تبیان، دستیار زندگی
کمیسیون انجمن های علمی ایران، خانه ریاضیات نیشابور را در سال 93 به عنوان نهاد برتر ترویج علم کشور از میان 321 انجمن علمی برگزید....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانه ریاضیات نیشابور نهاد برتر ترویج علم کشور شد

کمیسیون انجمن های علمی ایران، خانه ریاضیات نیشابور را در سال 93 به عنوان نهاد برتر ترویج علم کشور از میان 321 انجمن علمی برگزید.

خانه ریاضیات نیشابور نهاد برتر ترویج علم کشور شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، شورای خانه‌ ریاضیات نیشابور در بین 321 انجمن علمی بالاترین رتبه و گروه «آ» را در بین تمامی این انجمن‌ها کسب کرد.

به همین منظور مرتضی براری؛ دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران این موفقیت را به سیدمجید شریفی؛ رئیس هیات مدیره انجمن شورای خانه های ریاضات ایران تبریک گفت. هم چنین سید مجید شریفی؛ این تبریک را به اعضاء خانه ریاضات نیشابور و  ایران ابلاغ کرد.

خانه ریاضیات نیشابور نهاد برتر ترویج علم کشور شد

یادآور می‌شود؛ خانه ریاضات نیشابور نیز در سال 90 نیز عنوان نهاد برتر ترویج علم در ایران را کسب کرده است.

بنابراین گزارش عنوان فوق از سوی کمیسیون انجمن علمی ایران به خانه ریاضیات نیشابور اهدا شده است. این در حالی است که تمامی 321 انجمن زیر نظر این کمیسیون قرار دارند و کمیسیون هر سال طی ارزیابی‌های خود، یک شورا را به عنوان برترین آن سال انتخاب می‌کند.

این گزارش می‌افزاید: در سراسر کشور 32 خانه ریاضات وجود دارد که تعداد اعضای آن متفاوت است اما اعضاء خانه‌های ریاضی را دانش‌آموزان از رنج سنی پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی و معلمان و مربیان در برمی‌گیرند. هم چنین خانه‌های ریاضیات مسئولیت برگزاری همایش، سمینار و کلاس‌های ریاضی در سطح پیشرفته را دارند و وظیفه اصلی آن‌ها عمومی کردن ریاضیات در سطح جامعه و کشف استعدادهای ریاضی است.

این خانه‌های ریاضیات که از سال 1379 شمسی (2000میلادی) مصادف با سال جهانی ریاضی تشکیل شده‌اند.

منبع : پانا

تجمیع: زهرا انصاری