تبیان، دستیار زندگی
خبرهایی از جدیترین بهانه داعش برای اعدام و حضور رسمی این گروهک تروریستی در جنوب افغانستان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جدیدترین بهانه داعش برای اعدام


خبرهایی از جدیدترین بهانه داعش برای اعدام و حضور رسمی این گروهک تروریستی در جنوب افغانستان

داعش

گروه تروریستی داعش، سه نفر را، این‌بار به جرم «کبوتر باز» بودن، در منطقه المقدادیه عراق اعدام کرد.

یک منبع بومی در استان دیالی اعلام کرد که اعدام این افراد، یک روز پس از بازداشت آن‌ها، به این بهانه صورت گرفت که به باور داعش، پرورش کبوتر، عملی است که جوانان را مشغول می‌کند و آن‌ها را از رفتن به میادین جنگ بازمی‌دارد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: هنوز سرنوشت 12 نفر دیگری که به همین بهانه در اسارت به سر می‌برند، مشخص نیست و خانواده‌های آنان از احتمال اعدام آن‌ها توسط داعش بیمناکند

ورود رسمی داعش به جنوب افغانستان

یکی از فرماندهان ارتش افغانستان می گوید، گروه تروریستی داعش فعالیت خود را در جنوب افغانستان با عضو گیری و درگیری با شبه نظامیان طالبان آغاز کرده است.

فرمانده لشگر 215 ارتش افغانستان به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت: داعش در ایالت هلمند در جنوب افغانستان، فعالیت خود را با عضوگیری و درگیری با شبه نظامیان طالبان در این منطقه آغاز کرده است.

وی افزود: فردی موسوم به ملا عبد الرئوف با ادعای نمایندگی داعش در منطقه ، در حال ساماندهی گروهی از هواداران داعش است. وی مردم سراسر ایالت هلمند را به ملحق شدن به این گروه فرا می خواند.

داعش در ایالت هلمند در جنوب افغانستان، فعالیت خود را با عضوگیری و درگیری با شبه نظامیان طالبان در این منطقه آغاز کرده است

این فرمانده ارشد ارتش افغانستان با اشاره به درگیری هواداران طالبان با هواداران داعش در این منطقه گفت: طالبان به مردم درباره پیوستن به گروه داعش هشدار داده است.

بر پایه این گزارش حدود 20 نفر در درگیری های داعش با طالبان درجنوب افغانستان، کشته شدند.

عبد الرئوف از زمان سرنگونی رژیم طالبان در گوانتانامو زندانی بود.

ارتش افغانستان پس از 13 سال از اشغال این کشور، در دوم ماه میلادی جاری مسئولیت کامل امنیت کشور را از نیروهای نظامی خارجی تحویل گرفت.

پیش از این نیز خبرهایی از فعالیت داعش در ولایت هلمند منتشر شده بود.

در ویدئویی که چند روز پیش منتشر شده است، چند شبه نظامی افغانستانی و پاکستانی که برخی از آنها از فرماندهان اسبق طالبان هستند، مثل شهیدالله شهید سخنگوی اسبق تحریک طالبان پاکستان با ابوبکر البغدادی سرکرده داعش بیعت می کنند و سپس یک نظامی پاکستانی را سر می برند.

بخش سیاست تبیان


منبع : مشرق