تبیان، دستیار زندگی
برخی از این گیاهان نباید همزمان با داروها مصرف شوند. در این مطلب کوتاه چند گیاه که با داروها نمی سازند را معرفی می کنیم. لطفا با ما همراه باشید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گیاهانی که نباید با داروها مصرف شوند


برخی از این گیاهان نباید همزمان با داروها مصرف شوند. در این مطلب کوتاه چند گیاه که با داروها نمی‌سازند را معرفی می‌کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

درست است که گیاهان مفید هستند اما الزاما بدون خطر و بدون عوارض جانبی نیستند. برخی از این گیاهان نباید همزمان با داروها مصرف شوند. در این مطلب کوتاه چند گیاه که با داروها نمی‌سازند را معرفی می‌کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

زردچوبه

زردچوبه

زردچوبه از ترکیبات اصلی ادویه ی کاری و حاوی خواص فوق العاده ای است. این ادویه ی پرخاصیت با سرطان کولون مقابله می کند، دردهای آرتریتی را کاهش می‌دهد و برای تقویت مغز مفید است. اما اگر در حال مصرف داروهای ضدانعقاد خون هستید باید از مصرف زردچوبه بپرهیزید. چون زردچوبه در عملکرد داروی وارفارین (داروی ضدویتامین K) اختلال ایجاد کرده و خطر خونریزی را افزایش می‌دهد.

جایگزین ها

در صورت ابتلا به آرتریت، آب میوه های سرشار از آنتی اکسیدان ها مانند آب انگور، آب آلبالو و آب انار میل کنید.

بابونه

بابونه

بابونه برای تسکین میگرن و دردهای روماتیسمی استفاده می‌شود. اما مصرف این گیاه همزمان با داروهای ضدانعقاد خون توصیه نمی‌شود. توجه داشته باشید اگر نسبت به گیاهان تیره ی آستراسه مانند قاصدک حساسیت دارید نیز نباید از این گیاه استفاده کنید.

جایگزین ها

برای تسکین میگرن یک مشت رزماری را در یک لیتر آب جوشانده و با این محلول بخور کنید.

شیرین بیان اغلب برای تسکین معده درد و سوزش معده استفاده می‌‎شود. اما

مصرف این گیاه برای افرادی که تحت درمان با داروهای ضدفشار خون هستند

و بخصوص اگر این داروها حاوی ترکیبات مدر نیز باشند توصیه نمی‌‎شود

شیرین بیان

شیرین بیان

شیرین بیان اغلب برای تسکین معده درد و سوزش معده استفاده می‌‎شود. اما مصرف این گیاه برای افرادی که تحت درمان با داروهای ضدفشار خون هستند و بخصوص اگر این داروها حاوی ترکیبات مدر نیز باشند توصیه نمی‌‎شود. واکنش‌های متقابل ترکیبات شیرین بیان و داروهای ذکر شده باعث ایجاد اختلال در پتاسیم بدن می‌‎شود که برای انقباض عضلانی لازم است.

جایگزین ها

برای تسکین سوزش معده از دمنوش زنجبیل استفاده کنید.

گل راعی

گل راعی

گل راعی با اسامی دیگری مانند علف چای و گل هزار چشم نیز معروف است. بهتر است بدانید که اکثر افسردگی های مربوط به حوادث غم انگیز زندگی مانند مرگ عزیزان، جدایی، از دست دادن شغل و غیره به دلیل کمبود هورمون سروتونین بروز می‌کند. هورمون سروتونین یکی از ناقل های عصبی است که به آن هورمون لذت نیز گفته می‌‎شود. گل راعی باعث تحریک ترشح این هورمون شده و کمبود آن را جبران می کند؛ در نتیجه علائم افسردگی را کاهش می‌دهد. اما حواستان باشد اگر در حال مصرف داروهای ضدافسردگی هستید نباید از این گیاه استفاده کنید. چون مصرف همزمان گل راعی با داروهای ضدافسردگی باعث بروز عوارض جانبی شدیدی مانند تجمع سروتونین در مغز می‌شود.

جایگزین ها

می‌توانید از مکمل های روغن ماهی استفاده کنید. امگا3 ها، اسیدهای چرب ضروری هستند که باعث بهبود خلق و خوی شده و افسردگی را کاهش می‌دهند.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: topsante

مطالب مرتبط:

این مواد غذایی با این داروها نمی‌سازند

وقتی مریض هستید گریپ‌فروت نخورید

کدام ماده غذایی با کدام دارو تداخل دارد؟

اگر کورتون می‌خورید، حتماً بخوانید

غذاهایی که با وارفارین تداخل دارند

غذاهایی که با داروها تداخل دارند...

داروهایی که با غذاها تداخل دارند...

تداخل مصرف گریپ فروت با بعضی داروها (1)

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.