تبیان، دستیار زندگی
اشاره: همیشه گفته‌ایم و خواهیم گفت که شهیدان الگوهای عینی و جاویدان و دارای خصوصیات و سیره‌ای هستند که انسان‌ها در عمق فطرت خود رسیدن و متخلق شدن به آنها را آرزو می‌نمایند. سیر و سلوکی که اجابت امر دین مبین اسلام بوده ضمن آ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزه هایی از سیر و سلوک سرداران شهید


اشاره:

همیشه گفته‌ایم و خواهیم گفت که شهیدان الگوهای عینی و جاویدان و دارای خصوصیات و سیره‌ای هستند که انسان‌ها در عمق فطرت خود رسیدن و متخلق شدن به آنها را آرزو می‌نمایند. سیر و سلوکی که اجابت امر دین مبین اسلام بوده ضمن آن که عقل و وجدان هر انسان آزاده و آرمان خواهی نیز بر آن مهر تابید می‌زند. خصوصیات و رفتارهایی چون مردم‌داری و رسیدگی به امور و مشکلات محرومان، رعایت بیت‌المال و اموال عمومی، ساده‌زیستی و آلوده نشدن به زخارف دنیایی و ... در همین راستا برآنیم با رجوع به خاطرات و سخنان نزدیکان تنی چند از سرداران شهید 8 سال دفاع مقدس نمونه هایی از این قبیل سیر و سلوک ایشان را که ناظر بر موارد گفته شده است برایتان بیاوریم، سرداران و سرافرازانی که به واسطه مقام و مسوولیت‌هایی که بر عهده داشتند و می‌توانستند از بسیاری از مواهب دنیایی برخوردار شوند اما بزرگوارانه از این امتیازات خود گذشتند تا به فوز و منزلتی بزرگتر و ماندگارتر نایل آیند. در این نوشتار کوتاه نمونه‌هایی از رفتارهای این عزیزان در خصوص توجه‌شان به امور محرومان و نیز رعایت بیت‌المال را به حضورتان تقدیم می‌کنیم، باشد که راهنمایی برای همه ما بخصوص مسوولین باشد.


کمک به محرومان در کنج خانه‌های مخروبه

موقعی که در دزفول بودم وقتی شهیدان بابایی و اردستانی می‌آمدند خصوصاً در ماههای رمضان و در موقع غروب و لحظات افطار، این دو، تنهایی بیرون می‌رفتند و ما می‌‌دانستیم به کجا می‌روند. بعداً شنیدیم به سراغ خانواده‌های محروم در کنج خانه‌های مخروبه می‌رفتند. و به صورت ناشناس افطاری خود را با آنها تقسیم می‌کردند و سرسفره آنها افطار خود را می‌گشودند یا در خود نیرو، شهید بابایی منزل محقری داشت که یک موکت کهنه را به عنوان فرش خانه استفاده می‌کرد در حالی که معاون نیرو بود و می‌توانست امکانات زیادی برایش تهیه و مهیا باشد، اما یک تلویزیون سیاه و سفید هم که داشت آن را نیز به یک مستحق داده بود. ایشان و شهید اردستانی حتی مدال‌ها و هدایایی را هم که به آنها داده می‌شد قبول نمی‌کردند.

محمد نادری - از همرزمان شهید خلبان عباس بابایی


لینک ها:

بوی عطر قبر شهید

زائر امام رضا