تبیان، دستیار زندگی
معاون فرهنگی اجتماعی اداره امور بانوان شهرداری تهران گفت سومین جشنواره تسنیم مدلی برای مشارکت اجتماعی و توانمند سازی بانوان می باشد به گزارش تبیان، رجایی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: در این جشنواره فعالیت های انفرادی براساس خلاقیت انفرادی، آثار برگزیده
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره ای با پوشش اسلامی

معاون فرهنگی اجتماعی اداره امور بانوان شهرداری تهران گفت سومین جشنواره تسنیم مدلی برای مشارکت اجتماعی و توانمند سازی بانوان می باشد به گزارش تبیان، رجایی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: در این جشنواره فعالیت های انفرادی براساس خلاقیت انفرادی، آثار برگزیده جشنواره مسابقه عکس زن خوشنویسی و جشنواره بهترین ها از دور ریختنی ها به نمایش در می آیند.

بخش اجتماعی تبیان
جشنواره تسنیم

وی گفت: امسال در جشنواره تسنیم یکی از رویکردها براساس نوع پوشش اسلامی بوده که زیر مجموعه سبک زندگی اسلامی ایرانی می باشد.

معاون امور بانوان تصریح کرد: کلمه تسنیم به معنی، توانمند سازی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، نهاد خانواده، ایثار و یکدلی و مشارکت شکل گرفته است.

رجایی ادامه داد: اداره بانوان شهرداری تهران برنامه های مختلفی را در حوزه سبک زندگی داشته است که ایجاد کارگاه ها و نشست ها مختلف از جمله این برنامه ها بوده است.

وی افزود: با فراخوان جشنواره تسنیم 700 اثر ارسال شد که از این تعداد 75 اثر به نمایشگاه راه یافت.

معاون امور بانوان همچنین در خصوص بخش خوشنویسی نمایشگاه توضیح داد: در این بخش آیات و روایات در حوزه پوشش اسلامی توسط خوشنویسان آورده شده است.

رجایی ادامه داد: اداره بانوان شهرداری تهران برنامه های مختلفی را در حوزه سبک زندگی داشته است که ایجاد کارگاه ها و نشست ها مختلف از جمله این برنامه ها بوده است

رجایی در پاسخ به این سوال که برای برند شدن و همگانی شدن این مدل ها چه کارهای تبلیغاتی شده است گفت: برند سازی خود به یک حوزه تخصصی نیاز دارد ولی ما از طراحان این مدل ها حمایت می کنیم و این ها پس از ورود به مراکز کوثر به برند تبدیل می شوند.

وی در پایان در جواب سوالی که بعضی از افراد اعتقاد دارند که خیلی از مدهایی که در جامعه است و جهت حضور زنان در اجتماع است مطابق با جامعه اسلامی نیست و چادر رنگی اظهار داشت ما باید به طراحان لباس داخلی اهمیت دهیم و فضا را برای طراحان جوان در دانشگاه ها ایجاد کنیم ولی در حال حاضر لباس های ما از کشورهای دیگر مانند ترکیه وارد می شود.

رجایی همچنین گفت: چادر رنگی نباید حالت تفریحی داشته باشد.