصوصیات دخترخانم چنانچه آقا پسر و خانواده‌اش تمایل به آشنایی با ایشان داشته باشند در گام دوم با خانواده‌ی دخترخانم یا خودشان صحبت می کنیم و اگر اجازه بدهند...

توضیح دادم که چنین چیزی نداریم و کلاً  لاموجود! و باید ابتدا پروفایل شما بررسی شود و افرادی را که سیستم پیشنهاد می‌دهد کارشناسی کنیم تا مناسب ترین مورد معرفی شود. این نمونه را خدمتتان گفتم تا کمی با روند معرفی افراد آشنا شوید. با هر آقایی که مصاحبه می کنیم مشخصاتش ثبت و بررسی می‌شود و سعی می کنیم پس از یکی دو ماه موردی را به ایشان و خانواده‌شان معرفی کنیم.

عکس، رزومه و... هم نداریم که به آقایان نشان دهیم! روند معرفی تلفنی است و پس از بیان بخشی از خصوصیات دخترخانم چنانچه آقا پسر و خانواده اش تمایل به آشنایی با ایشان داشته باشند در گام دوم با خانواده ی دختر خانم یا خودشان صحبت می کنیم و اگر اجازه بدهند؛ تلفن منزلشان را به طرف مقابل می دهیم، تا زنگ بزنند و قرار جلسه ی اول را بگذارند.

این در واقع قرار معارفه است و از دید خیلی‌ها خواستگاری محسوب نمی شود. اگر پسند ظاهر اتفاق بیافتد و سایر مشخصات هم قابل قبول طرفین واقع گردد؛ برای جلسه ی دوم دیگر واقعا خواستگاری است و اگر به اصطلاح حرفشان با هم نگرفت؛ موضوع کلا منتفی می شود.

یک پیشنهاد مودبانه

 متاسفانه سنت ناپسندی هست که خانواده‌ی پسر با تماس نگرفتن بطور تلویحی به خانواده ی دختر حالی می کنند که ما طالب ازدواج با دخترتان نیستیم؛ اما پیشنهاد ما این است که آقا پسر یا خانواده اش طی تماس تلفنی از خانواده‌ی دختر تشکر کنند و برای او آرزوی خوشبختی بنمایند؛ شما را به خیر ما را به سلامت!

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.
بخش همسان گزینی تبیان