تبیان، دستیار زندگی
سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در آستانه میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) در مقاله ای «بهترین هدیه پیامبر(صلی الله علیه و آله) به ما!» را معرفی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین هدیه پیامبر(ص) به ما!

میلاد پیامبر (ص)

سایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان در آستانه میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) در مقاله ای «بهترین هدیه پیامبر(صلی الله علیه و آله) به ما!» را معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی، بخش اخلاق و عرفان اسلامی موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این مقاله را در خصوص حضرت رحمته للعالمین (ص) تهیه کرده است.

در این مقاله می نویسد:« از پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله)، احادیث زیادی نقل شده است که هر کدام از آنها به نوبه خود، جملاتی مهم بوده که عمل به آنها گرهی از کار بشر را باز کند. از این منظر، همه آنها در جای خود ارزشمند و قابل توجه است. اما می‌توان گفت: اولین هدیه آسمانی او برای انسان‌ها، که اصل همه معارف آسمانی و الهی است؛ بهترین و ارزشمندترین تحفه‌ای است که برای انسان به ارمغان آورده و آن چیزی جز کلمه «لَا إِلَهَ‏ إِلَّا اللَّه» نیست. امام رضا(علیه السلام) این کلمه را دژ محکم و استوار خدا خوانده و با سند خود از اجداد معصومش از جناب جبرئیل چنین نقل می‌ فرماید: جبرئیل می‌گوید: از خدای عزّ و جلّ شنیدم که فرمود: کلمه «لَا إِلَهَ‏ إِلَّا اللَّه» دژ محکم من است. هر کس وارد آن شود، از عذابم در امان خواهد بود. در اینجا برخی از آثار و برکات این ذکر شریف را بر می شماریم باشد که قدر هدیه گرانقدر پیامبر اکرم صلی الله علیه را بدانیم و توحید واقعی را در کنه جان خود احساس کنیم و روشمان توحیدی محض شود. امام صادق(علیه السلام) از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) نقل می‌فرماید: بهترین عبادت ذکر لا اله الا الله است. دارای بالاترین اجر و پاداش: راوی می‌گوید از امام باقر(علیه السلام) شنیدم که می‌فرمود: هیچ چیزی از جهت ثواب به ذکر لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ‏ نمی‌رسد، هیچ چیزی جایگزین او نمی‌شود و هیچ چیزی با او برابری نمی‌ کند. امام باقر علیه السلام فرمود: ما مِن شَى ءٍ یُعبَدُ اللّه ُ بِهِ یَومَ الجُمُعَةِ أحَبَّ إلَىَّ مِنَ الصَّلاةِ عَلى مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ؛ هیچ عبادتى در روز جمعه نزد من دوست داشتنى تر از صلوات بر پیامبر و آل او نیست. میلاد با سعادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مصادف شده است با روز جمعه، همانطور که اطلاع دارید روز جمعه روز بسیار پر برکتی است و اعمال مستحبی در این روز ارزششان چند برابر می‌شود مخصوصا صلوات فرستادن بر پیامبر اکرم و خاندان مطهرش (علیهم السلام). بیایم و در روز تولد پیامبر مهر و رحمت تا جایی که برایمان امکان دارد بر ایشان صلوات بفرستیم و در روز تولدشان با پخش شیرینی و شربت و چراغانی کردن ایشان را خوشحال کنیم باشد که عنایتشان را به دست آوریم.»

متن کامل این مقاله در بخش اخلاق و عرفان اسلامی قابل مشاهده است.

تنظیم: هومن بهلولی