تبیان، دستیار زندگی
شاید موضوع اختلالات جنسی یکی از مهم ترین موضوعاتی باشد که چه به صورت آشکار و چه پنهان در زندگی زناشویی تاثیر می گذارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک چراغ قرمز بزرگ قبل از بله گفتن


شاید موضوع اختلالات جنسی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی باشد که چه به صورت آشکار و چه پنهان در زندگی زناشویی تاثیر می‌گذارد. بنابراین شایسته است که پیش از ازدواج از سلامت جسمی و جنسی خودتان و شریك آینده زندگی‌تان مطمئن شوید. و بهترین راه مراجعه به پزشك متخصص است.

زندگی زناشویی

دانش سکسولوژی به افراد کمک می‌کند تا نسبت به اندام‌های جنسی خود آگاهی و شناخت لازم و کافی پیدا کنند و در امر ازدواج و برقراری رابطه جنسی نیز اطلاعات لازم و باید ها و نباید ها را یاد بگیرند. در اینجا، تنها به برخی از اختلالاتی که بهتر است پیش از ازدواج به آن‌ها توجه کنید، اشاره می‌کنیم.

1- اعتیاد و اشتغال ذهنی مدام به روابط جنسی: از جمله این موارد عبارتند از:

خودارضایی مداوم

توجه و علاقه شدید به فیلم‌های پورنوگرافی(مستهجن)

تمایل به انجام اعمال جنسی به صورت آزارگرانه و همراه با خشونت

تمایل به نگه داشتن و جمع آوری لباس‌های زیر

2- رفتارهای نادرست جنسی با دیگران كه می‌توان به موارد زیر اشاره كرد:

چشم چرانی مدام و خیره شدن به اندام دیگران

اظهارنظرهای جنسی درباره بدن دیگران

لمس کردن و تماس‌های بدنی بی‌جا و نامناسب و ناشایست

3- ناتوانی جنسی(جسمانی یا روانی)

اگرچه شناخت مسایل و مشکلات جنسی در دیدارهای اول خصوصاً با توجه به فرهنگ و محدودیت های مذهبی که در کشور ما وجود دارد به سادگی قابل شناسایی نیست اما ضروری است تا حد امکان در رابطه با سوابق، عادات و سلایق جنسی نامزدتان اطلاعات کسب کنید

4- سرد مزاجی، بی‌تفاوتی و عدم تمایل به عمل جنسی

بی‌میلی جنسی در روابط زناشویی همواره از موضوعاتی بوده است که در بسیاری مواقع باعث فروپاشی یک خانواده و جدایی حتی‌گاه در آغاز زندگی مشترک شده است. اغلب افراد میل جنسی را شهوت و هوای نفسانی می دانند، اگرچه این اصطلاحات می‌تواند تاحدی احساسات مربوط به میل جنسی را توصیف کند، اما اصطلاح میل جنسی پیچیده‌تر از این مسایل است.

میل جنسی، یک مرحله روان‌شناختی است که طی آن فرد تمایل به خیال‌پردازی و داشتن فعالیت جنسی دارد. مشکلات مرتبط با میل جنسی، زمانی مطرح می‌شود که افراد نداشتن میل‌جنسی یا میل‌جنسی پایین را تجربه کنند، درحالی که سایر افراد میل جنسی بالا یا دائمی دارند.

میل جنسی بسیار بالا یا بسیار پایین می‌تواند برای افرادی که این مشکلات را تجربه می‌کنند، ناراحت‌کننده و آزاردهنده باشد و طبیعی است که طرف مقابل را هم ناراحت کند. میل جنسی پایین یک اختلال (بدکارکردی) محسوب می‌شود، درحالی که میل جنسی بسیار بالا، اغلب به عنوان اعتیاد جنسی تلقی می‌شود. مشکلات مرتبط با میل جنسی چه در مردان و چه در زنان، با توجه به مسایلی مانند نبود رغبت، اشتیاق و میل (در ارتباط با شرایطی از قبیل خیال‌پردازی‌های جنسی، خودارضایی یا داشتن رابطه جنسی) تعریف می‌شود.

5- داشتن دیدگاه بسیار منفی نسبت به عمل جنسی

(از نظر نامزدتان مقاربت و عمل جنسی عملی گناه آلود و کثیف است و عقیده دارد فقط به خاطر بچه دار شدن باید این عمل را انجام داد).

6- ترس و وحشت شدید از عمل جنسی و مترادف دانستن این عمل با تجاوز و خشونت

اگرچه شناخت مسایل و مشکلات جنسی در دیدارهای اول خصوصاً با توجه به فرهنگ و محدودیت های مذهبی که در کشور ما وجود دارد به سادگی قابل شناسایی نیست اما ضروری است تا حد امکان در رابطه با سوابق، عادات و سلایق جنسی نامزدتان اطلاعات کسب کنید. زیرا همین مسائل بعد از ازدواج منجر به مشکلات و بحث های جدی و حتی طلاق و جدایی می‌شود.

برای اطلاع از طرح همسان گزینی تبیان اینجا کلیک کنید

فراوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از مجله خانه بخت، جام جم

مطالب مرتبط:

گفتگوهای جنسی قبل از ازدواج

حرف‌های ممنوعه پیش از ازدواج

عشق ماندگارتر است یا صمیمیت زناشویی؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.