تبیان، دستیار زندگی
این جا هتل 5 ستاره حیوان هاست؛ سگ و گربه هایی که وقتی صاحبشان سر کار می رود، چند ساعتی در این جا نگهداری می شوند!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هتل 5ستاره مخصوص حیوانات خانگی

این‌جا هتل 5 ستاره حیوان‌هاست؛ سگ و گربه‌هایی که وقتی صاحبشان سر کار می‌رود، چند ساعتی در این‌جا نگهداری می‌شوند!

فرآوری: طاهره رشیدی - بخش اجتماعی تبیان
سگ، نگهداری سگ

این روزها وقتی در پارک ها و خیابانهای شهر قدم می زنید برخی ها را می بینید که با در بغل داشتن یک سگ یا گربه در حال قدم زدن هستند یا این که سگ خود را در ماشین نشاند و سگ نیز سر خود را از پنجره بغل خارج کرده و به تماشای عابران مشغول است.

نگهداری سگ و گربه در این چند سال در بین برخی افراد به نوعی مد تبدیل شده و با تقلید از فرهنگ غرب و تهران نشین ها سعی دارند رفتارهایی را بروز و ظهور دهند که با فرهنگ ایرانی هیچ  تناسبی ندارد.

با دوری جوامع غربی از دین و پاشیده شدن نظام خانواده، امروز شاهد آن هستیم که بسیاری در غرب به زندگی با حیوانات روی آورده اند که این امر خود به معضلی در غرب تبدیل گردیده و ایران نیز از گسترش نگهداری و زندگی با حیوانات در امان نمانده است.تغییر روند سبک زندگی در ایران در سایه عدم ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی معضلی است که این روزها نماد بیرونی بیشتری پیدا کرده است و رسانه های فارسی زبان ماهواره ای نیز به ترویج فرهنگ منحط غرب دامن می زنند.

کلینیک و فروشگاه های بزرگ حیوانات خانگی در خیابان های تهران

با راه اندازی و اعطای مجوز فعالیت کلینیک های فروش سگ، گربه، خوکچه هندی و ... از سال 80 هر شهروند تهران نشینی به راحتی فقط با پرداخت هزینه ای می توانست زندگی خود را با یک حیوان خانگی شروع نماید و جدید ترین نژاد سگ و گربه های خانگی را از کشورهای اروپایی خریداری نماید سگ هایی که در این فروشگاه ها به فروش می رسند تا چندین میلیون قیمت گذاری شده اند.

همسریابی یکی دیگر از خدمات جالب پانسیون‌های نگهداری از حیوان‌های خانگی است. در این پانسیون‌ها برای حیوان‌هایی که نیاز به جفتگیری و تولیدمثل دارند زوج مناسب جست‌وجو می‌شود

خدماتی  که این روزها برای حیوانات خانگی ارائه می کنند از این قبیل است جفت یابی(همسر یابی)، آرایشگاه، شستشو، درمان و پانسیون و نگهداری که این خدمات تعرفه هایی دارند که در ادامه به آنها اشاره شده این تعرفه مختص تهران است..

عرفه خدمات حیوانات خانگی (آرایش و شستشو)
آرایشگاه و کوتاه کردن ناخن سگ:

نژادهای کوچک تا 8 کیلوگرم ...........................................   بیست و پنج هزار تومان

نژادهای متوسط تا 15 کیلوگرم ..........................................    سی هزار تومان

نژادهای بزرگ بالای 15 کیلوگرم ..........................................   سی و پنج هزار تومان

آرایش کامل گربه: .....................................................................  50 هزار تومان

شستشو سگ :

نژادهای کوچک تا 8 کیلوگرم ..................................................     40 هزار تومان

نژادهای متوسط تا 15 کیلوگرم ...............................................     45 هزار تومان

نژادهای بزرگ بالای 15 کیلوگرم ............................................      50 هزار تومان

شستشوی گربه.....................................................................     45 هزار تومان

امکانات و ارائه خدمات به این موارد محدود نمی شود بلکه برای این حیوانات خدمات میلیونی در هتل های بالا شهر هم ارائه میشود .

هتل در دنیای حیوان‌ها هم ستاره‌بندی دارد. بعضی از پانسیون‌های شمال شهر تهران که تبلیغات زیادی در دنیای مجازی به راه انداخته‌اند از مارک‌های آلمانی غذاهایشان گرفته تا ژس‌های رنگارنگی از آرایش متنوع حیوان‌ها به نمایش گذاشته‌اند. این تبلیغات تا جایی پیش می‌رود که یکی از پانسیون‌هایی که در منطقه الهیه تهران قرار دارد از کلاس‌های آموزشی برای حیوان‌های خانگی پرده‌برداری می‌کند. هزینه نگهداری حیوان‌ها در این پانسیون‌ها بستگی مستقیم با کیفیت خدماتی دارد که به حیوان‌ها ارائه می‌دهند. بعضی از پانسیون‌ها به چند قفس کوچک و مقداری غذا خلاصه می‌شوند و برخی دیگر مدعی‌اند به بهترین وجه ممکن از حیوان شما پذیرایی می‌کنند. آنها عادات حیوان را از شما می‌پرسند؛ به‌عنوان مثال بعضی از حیوان‌ها عادت دارند در جعبه‌های پلاستیکی بخوابند و بعضی دیگر به خوابیدن روی چمن عادت دارند. بعضی حیوان‌ها نیاز دارند در طول روز مسافتی پیاده‌روی و دوندگی کنند و بعضی دیگر به نوعی میوه یا غذای خاص علاقه نشان می‌دهند.

پانسیون‌های ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت در ازای نگهداری حیوان‌ها روزانه 5 تا 10 ‌هزار تومان دریافت می‌کنند و هزینه نگهداری در پانسیون‌های لوکس به روزی 50 تا 70 ‌هزار تومان نیز می‌رسد. این قیمت‌ها برای نگهداری سگ و گربه‌ها وضع شده‌اند. نگهداری جوندگان و پرندگان هزینه کمتری دارد. از کم امکانات‌ترین تا لوکس‌ترین پانسیون‌ها برای نگهداری این دسته از حیوان‌های خانگی روزانه حداقل 2 و حداکثر 10 هزار تومان قیمت تعیین کرده‌اند.

علاوه بر کیفیت نگهداری، جثه حیوان نیز در تعیین قیمت‌ها اثرگذار است. حیوان‌ها بر اساس وزنشان به زیر 15 کیلوگرم و بالای 15 کیلوگرم تقسیم‌بندی می‌شوند. در پانسیون‌ها حیوان‌های بزرگتر به دلیل فضای نگهداری و غذای مصرفی بیشتر هزینه بالاتری دارند. با این حساب می‌شود گفت، شاغلان مالک حیوان خانگی، به‌صورت ماهانه حداقل 60 ‌هزار و حداکثر حدود 2 ‌میلیون و 100 ‌هزار تومان برای نگهداری حیوان‌هایشان هزینه می‌کنند. علاوه بر شاغلان بعضی افراد حیوان‌های خود را مدت زمان طولانی‌تری به این پانسیون‌ها می‌سپارند. آنها معمولا افرادی هستند که قصد مسافرت دارند یا به دلیل بعضی شرایط در مقاطعی امکان نگهداری از حیوانشان را ندارند.

درآمد هنگفت از خدمات همسریابی!

همسریابی یکی دیگر از خدمات جالب پانسیون‌های نگهداری از حیوان‌های خانگی است. در این پانسیون‌ها برای حیوان‌هایی که نیاز به جفتگیری و تولیدمثل دارند زوج مناسب جست‌وجو می‌شود. زوج مناسب حیوانی است که عاری از بیماری باشد و باعث بر هم خوردن نژاد نوزادهای متولد شده نشود. پیدا کردن زوج مناسب با مشاوره یک دامپزشک انجام می‌شود.

تمیز کردن به موقع قفسه‌های نگهداری و استاندارد بودن غذا و میزان خوراکی عرضه شده به حیوان‌ها، چکاپ‌های دامپزشکی و اطمینان از بیمار نبودن یا بیمار نشدن حیوان‌های مهمان مهم‌ترین تعهدات پانسیون حیوان‌های خانگی است

در پانسیون‌ها معمولاً مجموعه‌ای از نژادهای معمول سگ و گربه و سایر حیوان‌های خانگی نگهداری می‌شود. عکس این حیوان‌ها به همراه شناسنامه و مشخصات کامل در کاتالوگ‌هایی به چاپ رسیده است و پس از مشاوره با دامپزشک پانسیون، زوج مناسب در اختیار حیوان مهمان قرار داده می‌شود. پروسه دریافت هزینه خدمات همسریابی کمی متفاوت است. به‌طور معمول با مالک حیوان خانگی یک توافق ایجاد می‌شود که تعدادی از توله‌های متولد شده به مالک و تعدادی به صاحب پانسیون واگذار شود. اگر پانسیون گربه نر واگذار کند یکی از توله‌ها را می‌گیرد و اگر گربه ماده واگذار شود تنها یک توله به مهمان سپرده می‌شود و بقیه توله‌های متولد شده از آن صاحب پانسیون خواهد بود. صاحب پانسیون با فروش توله‌ها یا جوجه‌های تازه متولد شده برای خود یک درآمد جانبی ایجاد می‌کند.

تخلف پانسیون‌ها قابلیت پیگیری قانونی دارد

پانسیون‌ها در ازای پذیرش حیوان‌ها یک برگه شناسایی به مالک تحویل می‌دهند که روی این برگه‌ها سلامت حیوان‌ها، رعایت اصول نگهداری از حیوان‌ها و گزارش به موقع مشکلات احتمالی تضمین کتبی شده است. «مجید ذاکریان» نایب رئیس جامعه دامپزشکی حیوان‌های کوچک درباره قانونی بودن این تضمین‌ می‌گوید: پانسیون‌ها معمولا مجوزهای خود را از شبکه‌های دامپزشکی دریافت می‌کنند و چنانچه مشکلی ایجاد شود یا تخلفی صورت بگیرد این موضوع می‌تواند از طریق شبکه‌های دامپزشکی پیگیری شود.

صاحب یک پانسیون حیوان‌ها در منطقه 10 تهران می‌گوید: تمیز کردن به موقع قفسه‌های نگهداری و استاندارد بودن غذا و میزان خوراکی عرضه شده به حیوان‌ها، چکاپ‌های دامپزشکی و اطمینان از بیمار نبودن یا بیمار نشدن حیوان‌های مهمان مهم‌ترین تعهدات پانسیون حیوان‌های خانگی است.

او ادامه می‌دهد: معمولاً پانسیون‌ها از پذیرش حیوان‌های بیمار یا پرسر و صدا و بی‌قرار خودداری می‌کنند. ضمن این‌که حیوان‌های خانگی به دلیل وابستگی به مالکانشان چنانچه به مدت طولانی در پانسیون نگهداری شوند دچار افسردگی و حتی مرگ می‌شوند. غذا نمی‌خورند و اگر پرنده باشند آواز نمی‌خوانند یا پرهایشان می‌ریزد. به همین دلیل پانسیون‌ها از پذیرش بیشتر از یک ماه به دلیل دردسرهای احتمالی ناشی از وابستگی حیوان به صاحبش، خودداری می‌کنند.


منابع : تابناک / استان نیوز

سگ عضو محترم خانواده !

از عمل زیبایی تا مهد سگ ها!

سگ هایی که هویت می سازند