تبیان، دستیار زندگی
ضدهوایی اسرائیل عاجز از مقابله با شهاب 3 كارشناسان رژیم صهیونیستی صحت توان ایران در پرتاب موشك های شهاب 3 با كلاهك خوشه ای را تهدیدی مرگبار برای اسرائیل و نیروهای آمریكا در خاورمیانه دانسته و اعتراف كردند كه سیستم دفاع ضدموش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اون ور آبیها می گن...



ضدهوایی اسرائیل عاجز از مقابله با شهاب 3

كارشناسان رژیم صهیونیستی  صحت توان ایران در پرتاب موشك های شهاب 3 با كلاهك خوشه ای را تهدیدی مرگبار برای اسرائیل و نیروهای آمریكا در خاورمیانه دانسته و اعتراف كردند كه سیستم دفاع ضدموشكی اسرائیل توان مقابله همزمان با تعداد زیادی از این نوع موشك ها را ندارد.

این كارشناسان با قابل توجه خواندن آزمایش این موشك ها با كلاهك خوشه ای آن در گفت وگو با پایگاه اینترنتی «ربكا» تاكید كرده اند كه لازمه این مانورها بررسی بسیار دقیق اظهارات مقامات ایرانی در مورد اینكه توان استقرار چنین سیستم ها به صورت انبوه را دارند است.


خشم «رایس» از آزمایش شهاب 3

كاندولیزا رایس وزیر امورخارجه آمریكا  كه اخیراً در رجزخوانی درباره تحریم ایران گوی سبقت را از وزرای امورخارجه ربوده است در اولین واكنش خود نسبت به این مانور و آزمایش موفقیت آمیز موشك شهاب 3 گفت: پرتاب آزمایشی این موشك ها توسط ایران، تلاشی برای اثبات قدرت این كشور به جهان بود.

رایس در عین حال بار دیگر ایران را تهدید كرد و گفت: اگر ایران بخواهد با استفاده از این موشك ها اقدامی واقعی انجام دهد باید بهای آن را نیز بپردازد!

به گزارش آسوشیتدپرس رایس در حالی كه نمی توانست خشم خود را از آزمایش شهاب3 در این رزمایش كتمان كند گفت: من معتقدم كه ایرانی ها تهدید هستند و به همین دلیل جامعه جهانی مجبور است به شدت در برابر جاه طلبی های این كشور بایستد زیرا ایران می خواهد به جهان بگوید كه شما نمی توانید ما را از دستیابی به تسلیحات هسته ای بازدارید ولی ما می گوئیم كه این كار را خواهیم كرد.


روزنامه روسی: آسمان ایران شهاب باران شد

یك روزنامه پرشمارگان روسی هم در مقایسه مانور آمریكا  با آن همه تبلیغات رسانه ای و رزمایش پیامبراعظم2 نوشت: در حالی كه مسكو رسماً اعلام كرده كه از قطعنامه برضد ایران حمایت نخواهد كرد، تهران با برگزاری این مانور به آمریكا هشدار داد كه با نشان دادن توان نظامی در برابر اعتماد به نفس ملت ایران، كاری از پیش نخواهد برد.

روزنامه «نیزاویسیما یاگازیه تا» گفت در حالی كه پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص برنامه هسته ای ایران درحال تهیه است آسمان جمهوری اسلامی ایران شهاب باران شد آن هم از نوع «شهاب3». این روزنامه تأكید كرد: تصمیم تهران برای نشان دادن توان نظامی خود در این برهه از زمان، به دو مسئله مربوط می شود، یكی اعتماد به نفس ایران كه باعث شكاف در بین اعضای شورای امنیت خواهد شد و از سوی دیگر این مانور هشداری برای آمریكاست كه با ناكام ماندن در همسو كردن سایر اعضای شورای امنیت با خود، سعی دارد از طرق دیگر بر تهران فشار وارد سازد.


بی بی سی: مانور ایران پاسخ به تهدیدهای آمریكاست

شبكه خبری بی بی سی هم در واكنش به انجام رزمایش پیامبراعظم«ص» و مختصات موشك شهاب3 و قابلیت حمل كلاهك خوشه ای توسط این موشك ها و زمان ده روزه این رزمایش به نقل از سرلشكر صفوی نوشت: نیروهای بسیج، عملیات تأخیری و بازپس گیری، مقابله با فرود نیروهای دشمن فرضی، مقابله با ناآرامی احتمالی و عملیات نجات و امداد را تمرین خواهند كرد.

بی بی سی با اشاره به اینكه این رزمایش چند روز پس از مانورهای نظامی مشترك آمریكا و چند كشور اروپایی و منطقه خلیج فارس به اجرا درمی آید تلویحاً اذعان كرد كه این رزمایش پاسخ به پیام مانور آمریكا در خلیج فارس بود. بی بی سی در عین حال به سخنان رحیم صفوی در این باره هم اشاره كرد و به نقل از وی نوشت: این رزمایش در برنامه ما گنجانده شده بود كه كمی زمان آن را جلوتر آوردیم.

سرلشكر رحیم صفوی تاكید كرد: مانور آمریكا در خلیج فارس هم یك مانور تبلیغاتی و سیاسی و از نظر عملیاتی فاقد ارزش زیاد است.

بی بی سی از این مانور به عنوان سومین رزمایش در طول سال جاری بعد از رزمایش پیامبراعظم یك و ضربت ذوالفقار یاد كرد.


بستگی به نشانه گیری موشك ها دارد

در این میان رئیس ستاد كل ارتش روسیه تحلیل جالب تری از رزمایش پیامبراعظم  2 در ایران و میزان خطر آزمایش موشك دوربرد شهاب-3 ارائه داده و متذكر شده است كه همه چیز بستگی به این خواهد داشت كه این موشك ها به چه سمتی نشانه گیری شده باشند.

«ژنرال یوری بالویفسكی» تاكید كرده است: نظامیان روسی با دقت تمام آزمایشات موشكی انجام شده در ایران را زیرنظر دارند.

تلویزیون روسیه: اسرائیل و آمریكا در تیررس شهاب-3

شبكه های مختلف تلویزیونی و رادیو و روزنامه های روسی هم در انعكاس گسترده این رزمایش نقش برجسته ای را ایفا كردند.

به طوری كه شبكه دوم تلویزیون دولتی روسیه با پخش تصاویری از رزمایش  واحدهای سپاه پاسداران گفت: آغازگر این رزمایش پرتاب موشك هایی از جمله شهاب-2 و 3 و فتح-110 بود.

این شبكه تلویزیونی به نقل از كارشناسان گفت: قلمرو اسراییل و پایگاه های آمریكا در منطقه خلیج فارس به راحتی در محدوده برد موشك های شهاب-3 قرار می گیرد.

تلویزیون «ار.ب.كا» روسیه هم با پخش تصاویری از ناوچه های جنگی ایران در خلیج فارس گفت: در چارچوب این رزمایش، موشك های شهاب-3 كه به كلاهك های خوشه ای مجهز هستند، قادر به حمل بمب اتمی تا برد 2هزار كیلومتر هستند.