تبیان، دستیار زندگی
اردوی پرسپولیسی ها تا هفته آینده در امارات ادامه خواهد داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه چیز از اردوی پرسپولیس در امارات


اردوی پرسپولیسی ها تا هفته آینده در امارات ادامه خواهد داشت.


کاروان پرسپولیس حدود ساعت 21 یک‌شنبه شب به اردوی خود رسیدند. اردوی این تیم در شهر رأس‌الخیمه امارات است. البته چند بازیکن و همراه نتوانستند با پرسپولیس به امارات سفر کنند ولی سرخپوشان اردوی خود را بالاخره شروع کردند. آنها تا روز 21 دی ماه نیز نمی‌دانستند به اردو می‌روند یا نه ولی بالاخره کارشان OK شد و به امارات رفتند.

رأس‌الخیمه‌؛ شهری صنعتی و ضعیف

رأس‌الخیمه یكی از ضعیف‌ترین شهرهای كشور امارات است. شهری كه به علت داشتن 64 كیلومتر مرز دریایی با خلیج همیشه فارس، بیشتر بازار دریایی است تا بازار جذب توریست. این شهر به قدری ضعیف است كه دو سال قبل شاهزاده آن به شدت به امیر امارات بابت بی‌پولی‌های رأس‌الخیمه اعتراض كرد و از پادشاه خواست نگاه بهتری به رأس‌الخیمه داشته باشد. در رأس‌الخیمه خبری از برج‌های جذاب دبی و ابوظبی نیست و تقریباً هیچ بازار یا پاساژ بزرگ و بین‌المللی آنجا پیدا نمی‌كنید. تعداد شترداران و شترسواران این شهر نیز زیاد است گرچه این قشر از مردم امارات به تازگی دستور گرفته‌اند تا شغل خود را تغییر دهند زیرا رأس‌الخیمه برای افزایش درآمد خود در طرح جدید جاده امارات یا Emirate road قرار گرفته تا شاید وضعیت مالی ساكنان این شهر بهبود یابد. پرسپولیس برای اردوی تداركاتی‌‌اش، به چنین شهری رفته است.

ممنوعیت سفر غریبه‌ها

اما پرسپولیسی‌ها برای این سفر خود، نام تمام همراهان خود را خط زدند. این مسئله بی‌ارتباط با ماجراهایی كه در اردوی كیش رخ داد، نیست. خبرنگارانی كه همراه پرسپولیس به اردوی كیش رفته بودند، ماجراهایی را متوجه شدند كه رسانه‌ای شدن آن برای این باشگاه اصلاً خوب نبود(!) حالا پرسپولیسی‌ها برای آن كه تنها باشند، هیچ‌كس حتی كارمندان باشگاه و خبرنگار و عكاس ارگان خبری خود را نیز به امارات نبرده‌اند. این هم شاید یك نوع مدیریت بحران باشد یا پیشگیری از رسانه‌ای شدن اتفاقاتی كه حتماً رخ می‌دهد اما كسی نباید متوجه آن شود.

اماراتی ها منتظر جادوگر

اماراتی ها وقتی فهمیدند میزبان باشگاه پرسپولیس هستند، برای استقبال از این تیم آماده شدند. آنها که اخبار فوتبال ایران را به صورت جدی دنبال می کنند، می دانستند علی کریمی به تازگی به تمرینات پرسپولیس پیوسته و احتمال دارد مربی سرخپوشان شود. به همین خاطر در زمان استقبال از پرسپولیسی ها به دنبال علی کریمی می گشتند. البته کریمی به همراه پرسپولیس راهی اردو نشده بود.

ورزشگاه كوچك الامارات

اردوی پرسپولیس در كمپ نه چندان باكیفیت باشگاه الامارات آغاز شد. بازیكنان صبح دیروز اولین تمرین‌شان را در زمین چمن ورزشگاه Emirates club stadium استارت زدند. یك جلسه تمرین سبك به همراه كار با توپ و یك فوتبال درون‌تیمی برای آن كه بازیكنان با آب و هوای رأس‌الخیمه بیشتر آشنا شوند. این ورزشگاه بسیار كوچك و جالب است. استادیومی كه تنها 3 هزار جایگاه برای تماشاگران دارد و بازیكنانی چون رسول خطیبی، رضا عنایتی، جواد كاظمیان، مازیار زارع، حسین كعبی، داریوش یزدانی، مهدی رجب‌‌زاده و پژمان نوری در آن سابقه بازی و پوشیدن پیراهن الامارات را دارند. همچنین ابراهیم قاسمپور برای یك فصل هدایت این تیم را در لیگ دسته دوم امارات به‌دست داشت. الامارات باشگاه پولداری نیست و تنها یك فصل توانست قهرمان جام‌حذفی امارات شود، آنها بازیكنانی با قیمت‌های پایین جذب می‌كنند و مدام بین لیگ حرفه‌ای و لیگ دسته دوم كشورشان بالا و پایین می‌روند!

عبدی به اردو رسید

حسین عبدی مربی سرخپوشان به همراه مرتضی قنبرپور مشاور فنی باشگاه پرسپولیس عصر دیروز به سمت امارات حركت كردند. این دو مشكل خروجی داشتند كه پس از حل مشكلات‌شان موفق به سفر شده و تیم را همراهی می‌كنند. همچنین بازیكنان جامانده نیز در حال تلاش هستند تا به رأس‌الخیمه بروند.

مشكل عجیب بنگر

محسن بنگر مدافع تنومند پرسپولیس كه خیلی‌ها پیروزی این تیم در دربی را به خاطر درخشش این بازیكن می‌دانند، یك‌شنبه شب همراه سایر بازیكنان راهی فرودگاه شد تا به امارات برود اما در فرودگاه امام (ره) متوجه شد هیچ‌كس برایش ویزا نگرفته است به همین علت به منزل خود برگشت. او البته صبح دیروز ویزای خود را از باشگاه گرفت و شب گذشته راهی امارات شد.

تعیین تكلیف خارجی‌ها برای پرسپولیس

بازیكنان خارجی برای حضور در تمرینات پرسپولیس برای این باشگاه تعیین تكلیف می‌كنند. این اتفاق باعث شده آنها برای سفر به امارات، بهانه‌جویی كنند. یك هافبك برزیلی و یك مدافع ازبكستانی مدنظر حمید درخشان هستند ولی مدیربرنامه‌های این بازیكنان با سفر آنها به امارات مخالفت كرده است تا بازیكنان در تهران تست فنی بدهند.


بخش ورزشی تبیان

منبع: خبرآنلاین