تبیان، دستیار زندگی
ابوبکر البغدادی سرکرده تشکیلات داعش ، تغییرات گسترده ای در سطح فرماندهان میدانی به عمل آورد به طوری که مسئولانی از مغرب، آفریقا و همچنین از قفقاز و چچن را جایگزین فرماندهان از کشورهای خلیج فارس کرد و خود به الرقه سوریه منتقل شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییرات گسترده رئیس داعش


ابوبکر البغدادی سرکرده تشکیلات داعش ، تغییرات گسترده ای در سطح فرماندهان میدانی به عمل آورد به طوری که مسئولانی از مغرب، آفریقا و همچنین از قفقاز و چچن را جایگزین فرماندهان از کشورهای خلیج فارس کرد و خود به الرقه سوریه منتقل شد.

ابوبکر البغدادی

تشکیلات گروه تروریستی داعش، نقشه ای اضطراری و فوری برای مقابله با تشدید حملات علیه مقرهای خود در دو استان الانبار و نینوای عراق با برقراری مقررات منع آمد وشد و صدور احکام واختیارات جدید برای مسئولان جدید که از کشورهای مختلف اروپا هستند، به اجرا در آورد. این مساله پس از آن صورت گرفت که این تشکیلات از محل های استقرار خود عقب نشینی و مکان های استقرار جدید دیگری را در نزدیکی مرز عراق و سوریه جایگزین آن کرد. همچنین ابوبکر البغدادی سرکرده داعش ، تغییرات گسترده ای را در سطح فرماندهان میدانی به عمل آورد.

بر پایه این گزارش، منابع آگاه عراقی در مصاحبه با روزنامه الوطن تصریح کردند: اغلب مقرهای میدانی تشکیلات داعش وپایگاههای آن، به مقرهای جدید دیگری تغییر یافت که اغلب آنها در بخش غربی مرز عراق و سوریه است. همچنین تحرک گسترده ای در زمینه تغییر سرکردگان این تشکیلات که برخی ها عراقی و برخی دیگر از کشورهای خلیج فارس بودند، صورت گرفت به طوری که مسئولان و فرماندهانی از کشورهای مغرب عربی و برخی کشورهای آفریقایی و همچنین از قفقاز و چچن جایگزین آنها شدند.

اغلب مقرهای میدانی تشکیلات داعش وپایگاههای آن، به مقرهای جدید دیگری تغییر یافت که اغلب آنها در بخش غربی مرز عراق و سوریه است

الوطن نوشت: بنا بر اطلاعات واصله از موصل، ابوبکر البغدادی از ترس فروپاشی این تشکیلات در صورت کشته شدنش، به الرقه سوریه منتقل شد. این اقدام پس تشکیل اتاق عملیات مشترکی برای اداره موصل با مدیریت شماری از عربها ،چچنی ها و قفقازی ها صورت گرفت .

بخش سیاست تبیان

منبع: جام جم آنلاین