تبیان، دستیار زندگی
روزى حضرت ابراهیم(ع) از كنار دریایى مى‏گذشت. مردارى را دید كه كنار دریا افتاده و مقدارى از آن، داخل آب و مقدارى در خشكى است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
چگونه مردگان زنده مى‏شوند

چگونه مردگان زنده مى‏شوند

روزى حضرت ابراهیم(ع) از كنار دریایى مى‏گذشت. مردارى را دید كه كنار دریا افتاده و مقدارى از آن، داخل آب و مقدارى در خشكى است. پرندگان و حیوانات دریا و خشكى از آن مى‏خورند و بر سر آن، با یكدیگر نزاع مى‏كنند. حضرت ابراهیم(ع) به این فكر افتاد كه اگر نظیر این حادثه براى جسدِ انسانى رخ دهد و بدن او بخشى از بدن جانوران دیگر شود، چگونه در قیامت دوباره زنده خواهد شد. به دنبال این فكر گفت:

خدایا، به من نشان بده كه چگونه مردگان را زنده مى‏كنى؟ خطاب آمد: مگر به این مطلب ایمان ندارى؟

گفت: بلى ایمان دارم، اما مى‏خواهم آرامش قلبى پیدا كنم.

خداوند به او فرمان داد كه چهار پرنده بگیرد و گوشت آن‏ها را بكوبد و با هم مخلوط كند. سپس آن را چند قسمت كند و هر قسمت را بر سر كوهى بگذارد. بعد آن‏ها را بخواند تا به سوى او بیایند. ابراهیم(ع) این كارها را انجام داد و با نهایت تعجب دید اجزاى مرغان از نقاط مختلف جمع شدند و نزد او آمدند و زندگى را از سر گرفتند. خداوند مهربان این داستان را در قرآن چنین بیان فرموده است:

و هنگامى كه ابراهیم گفت: پروردگارا! به من نشان بده كه چگونه مردگان را زنده مى‏كنى. گفت: مگر ایمان نیاورده‏اى؟ گفت: بلى؛ ولى براى آن كه دلم آرامش یابد. گفت: چهار پرنده بگیر و آن‏ها را پیش خود، ریز ریز كن. بعد بر سر هر كوهى قسمتى از آن‏ها را بگذار؛ سپس آن‏ها را بخوان. شتابان به سوى تو خواهند آمد و بدان كه خداوند، عزیزِ حكیم است.

آیه‌ی 260

فرزانه زنبقی
نشر لک لک


آشنایی با قرآن کریم برای نوجوانان
آیات 253 الى 286 سوره‌ی بقره

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.