تبیان، دستیار زندگی
از دختران و زنان خود بپرسید روزانه چه مقدار پیام های جنسی دریافت می کنند؟ شما خودتان تا چه حد در معرض این پیام ها قرار دارید؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سپیده آماده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام های جنسی آنلاین!

از دختران و زنان خود بپرسید روزانه چه مقدار پیام های جنسی دریافت می کنند؟ شما خودتان تا چه حد در معرض این پیام ها قرار دارید؟

کیانا نیکفام - بخش اجتماعی تبیان

پیامک

مدتی است که شبکه های اجتماعی و گروه های اینترنتی پر شده است از پیام هایی که تنها منظورشان ایجاد دیدگاه جنسی و ابزاری به دختران جامعه ما است، پیام هایی سازماندهی شده که با استفاده از عبارات و تمثیل های رکیک به دنبال هتک حرمت نوامیس جامعه و بی ارزش کردن آنها هستند.

به گزارش « تبیان»، تمام کسانی که سابقه حضور در یکی از شبکه های اجتماعی و به اصطلاح امروزی های اپلیکیشن های موبایلی را دارند به وفور دیده اند پیام هایی که با عبارات غیر اخلاقی و نامناسب به دنبال ارائه تفسیری ابزاری و جنسی از دختران و زنان جامعه ما است، تفسیری که با نادیده انگاشتن جنبه های انسانی جنیست زن، تنها جنبه های جنسی را برای معرفی بیان می کند.

از قبحی که ریخته می شود!

نمی دانم چه اتفاق افتاده، افرادی که تا چندی پیش در هیچ کدام از گفتگوها و محاوره هایشان از عبارات نامناسب و تعبیرهای غیر اخلاقی استفاده نمی کردند، این روزها به این آسانی دست به انتشار پیام هایی در شبکه های اجتماعی می زنند که با محوریت مسائل جنسی و دیدگاه ابزاری به نوامیس جامعه ساخته شده اند؟!

اما هیچ چیزی بیش از چنین پیام های نامناسبی نمی تواند تیشه به ریشه دختران و زنانی بزند که در فضای امن تحصیلی و شغل، توانایی ها خود را به جامعه اثبات کرده اند، دخترانی که عده ای برای اینکه عدم و تخصص و حرفه شان را مورد ستایش و توجه قرار بدهند، با ایجاد نگاه ابزاری و جنسی به آنها قصد در تخطئه وجودی و در نهایت ایجاد رویکردی جنسیتی و غیر اخلاقی در کشور دارند

شاید گسترش شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های موبایلی که فضای روابط را  وارد عرصه مجازی می کند، عرصه را برای این بی اخلاقی ها گشوده است، در هر حال دلیل این اشاعه بی اخلاقی، هر چه که هست نفر اول و آخری که در اشاعه این فرهنگ غیر اخلاقی و جنسی که از طریق این شبکه ها به راه افتاده متضرر می شود، دختران و زنان جامعه هستند!

قبح زدایی از مفاهیمی چون غیرت و ناموس در جهت نابودی فرهنگ ایرانی-اسلامی شاید این سوال در ذهن بسیاری از افرادی که هر روز شاهد سیل این لطیفه های غیراخلاقی در شبکه های اجتماعی هستند ایجاد شود، که چرا برنامه ریزان و سازندگان چنین پیام هایی، شرافت و انسانی دختران و زنان جامعه ما را نشانه گرفته اند؟ برای پاسخ به این پرسش پیش از هر چیز به مفاهیم اصلی در فرهنگ ایرانی و اسلامی باز می گردیم، ناموس و غیرت، اینکه برنامه ریزان و سیاست گذاران معاند با این بی پروایی سعی در قبح زدایی در پرداخت جنسی به دختران و زنان جامه ما دارد به این دلیل است که آنها هم به این نتیجه رسیده اند که یکی از مهم ترین مولفه فرهنگی ایرانی و اسلامی ما، مفاهیم غیرت و ناموس است و زمانی که با تیشه به ریشه این دو اصل اصلی تشکیل دهنده فرهنگ مردم کشور ما بیفتد، به راحتی می تواند باورها و اعتقادات به اصطلاح مدرن خود را به خورد مردم کشور بدهند و به مرور زمان ردپای فرهنگی و ارزش های ایرانی و اسلامی را در فرهنگ زندگی مردم کشور ما پاک کنند.

دستان پشت پرده ای که به دنبال اشاعه افکار جنسی هستند

نگاهی به پیام هایی که در گروپ های اپلیکیشن های موبایلی از وایبر گرفته تا لاین و واتس آپ دیده می شود، به اصطلاح لطیفه هایی است که بر پایه رویکرد جنسی به دختران و زنان جامعه شکل گرفته ، اتفاقی که در مرور زمان با ریخته شدن قبح قضیه، آدم های شهر را در بیان راحت تر این مسائل حتی در محاوره های و گفتگوی های روزمره هم، وقیح می کند. نکته جالب توجه در میان این پیام ها این است که سیاست گذاران پشت پرده ساخت و انتشار چنین لطیفه ها و چنان پیام هایی پاشنه آشیل جامعه ما را نشانه گرفته اند، مسئله ناموس و غیرت که در طول همه ادوار تاریخی مملکت ایرانی و اسلامی ما از مهم ترین ارزش های زندگی محسوب می شده اما این روزها این پیام ها برای قبح زدایی از چهره رویکرد جنسی و ابزاری به نوامیس جامعه راه اپلیکیشن های موبایلی را در پیش گرفته است.

هر فردی به نوبه خود از انتشار این پیام های توهین آمیز ممانعت کند

با توجه به سیل پیامک های غیر اخلاقی که به قصد ایجاد رویکرد جنسی نسبت به دختران و زنان در شبکه های اجتماعی شکل گرفته وظیفه همه افراد با اخلاقی است که در برخورد با چنین پیامک هایی قرار می گیرند، اینکه با به اشتراک نگذاشتن چنین پیام هایی نگذارند از نوامیس کشور ما هتک حرمت شود. از طرف دیگر رسانه ها به خصوص صدا و سیما هم با بیان مقاصد سازندگان چنین پیام هایی باید راه را برای ادامه این روند مفسده برانگیز در کشور ببندد.


فاجعه تبلیغات تهوع‌آور جنسی!

هرزه نگاری چیست؟

ارضای جنسی با فیلم مستهجن