تبیان، دستیار زندگی
بدین وسیله به اطلاع كلیه متقاضیان پذیرش در دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه ای (ناپیوسته) «حضوری» و «آموزش های خاص - حین کار غیرحضوری» نظام آموزش دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی بهمن ماه سال 1393 می رساند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز ثبت نام دوره کارشناسی دانشگاه علمی و کاربردی

بدین وسیله به اطلاع كلیه متقاضیان پذیرش در دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) «حضوری» و «آموزش‌های خاص - حین‌کار غیرحضوری» نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی بهمن ماه سال 1393 می‌رساند، كه ثبت نام برای شركت در دوره مذكور از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان از روز سه شنبه 9/10/93 آغاز و در روز دوشنبه 15/10/93 پایان می پذیرد. لذا كلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام كه دارای شرایط عمومی و اختصاصی به شرح ذیل می باشند، می توانند در پذیرش مذكور ثبت نام و شركت نمایند.

1- روش گزینش دانشجو

گزینش دانشجو در هر یک از کد رشته‌ محل‌های تحصیلی براساس معدل کل مندرج در گواهینامه کاردانی، نوع مدرک کاردانی، سهمیه‌های آزاد، شاغل، رزمندگان و ایثارگران، بومی‌ بودن و با توجه به صلاحیت‌های عمومی داوطلبان براساس ضوابط دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی و مصوبات مربوط صورت می‌گیرد. داوطلبان سهمیه آزاد که مدرک کاردانی آنان مطابق جدول شماره (3) دفترچه راهنمای ثبت ‌نام مرتبط با رشته‌های تحصیلی انتخابی باشد در اولویت پذیرش برای آن رشته قرار می‌گیرند. در ضمن ظرفیت باقیمانده در هر کدرشته محل، با اولویت یکسان به داوطلبان سهمیه آزاد با مدارک کاردانی غیر مرتبط اختصاص می‌یابد. لذا پیشنهاد می‌شود داوطلبان نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کاردانی خود اقدام نمایند. داوطلبان سهمیه شاغل صرفاً در یک زیرگروه آموزشی در رشته مرتبط با شغل آنان پذیرش خواهند شد. بدیهی است برای هر یک از موارد فوق ارائه مستندات مربوط در زمان ثبت‌نام توسط دانشجو به مرکز آموزشی ضروری می‌باشد.

گزینش دانشجو به یکی از دو روش متمرکز و نیمه‌ متمرکز به شرح زیر انجام خواهد شد:

الف) روش متمرکز:

در کدرشته محل‌هایی که پذیرش در آن‌ها به روش متمرکز صورت می‌پذیرد با توجه به امتیاز کل داوطلبان، اولویت‌های انتخابی آن‌ها و ظرفیت‌های اختصاص داده شده به هر سهمیه، فهرست پذیرفته‌شدگان نهایی استخراج و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.org اعلام می‌گردد.

ب) روش نیمه‌متمرکز:

در کدرشته محل‌هایی که نیاز به اقداماتی نظیر مصاحبه یا آزمون عملی دارند، گزینش نهایی داوطلبان به صورت نیمه ‌متمرکز براساس امتیاز کل و از بین معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت پس از انجام مصاحبه یا آزمون عملی و با توجه به صلاحیت‌های عمومی آنان انجام می‌گیرد. لذا معرفی‌شدگان کدرشته‌ محل‌های مذکور لازم است براساس برنامه زمانی که به همراه فهرست اسامی آنان از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود برای انجام مراحل فوق به نشانی‌های اعلام شده مندرج در جدول شماره (4) دفترچه راهنمای ثبت‌نام مراجعه نمایند. بدیهی است گزینش نهایی براساس نتیجه مصاحبه یا آزمون عملی انجام خواهد شد.

تذکر:

کدرشته محل‌های نیمه‌متمرکز در جداول شماره (6 الی 49) دفترچه راهنمای مذكور با علامت ? مشخص شده است.

2- شرایط ثبت نام:

ثبت ‌نام جهت شرکت در پذیرش دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) «حضوری» و «آموزش‌های خاص - حین‌کار غیرحضوری» نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی بهمن ماه سال 1393 از روز سه‌ شنبه مورخ 9/10/93 آغاز و در روز دوشنبه مورخ 15/10/93 پایان می‌پذیرد.

داوطلب شرکت در پذیرش باید یکایک اقدامات زیر را به موقع و در مهلت مقرر انجام دهد:

الف) مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش كشور به آدرس www.sanjesh.org.

ب) دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام از طریق سایت مذكور.

پ) پرداخت هزینه ثبت‌ نام به صورت اینترنتی. داوطلبان لازم است به وسیله كارت‌های عضو شبكه بانكی شتاب كه پرداخت الكترونیكی آن‌ها فعال می‌باشد، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 144.000 (یکصد و چهل و چهار هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در پذیرش، نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

ت) آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام.

داوطلب باید پس از مطالعه دفترچه راهنمای پذیرش در این دوره و آشنایی با كلیه شرایط و ضوابط پذیرش، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش نسبت به ثبت‌نام اقدام نماید. لازم به توضیح است كه دفترچه راهنمای پذیرش دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) «حضوری» و «آموزش‌های خاص - حین‌کار غیرحضوری» نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی بهمن ماه سال 1393 و همچنین نحوه ورود به سایت برای ثبت‌نام و اقدامات لازم برای انجام ثبت‌نام اینترنتی در پایگاه اطلاع‌رسانی مذكور آمده است.

تذكرات مهم:

1) مندرجات فرم تقاضانامه باید دقیق و صادقانه تكمیل شود.

2) مسئولیت صحت كلیه مندرجات تكمیل شده فرم تقاضانامه به عهده داوطلب خواهد بود.

3) مندرجات فرم تقاضانامه قابل تغییر نمی‌باشد، بنابراین داوطلب باید در زمان تكمیل اطلاعات تقاضانامه نهایت دقت را به‌كار گیرد.

4) در هر مرحله از پذیرش (ثبت‌نام، پذیرفته‌شدن، حین تحصیل در دانشگاه و ...) مشخص شود داوطلب حقایق را كتمان نموده یا واجد شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه نمی‌باشد، از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.

5) داوطلب می‌بایست پس از پایان ثبت‌نام الكترونیكی (اینترنتی) از كلیه صفحات، پرینت تهیه نموده و نزد خود نگه دارد.

3- دستورالعمل و نحوه تكمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:

به داوطلبان توصیه می شود مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذكور را تكمیل نموده و سپس بر اساس فرم پیش نویس با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمایند. ضمناً راهنمای جامع نحوه تكمیل فرم در برنامه نرم افزاری ثبت نام اینترنتی موجود است و داوطلبان برای كسب اطلاع بیشتر می توانند به این راهنما مراجعه نمایند. داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت نام دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارك داوطلب در صورت پذیرفته شدن در آزمون قبولی وی (كان لم یكن) تلقی شده و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.

تذكر بسیار مهم:

در صورت مشاهده هر گونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارك داوطلب (از قبیل معدل، سهمیه و... ) در صورت پذیرفته شدن در آزمون قبولی وی لغو شده و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.

نـكات و توصیه‌های‌ مـهم‌:

1) اگر از طریق كافی‌ نت اقدام به ثبت‌نام می‌نمایید، تأكید می‌شود كه تمامی مراحل ورود اطلاعات ثبت‌ نامی را شخصاً انجام دهید و یا بر انجام امور مربوط، در كافی ‌نت نظارت مستقیم داشته باشید.

2) با توجه به ورود اطلاعات ثبت‌نامی توسط متصدیان كافی‌نت‌ها، متأسفانه اطلاعات معمولاً با اشتباهاتی در تقاضانامه درج می گردد، كه مسئولیت هرگونه خطا در این مورد متوجه شخص داوطلب است و سازمان سنجش آموزش كشور به هیچ وجه امكان اصلاح اشتباهات مذكور را نداشته و هیچگونه عذری پذیرفته نخواهد شد.

3) توصیه‌ می‌شود داوطلبان پس از تكمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده 6 رقمی و كد پیگیری 16 رقمی یك نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.

4) هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ نشریه پیك‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، سایت سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.

5) در صورت‌ لزوم‌ داوطلبان می‌توانند در ساعات اداری با شماره تلفن‌های: 9-88923595‌-021 با روابط عمومی ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور تماس‌ حاصل‌ نمایند و یا از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی (غیرحضوری) سازمان اقدام نمایند.


مرکز یادگیری سایت تبیان - منبع: سازمان سنجش

تهیه و تنظیم: مریم فروزان کیا