تبیان، دستیار زندگی
له انتظامی تقدیر كردند گروه بازیگران، كارگردان و تهیه كنند‌ی فیلم "ستاره‌ می‌شود" ساخته فریدون جیرانی با حضور در منزل عزت‌ الله انتظامی با اهدای لوحی تقدیری با عنوان "واقعا كه ماندگار شدید" از موفقیت وی در پاریس، تجلیل و قد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عوامل فیلم "ستاره می‌شود" از عزت‌الله انتظامی تقدیر كردند

گروه بازیگران، كارگردان و تهیه كنند‌ی فیلم "ستاره‌ می‌شود" ساخته فریدون جیرانی با حضور در منزل عزت‌ الله انتظامی با اهدای لوحی تقدیری با عنوان "واقعا كه ماندگار شدید" از موفقیت وی در پاریس، تجلیل و قدردانی كردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در این دیدار كه روز چهارشنبه، برپا شده بود، انتظامی با تشكر حضورعوامل فیلم "ستاره می‌شود" گفت: تاكنون به فكر كسی نرسیده بود تا اینگونه از من تشكر كند.

وی گفت:هنرپیشه جزو عوامل اصلی فیلم محسوب می‌شود و درست است، كه كارگردان معمار آن كار حساب می‌شود ولی متریال كار او بازیگران هستند به همین دلیل وقتی متوجه شدم كه به بهانه پخش فیلم "ستاره می‌شود" در یونسكو و تجلیل از من به اینجا می‌آیید خیلی تعجب كردم و خوشحال شدم كه كسی چنین فكری به ذهنش رسیده است و اینگونه به یاد من بوده‌اید.

انتظامی در ادامه‌ی با اشاره به پخش فیلم "ستاره می‌شود" ‌در مراسم تجلیل از وی در كاخ یونسكو، گفت: این فیلم به عنوان آخرین بازی من در سینما خیلی كار خوب و قابل دفاعی بود. ولی از این جهت ناراحت بودم كه بخشهایی از فیلم حذف شده بود و این اتفاق به دلیل پر پرسوناژ بودن فیلم باعث گیج شدن تماشاگر می‌شد.

انتظامی همچنین تاكید كرد: این فیلم كار واقعا پردردسری بود و نتیجه آن درخشان شد.

حمید اعتباریان، تهیه كننده‌ی "ستاره می‌شود" نیز در ادامه سخنان انتظامی و با یادآوری مراسم تجلیل وی و نمایش "ستاره‌ها" در پاریس، گفت: با دیدن آن مراسم افتخار كردم، چون مردم بعد از پخش فیلم تا یك ربع دست می‌زدند و تمام حضار سالن كه به نوعی آدمهای روشنفكر و فرهیخته‌ای بودند، اعتقاد داشتند كه فیلم تاثیر خوبی بر روی آنها گذاشته است و بازی انتظامی در این فیلم فوق‌العاده بوده است.

انتظامی نیز باز با یاد‌آوری آن مراسم و شب تجلیل، گفت:‌ تا آنجایی كه می‌دانم، این اولین باری بود كه در كاخ یونسكو از هنرپیشه‌ی ایرانی تجلیل می‌شد و این انتخاب،‌ موقعیت خیلی خاصی برای من به حساب می‌آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در ادامه‌ی گفته‌های انتظامی حمید اعتباریان به همراه فریدون جیرانی لوح‌ تقدیری را از طرف مدیریت سیران فیلم و گروه تولید فیلم "ستاره‌ها" با عنوان "واقعا كه ماندگار شدید" به آقای بازیگراهدا كردند. همچنین لوح تقدیر دیگری نیز به پاس همراهی در كنار انتظامی در طی این سالها به همسر او اهدا شد.

در ادامه‌ی این مراسم، انتظامی با اشاره به بازیهای موفق بازیگران فیلم "ستاره می‌شود" اظهار امیدواری كرد: حركت خوبی برای معرفی و تبلیغات این فیلم فراهم شود تا تماشاگران خود را داشته باشد چون فیلم این كشش درونی را برای جذب تماشاگر دارد.

وی ادامه: این فیلم یك پشت صحنه‌ی بسیار زیبا و هنرمندانه از وضعیت هنرمندان این حوزه است و چون من آن واقعیت را درك كرده بودم و می‌شناختم، موفق شدم در آن بازی كنم.

فریدون جیرانی، كارگردان این فیلم نیز با اشاره به این حضور، گفت: یك نكته اساسی درتاریخ سینما وجود دارد كه اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و آن اینكه عزت‌ا… انتظامی یك بازیگر و كارگردان است كه هم نقش خود را بازی می‌كند و هم در هدایت سایر عناصر فیلم موثر است.

وی خطاب به انتظامی گفت: شما همواره در گزینشهایی كه داشته‌اید در فیلم‌های شاخصی بعد از انقلاب بازی كرده‌اید، چون جدای از حرفه‌ی بازیگری، دغدغه‌ی فیلم نامه، كارگردانی،‌ با كیفیت بودن فیلم دارید و به همین دلیل هم از لحظه‌ای كه وارد تولید فیلم می‌شوید، خود را از عناصر آن فیلم جدا نمی‌دانید و جزئی از آنها می‌شوید.

وی سپس به فیلم "روز فرشته" ساخته افخمی اشاره كرد و گفت: در تیراژ پایانی این فیلم قید شده كه بازنویسی نهایی فیلم‌نامه از عزت‌ا… انتظامی است، یعنی حتما آنقدر در تغییر و بازنویسی مسیر فیلم نامه موثر بوده‌اید و در جریان آن تاثیر مثبت گذاشته‌اید كه آقای افخمی این كار را كرده‌اند و من اعتقاد دارم كه فیلم‌هایی كه شما بازی كرده‌اید، قبل از اینكه متعلق به كارگردان باشد كاملا شبیه خودتان است و فیلم شما است و چه بسا اگر شما در این فیلم‌ها بازی نمی‌كردید، آنها فیلمهایی متفاوت می‌شدند.

جیرانی ‌تصریح كرد: به همین دلایل است كه همه‌ی كارگردانهایی كه با شما كار كرده‌اند، به‌خوبی دقت شما را در بازی و تهیه‌ی آن فیلم می‌دانند و با این دغدغه‌ شما را محترم و با اهمیت می‌شمرند. چه بسا كه اگر شما در "ستاره می‌شود" بازی نمی‌كردید، این فیلم به این شكل درنمی‌آمد.

به گزارش ایسنا، وی در پایان گفت: این سه فیلم از روال فیلم سازی معمول خارج است و ربطی به گیشه ندارد. امیدوارم كه در نمایش عمومی هم به مرحله‌ای برسد كه تاثیر خودش را بگذارد به هرحال بخش خصوصی كمتر در چنین فیلم‌هایی سرمایه‌گذاری می‌كند.

براساس این گزارش، انتظامی هم با اشاره به این فیلم گفت: معتقدم كه بعضی از فیلم‌ها را هر وقت كه نمایش دهند، فروش دارد و مخاطب خود را پیدا می‌كند. این فیلم هم اگر تماشاگر فهیم و خاص داشته باشد كه خودش فیلم را برای تماشا انتخاب كرده باشد، در تاریخ سینمای ایران جاودانه خواهد شد.

وی اظهار امیدواری كرد: ساخت چنین فیلمهایی ادامه پیدا كند.

لازم به ذكر است كه در این مراسم، افرادی همچون رضا رویگری،‌ امین حیایی، نیلوفر خوش‌خلق، آهوخردمند ، سیمون سیمونیان، حمید اعتباریان و فریدون جیرانی حضور داشتند.


لینک :

گالری عكس عزت الله انتظامی - گریم هنرمندان

تجلیل از "آقای بازیگر" ایران

به بهانه نخستین نمایش عمومی"حاجی واشنگتن"

تولدت مبارك؛ آقای بازیگر

عزت‏الله انتظامی در رنگ‏های خاطره

انتظامی: نمایشنامه جذابی باشد به تئاتر برمیگردم