تبیان، دستیار زندگی
ترکیب تیم كشتی فرنگی ایران در دوحه تركیب نهایی تیم ملی كشتی فرنگی ایران اعزامی به بازیهای آسیایی دوحه مشخص شد. براین اساس در وزن 55 كیلوگرم جاسم امیری ، در 60 علی اشكانی ، در 74 داود عابدین زاده ، در 84 سامان طهماسبی ، در 96 ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار کوتاه و خواندنی 10/8/85



ترکیب تیم كشتی فرنگی ایران در دوحه

تركیب نهایی تیم ملی كشتی فرنگی ایران اعزامی به بازیهای آسیایی دوحه مشخص شد.

براین اساس در وزن 55 كیلوگرم جاسم امیری ، در 60 علی اشكانی ، در 74 داود عابدین زاده ، در 84 سامان طهماسبی ، در 96 مسعود هاشم زاده و در 120 كیلوگرم مهدی شربیانی به عنوان نفرات نهایی معرفی شدند.

اما در وزن 66 كیلوگرم هم از میان حمید ریحانی و مهدی توكلی یك نفر دو بنده تیم كشتی فرنگی ایران را در دوحه به تن می كند.


جشن تولد دیگو مارادونا در پالرمو

دیگو مارادونا در عكسی كه به همراه جانینا، دخترش انداخت چهل و ششمین سالروز تولدش را در منطقه «هالی وود» پالرمو جشن گرفت. در جشن تولد مارادونا بازیكنان بسیاری از بوكاجونیورز و ریكارو دارین، هنرپیشه شركت كردند.


لغو بازی آرژانتین و امارات

بازی دوستانه‌ی آرژانتین با امارات در ماه آینده (نوامبر) برگزار نمی‌شود. چرا كه سران برگزاری این بازی برای اجرایی شدن آن به توافق نرسیدند. دیگر زمانی هم برای جایگزین كردن تیمی در این تاریخ وجود ندارد. بازی آینده‌ی تیم ملی، هفت فوریه برابر فرانسه در پاریس خواهد بود.


قطع انگشتان یك آتش نشان در بازی نیس - مارسی

دیدار نیس و مارسی در رقابت‌های لیگ فرانسه به سبب صدمه دیدن یك آتش نشان پس از انفجار بمب آتش‌زا برای پنج دقیقه متوقف شد.

این بمب از سكوی هواداران مارسی پرتاب شد و مامور آتش نشان كه می‌كوشید آن را بگیرد دو انگشت دستش را از دست داد. بازی برای پیدا كردن انگشتان این آتش‌نشان متوقف شد.

پاپه دیوف، رییس مارسی از اتفاق رخ داده متاسف است:« شكست بخشی از بازی است اما آنچه از این غروب به یاد می‌آورم تصویر خشونتی است كه به شدت آن را محكوم می‌كنم.»


رقابت های تنیس فیوچرز كیش فقط شاهقلی در جدول باقی ماند

انوشا شاهقلی تنیسور كشورمان به عنوان تنها ایرانی در جدول اصلی مرحله نهایی هفته نخست رقابتهای تنیس فیوچرز باقی ماند .

در این رقابت ها كه در جزیره كیش در حال برگزاری است ، دیروز اشكان شكوفی با نتیجه 2 بر 1 مغلوب فرید از كویت شد ، انوشا شاهقلی هم با همین نتیجه بر روزبه كامران غلبه كرد و سعید احمد وند نیز مغلوب فابیو از ایتالیا شد .

بدین ترتیب شاهقلی به عنوان تنها نماینده كشورمان در دور بعدی به مصاف حریفان می رود .

کریمی رئیس فدراسیون دوومیدانی شد

مجمع عمومی فدراسیون دوومیدانی صبح امروز با انتخاب سیدمصطفی کریمی به عنوان رئیس این فدراسیون برگزار شد.

این مجمع با ریاست مهندس کیومرث هاشمی و حضور علی کفاشیان دبیر کمیته ملی المپیک، روسای هیات های استانها، نماینده ورزشکاران، مربیان، داوران و سازمانهای دولتی در محل آکادمی کمیته ملی المپیک برگزار شد.

بنابراین گزارش، دراین مجمع انتخاباتی 4 کاندیدا حضور داشتند که درنهایت احمد صاحبی یکی از کاندیداها به نفع سرپرست موقت فدراسیون مصطفی کریمی کناررفت.

شوقیان با سه رای و علی فیضی نیز با دو رای از گردونه رای گیری کناررفتند. درنهایت سید مصطفی کریمی با رای قاطع 37 رای از بین 43 رای ماخوذه به عنوان رئیس فدراسیون دوومیدانی کشورمان انتخاب شد.

کریمی جانشین حسین جلالی رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی شد.


بازگشت شمسایی به تیم ملی فوتسال

در پی اعلام علاقمندی وحید شمسایی برای بازگشت دوباره به تیم ملی فوتسال روز گذشته جلسه ای با حضور این بازیكن، رئیس كمیته فوتسال و سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در وزارت نفت ( دفتر عباس ترابیان رئیس کمیته فوتسال) برگزار شد و طی آن پس از رفع سو تفاهمات ، مقرر شد شمسایی پس از بازگشت تیم ملی فوتسال كشورمان از ایتالیا به جمع ملی پوشان ملحق شود.


برکنار سرمربی روسی تیم ملی والیبال جوانان

سرگئی گریبوف سرمربی تیم ملی والیبال جوانان كشورمان با نظر مسوولان فدراسیون والیبال از سمت خود كنار گذاشته شد تا وی روز جمعه تهران را به مقصد مسكو ترك كند.

پس از بازگشت سرگئی گریبوف سرمربی تیم ملی والیبال جوانان كشورمان از مرخصی چند روزه سرپرست فدراسیون والیبال به همراه اعضای كمیته‌ی فنی روز گذشته با وی جلسه‌ای را برگزار كرد كه در پایان اعضای كمیته‌ی فنی به این نتیجه رسیدند كه گریبوف روس نمی‌تواند تیم ملی والیبال جوانان را در مسابقات جهانی مغرب به نحو مطلوبی هدایت كند.

كمیته‌ی فنی فدراسیون والیبال دلیل این تصمیم را عدم هدایت درست و اصولی تیم ملی جوانان توسط گریبوف در جریان مسابقات قهرمانی آسیایی تهران عنوان كردند. محمدرضا داورزنی سرپرست فدراسیون والیبال در همین رابطه اظهار كرد: با توجه به نتایجی كه ما در مسابقات قهرمانی آسیا گرفتیم, به نظر می‌رسد كه گریبوف نمی‌تواند در جریان مسابقات جهانی عملكرد مطلوبی داشته باشد. به هر حال با توجه به راهیابی تیم ملی جوانان ما به مسابقات جهانی و اهمیت نتایج تیم ما در این مسابقات لازم است كه بازیكنان ما زیر نظر یك كادر فنی قدرتمند آماده‌ی حضور در این مسابقات شوند.

گفتنی است؛ گریبوف روس پس از بازگشت به روسیه هدایت تیم سنتپترزبورگ را بر عهده خواهد داشت.

کوتاه و خواندنی 6/8/85