تبیان، دستیار زندگی
ن ! در آستانه داربی پایتخت و در حالی که تمام اهالی ورزش در تب و تاب این بازی حساس هستند ، به سراغ جماعت هنرمندان رفتیم تا ببینیم آنها چقدر به مهمترین و مهیج ترین بازی باشگاهی تهران اهمیت می دهند. گفت و گوی خبرنگار سایت ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داربی پایتخت از نگاه هنرمندان !


در آستانه داربی پایتخت و در حالی که تمام اهالی ورزش در تب و تاب این بازی حساس هستند ، به سراغ جماعت هنرمندان رفتیم تا ببینیم آنها چقدر به مهمترین و مهیج ترین بازی باشگاهی تهران اهمیت می دهند.

گفت و گوی خبرنگار سایت تبیان با هنرمندان را بخوانید تا بدانید از چه رو اهالی هنر و اهالی ورزش این قدر از هم متفاوتند!


هانیه توسلی : فقط تیم ملی مرا کنجکاو می کند

هانیه توسلی بازیگر خوب سینما که با حضور در سریال وفا چهره ای بیاد ماندنی برای مخاطبان سیمای جهموری اسلامی ایران شده ، در مورد بازی این هفته ی دو تیم پرسپولیس و استقلال گفت : راستش هیچ شناختی از فوتبال ندارم چون علاقه ای به فوتبال ندارم اما نتایج تیم ملی ایران خصوصا در جام جهانی مرا کنجکاو می کند.


کیومرث ملک مطیعی : تنها چیزی که به سراغش نرفته ام !

کیومرث ملک مطیعی از پیشکسوتان عرصه تئاتر ، سینما و تلویزیون هم گفت : شاید تنها چیزی که تا به حال در این سالهای عمرم اصلا به سراغش نرفتم همین فوتبال بوده و از بچگی در پی اش نرفتم!

بازی را نگاه نمی کنم چون اطلاعاتم در مورد فوتبال صفر است!


پژمان بازغی : به امید بازی جوانمردانه

پژمان بازغی برخلاف بسیاری از هنرمندان بسیار هم فوتبالی است! بازغی همکلاسی دوران مدرسه هادی طباطبایی دروازه بان سابق تیم ملی بوده و این در علاقه او به فوتبال بی تاثیر نیست. به خصوص که وقتی بدانیم پژمان در جام جهانی 2006 هم حاضر بود.

بازیگر نقش اول فیلم سینمایی «دوئل» ، حتما دوئل آبی و قرمز را هم با اشتیاق دنبال خواهد کرد : البته فکر نمی کنم بتوانم به ورزشگاه بروم چون خیلی شلوغ می شود اما از تلویزیون بازی را می بینم.


هاشمی : محیط ورزشگاه ها را سالم کنیم

سید جواد هاشمی هم از چهره های دوست داشتنی سینمای ایران است. او با وجود پشت سرگذاشتن دوران جوانی همچنان فوتبال هم بازی می کند.

عضو تیم هنرمندان در مورد بازی پرسپولیس و استقلال گفت : موقعیت پرسپولیس نسبت به حریفش استقلال بهتر است و من فکر می کنم پرسپولیس 2 -1 این بازی را می برد.

البته او تاکید می کند که پیش بینی می کند نتیجه ی بازی این باشد ولی این به معنای آن نیست که هاشمی طرفدار سرخ ها باشد؛ من طرفدار تیم ملی هستم و از اینکه دیروز تیم ملی جوانان مقابل کره شمالی با 5 گل شکست خورد هم بسیار ناراحتم . ان شا الله در بازیهای بعدی جبران مافات شود.

سید جواد که زمانی معلم مدرسه هم بوده ، همچنان نگران وضعیت فرهنگی ورزشگاه هاست.

او می گوید : به استادیوم آزادی نمی روم چون فکر می کنم محیط ورزشگاه های ما هنوز فرهنگی نیست.


حسین یاریار : نتیجه مهم نیست

حسین یاریار مدیر باشگاه هنرمندان و از پیشکسوتان ورزش و سینما هم در آستانه این بازی گفت : نتیجه بازی مهم نیست. مهم این است که آخر بازی ببینیم تماشاگری به دیگری پرخاش نمی کند ، یا خدای ناکرده کسی با کسی درگیر نشده باشد.

به داور فحاشی نشود و در کل جوانهایی که به استادیوم می روند ، چند کلمه فرهنگی بیاموزند .

یاریار از رسانه ها هم خواست تنها تمام توان خود را به نتیجه بازی متمرکز نکنند و در مورد مشکلات موجود و فضای فرهنگی بنویسند .

یاریار در پایان گفت : امیدوارم شاهد یک بازی جوانمردانه باشیم و در پایان همه چیز به خوبی تمام شود و تماشاگران با آرامش به خانه های خود برگردند.


مهناز افشار : کانال را عوض می کنم!

مهناز افشار بازیگر سینما و یکی از دو بازیکن اصلی فیلم «آتش بس» که اخیرا فیلمش بر پرده سینما ها بود هم برخورد جالبی با مقوله داربی دارد ؛ خانم افشار در پاسخ به سوال ما در مورد بازی پرسپولیس و استقلال گفت : شرمنده ! اصلا فوتبال نگاه نمی کنم!

راستش وقتی بازی فوتبال پخش می شود ، کانال تلویزیون را عوض می کنم .

خانم افشار تصریح کرد که اطلاعات چندانی هم در مورد فوتبال ندارد !

تلاش ما هم برای اینکه بفهمیم ایشان حداقل به کدامیک از دو رنگ آبی و قرمز علاقه مند است ، بی نتیجه بود!


کامبیز دیرباز: شاید سر صحنه ببینم

حقیقتش را بخواهید تیپ کامبیز دیرباز جان می دهد برای بازی در خط دفاعی یکی از دو تیم آبی و قرمز! آن هم در یک داربی خشن!! ( البته فقط برای بازی سینمایی نه بازی فوتبال!)

دیرباز یکی دیگر از هنر پیشگان سینماست که نقش آفرینی او را هم در فیلم دوئل دیده اید . دیرباز در مورد بازی این هفته قرمز و آبی به تبیان گفت : امیدوارم بازی زیبایی باشد و حساسیت مسابقه روی نمایش و عملکرد دو تیم تاثیر منفی نگذارد. پیش بینی مشکل است اما فکر می کنم نتیجه 2 - 1 به سود پرسپولیس باشد.

او با اینکه فرصت ندارد ، اما حتما نتیجه مسابقه را پیگیری خواهد کرد : روز جمعه سر صحنه فیلم برداری هستم ولی خیلی دوست دارم بازی را از نزدیک ببینم.

برای تکمیل شدن این مجموعه با چند تن دیگر از هنرمندان هم تماس گرفتیم اما به دلیل مشغله کاری آنان و ضیق وقت ما بالاجبار به همین گفت و گو ها بسنده کردیم.

به عنوان مثال احمد نجفی از بازیگران خوب سینما و مجری برنامه صندلی داغ که سوابق قهرمانی در رشته والیبال هم دارد . آقای نجفی در پاسخ به ما گفت : عزیز الان سر صحنه هستم ، 2 ، 3 ساعت دیگه زنگ بزن تا صحبت کنیم !

پاسخ مشابه را هم از بروز ارجمند گرفتیم . به هر حال از همه دوستان هنرمند که فرصت گفت و گو را به ما دادند تشکر می کنیم !