تبیان، دستیار زندگی
5 مرداد ماه1382 زندان زنان در هند با استقبال روبرو شد فیلم ایرانی زندان زنان، در پنجمین جشنواره فیلم های آسیایی دهلی نو، روی پرده نمایش رفت و با استقبال قابل توجه علاقه مندان  سینما روبه رو شد. به گزارش ایرنا، این فیلم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 5 مرداد ماه1382

زندان زنان در هند با استقبال روبرو شد

فیلم ایرانی زندان زنان، در پنجمین جشنواره فیلم های آسیایی دهلی نو، روی پرده نمایش رفت و با استقبال قابل توجه علاقه مندان  سینما روبه رو شد.

به گزارش ایرنا، این فیلم كه در بخش غیر رقابتی جشنواره دهلی نو قرار دارد، جمعه شب در یك مركز فرهنگی پایتخت هند در حالی كه گروه كثیری از دست اندركاران سینما، مسئولان جشنواره و برخی ایرانیان مقیم حضور داشتند، به نمایش در آمد.

منیژه حكمت، كارگردان این فیلم كه در دهلی نو حضور دارد ، طی سخنان كوتاهی قبل از نمایش فیلم زندان زنان ، توضیحاتی درباره این كار خود ارائه كرد.

وی ابراز امید كرد كه در آینده ، هیچ زندانی در دنیا وجود نداشته باشد.

در پنجمین جشنواره فیلم های آسیایی دهلی نو كه از روز جمعه آغاز شده است  ، 75 فیلم از كشورهای مختلف از جمله ایران به نمایش در می آید.این جشنواره ، طی  ده روز و در چند بخش برگزار می شود كه در بخش مسابقه آن 14 فیلم از 13 كشور از جمله فیلم ایرانی «سفر به فردا» حضور دارند.

فیلم های «زندان زنان» از منیژه حكمت و «روسری آبی» از رخشان بین اعتماد نیز در بخش غیر رقابتی پنجمین جشنواره فیلم های آسیایی دهلی نو شركت كرده اند.