تبیان، دستیار زندگی
شب دامادی همان قدر برای دامادها اهمیت دارد که آراستگی و زیبایی عروس برای او مهم است. بنابراین اگر در شرف برگزاری مراسم عروسی هستید و می خواهید در این شب بدرخشید، این توصیه های ضروری برای داماد شدن را بخوانید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مواد لازم برای خوش تیپ شدن در شب دامادی


شب دامادی همان قدر برای دامادها اهمیت دارد که آراستگی و زیبایی عروس برای او مهم است. بنابراین اگر در شرف برگزاری مراسم عروسی هستید و می خواهید در این شب بدرخشید، این توصیه های ضروری برای داماد شدن را بخوانید.

داماد

قبل از هر چیز یک دست کت‌و‌شلوار که دقیقا قالب بدن‌تان باشد. دکمه شلوار باید به راحتی بسته شود، وقتی ‌می‌نشینید با آن راحت باشید و پاچه شلوار یک سوم قد کفش‌تان را بپوشاند. پیراهنی که به کت مورد نظرتان بخورد، سایز مناسبی داشته باشد و در ناحیه گردن، آستین، کمر، شکم و شانه دقیقا اندازه باشد.

جلیقه‌ای که دکمه‌هایش درست زیر خط دکمه‌های کت‌تان قرار بگیرد و لبه پایینی آن روی کمر شلوارتان بیافتد.

کفشی که به کت و شلوارتان بخورد و وقتی آن را می‌پوشید در آن راحت باشید. یادتان باشد بهترین زمان برای خرید کفش، شب‌هاست چرا که در این ساعت ها پاهای‌تان حداکثر ورم ممکن را کرده‌اند. اگر صبح کفش را بخرید در روز عروسی که زیاد روی پاهای‌تان می‌ایستید آخرهای شب پای‌تان ورم می‌کند و کفش پای‌تان را می‌زند.

خرید ویژه داماد

شاید خوشایند‌ترین كار برای داماد، خرید کت و شلوار باشد. اگر در مراسمی مثل بله بران یا نامزدی، پارچه‌ای به آقای داماد هدیه داده‌اند می‌توانید همان پارچه را به خیاط بدهید تا لباس دامادی دلخواه‌تان را آماده كند. مزد دوخت یك دست كت‌وشلوار مردانه از 150 هزار تومان شروع می‌شود و معمولا تا حدود 500هزار تومان نوسان دارد. از ایستگاه مترو امام خمینی‌ (ره) كه پیاده شوید، حدود 100 متر آن طرف‌تر، راسته كت وشلوار فروشی‌ها شروع می‌شود. دست‌تان برای انتخاب حسابی باز است.

قیمت كت وشلوار مردانه معمولا از حدود 300 هزار تومان شروع می‌شود و نمی توان انتهایی برای آن در نظر گرفت. شاید دامادهایی باشند که برای این یک شب دو سه میلیون تومان هزینه کت و شلوار کنند اما واقعیت این است که کت و شلواری با پارچه گران قیمت و احیانا براق و مجلسی مگر چند بار به کار می آید؟ پس منطقی نیست آنقدرها هم برای خرید یک کت و شلوار هزینه کنید!

وقتی داماد آرایشگاه می رود

چند سالی می‌شود كه ‌آرایشگاه رفتن آقایان در شب عروسی‌، تبدیل به عادت شده‌؛ البته آقایان برخلاف خانم‌ها زمان زیادی را صرف آرایشگاه نمی‌كنند چون حداكثر كاری كه می‌توانند انجام دهند، آرایش مو و یك گریم خیلی معمولی روی صورت‌شان است. این موضوع بستگی به‌نظر آقا داماد دارد؛ این‌كه بخواهد گریم روی صورتش انجام شود یا نه. اگر بخواهد گریم كند، آیا زیاد باشد یا كم. یكسری آرایشگاه‌های مردانه بالای شهر، قبل از شروع كارشان، روی پوست آقاداماد ماسك COLD استفاده می‌كنند كه تمام حرارت صورت و بدن را جذب خود می‌كند و عمل آرامش‌بخشی را به بهترین نحو انجام می‌دهد تا اضطراب آقا داماد در شب عروسی پایین بیاید!

‌بعد از این مرحله، آقا داماد برای انجام گریم تخصصی روی صورتش به گریمور آرایشگاه ارجاع داده می‌شود و آنجاست كه باید منتظر چهره‌ای جدید از او باشیم!

اكثر سالن‌های آرایش مردانه برای این‌كه هیچ‌كس متوجه گریم آقا داماد نشود، ‌از روش گریم متعادل‌سازی محو استفاده می‌كنند كه حتی عروس خانم‌هم با وجود دیدن تغییرات روی صورت آقا داماد، نمی‌تواند متوجه شود آیا گریم روی صورت او انجام شده یا نه! البته نكته‌ای كه اكثر آرایشگاه‌ها به آن توجه می‌كنند، یکدست شدن رنگ صورت، از بین بردن خط اصلاح‌، جای ریش تراشیده شده‌ و زیر چشمان است، به‌صورتی كه بیننده اصلا متوجه گریم نمی‌شود و فقط در عكاسی، صورت عروس و داماد یكدست خواهد بود. البته دامادهای ایرانی معمولا میانه خوبی با این گریم ها ندارند و ترجیح می دهند حق گریم را برای عروس خانم محفوظ بدارند و فقط با یک سشوار و کوتاهی ساده راهی مراسم عروسی شان شوند.

آرایش مو در شب عروسی، یكی از مهم‌ترین كارها برای آقاداماد است. داماد 2 راه برای انتخاب دارد تا به نتیجه‌ای ایده‌آل برسد؛ اول این‌كه آرایشگاهی را انتخاب كند كه برای نخستین‌بار است به آن مراجعه كرده در این صورت احتمال شوكه شدن آقاداماد بسیار زیاد است دومین راه هم این است كه پیش آرایشگر قدیمی و مخصوص خودش برود و با خیال راحت كارش را انجام دهد

هزینه های دوبل آرایشگاه آقای داماد

بسیاری از آقادامادها هنگامی كه به آرایشگاه مردانه می‌روند، به آرایشگرشان نمی‌گویند مراسم ازدواج‌شان است، زیرا در این صورت مجبورند، اگر در حالت معمول مثلا 10 هزارتومان به‌عنوان اجرت به آرایشگر می‌دادند، این‌بار با پرداخت 80-70 هزارتومان حسابی نقره داغ شوند! بالاخره هزینه شیرینی بچه‌ها و عیدی و شاباش و... در این دوره و زمانه سرسام‌آور است! این البته ترفند خوبی است برای آنکه با کمترین هزینه یک داماد تر و تمیز و خوش تیپ شوید.

داماد متفاوت

اگر تصور می‌كنید، آقایان چهره‌شان در شب عروسی برای‌شان اهمیتی ندارد، سخت در اشتباهید! برای اثبات این مدعا، همین بس بدانید این روزها اكثر آقادامادها ‌از یك هفته قبل تحت نظر پرسنل سالن آرایشی موردنظرشان قرار می‌گیرند؛ به این ترتیب كه درست یك هفته قبل از مراسم، باید هیركات (كوتاهی مو) آقاداماد انجام شود، بعد از آن اگر پرسنل سالن متوجه شوند صورت و پوست آقاداماد به پاكسازی و ترمیم احتیاج دارد، این‌كار با استفاده از متدهای جدید و روز دنیا صورت می‌گیرد. در اكثر سالن‌های مشهور شهر، دستگاهی وجود دارد به نام «سنسور» كه برای موهای آقا داماد ماسك مو می‌گذارد تا موها هم طراوت‌شان را حفظ كنند، هم خوش‌حالتی‌شان را.

همراهان داماد گردن او

انگار از رسم و رسومات قدیمی برای آقادامادها، فقط یك رسم، آن هم دست‌وپا شكسته باقی مانده؛ این‌كه آقاداماد مجبور است در روزی كه برای آرایش و پیرایش به آرایشگاه می‌رود، درصورتی كه همراهی داشته باشد، هزینه او‌ را نیز پرداخت كند!‌ البته در قدیم رسم بوده پدر داماد تمام هزینه‌های پسرش و همراهان و شیرینی آرایشگاه را پرداخت كند. ‌اصلا بردن داماد به آرایشگاه و حمام، یك رسم تمام عیار در ازدواج‌های قدیمی بود كه با حضور جمعی از بزرگان فامیل و جوانان صورت می‌گرفت و آداب ویژه‌ای هم داشت.

به همان قدیمی اعتماد كنید

آرایش مو در شب عروسی، یكی از مهم‌ترین كارها برای آقاداماد است. داماد 2 راه برای انتخاب دارد تا به نتیجه‌ای ایده‌آل برسد؛ اول این‌كه آرایشگاهی را انتخاب كند كه برای نخستین‌بار است به آن مراجعه كرده (در این صورت احتمال شوكه شدن آقاداماد بسیار زیاد است چون اگر آرایشگر اشتباهی مرتكب شود، دیگر راه برگشتی نیست!) دومین راه هم این است كه پیش آرایشگر قدیمی و مخصوص خودش برود و با خیال راحت كارش را انجام دهد، زیرا این كار حداقل مزیتی كه دارد، این است كه آرایشگر مخصوص شما، ویژگی‌های چهر‌ه‌تان را می‌شناسد و برای موی‌تان مدل‌های عجیب و غریب درست نمی‌كند.

برای اطلاع از طرح همسان گزینی تبیان اینجا کلیک کنید

فراوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از ایده آل، نوعروس

مطالب مرتبط:

...امشب عروسی داریم

برنامه ریزی عروسی را از کجا شروع کنیم؟

چطور در خانه جشن عروسی بگیریم؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.