تبیان، دستیار زندگی
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که رییس جمهور آمریکا اقرار کرد ایران تبدیل به یک قدرت منطقه ای شده است و در شرایط فعلی امکان حمله نظامی به ایران وجود ندارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صحبت های لاریجانی درباره برنامه ریزی 10 ساله دشمن


رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که رییس جمهور آمریکا اقرار کرد ایران تبدیل به یک قدرت منطقه ای شده است و در شرایط فعلی امکان حمله نظامی به ایران وجود ندارد.

لاریجانی

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز سه شنبه 9 دی 1393 به مناسبت سالروز حماسه 9 دی گفت: روز 9 دی یوم الله نام دارد و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند راهپیمایی این روز تجلی قدرت ملت در تاریخ جمهوری اسلامی است که در آن توطئه های داخلی و خارجی با اراده ملت از بین رفت.

رییس قوه مقننه ادامه داد: در طول تاریخ ایران مردم ایران روزهای سرنوشت سازی را رقم زدند از جمله می توان به 23 تیر که قائله 18 تیر را ختم کرد و 9 دی را پایانی به فتنه 88 بود را نام برد.

لاریجانی سپس به درس های از سخنان گرانقدر رهبر معظم انقلاب در تحلیل انقلاب و فتنه 88 اشاره کرد و گفت: همانطور که ایشان فرمودند دشمنان تصور می کردند با رحلت امام (ره) فروپاشی نظام کلید زده می شود اما تشییع جنازه امام آنها را مایوس کرد.

او ادامه داد: تحلیل من این است که دشمن برنامه ریزی 10 ساله برای براندازی نظام کرده بود که در سال های 78 و 88 تجلی یافت.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در سال 88 فرصتی برای آنها به دست آمد مردم مطالباتی داشتند، البته این مردم وابسته به نظام هستند اما آنها از فرصت استفاده کرده و دو سه ماه تهران را متلاطم کردند. آنها فقط توانستند تهران را متلاطم کنند اما مردم در 9 دی در تمام شهرهای ایران راهپیمایی عظیم به راه انداختند و در 22 بهمن به قائله خاتمه دادند.

تحلیل من این است که دشمن برنامه ریزی 10 ساله برای براندازی نظام کرده بود که در سال های 78 و 88 تجلی یافت

لاریجانی با طرح این سوال که آیا امروز با تهدیدی مواجه هستیم بیان کرد: شرایط ایران از نظر امنیتی متفاوت از قبل و حتی 5 سال گذشته است ایران نظامی مردم سالار دارد که تجلی آن در 23 تیر و 9 دی مشاهده شد. این امر برای رهبران ناقص عقل آنها حاوی پیامی بود که با این شیوه نمی توانند خدشه ای به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد کنند.

او گفت: در کوران سال 88 یکی از رهبران کشورهای بزرگ گفته بود ایران دچار کوران شدیدی شده و در شرایط فعلی اختلاف عمیقی در ایران حاکم است این سخنان نشان می دهد که آنها چقدر بر روی اختلافات داخلی برنامه ریزی کرده بودند اما پس از 9 دی سیاست خود را عوض کردند آنها سیاست فشار اقتصادی را در پیش گرفتند.

رییس قوه مقننه با تاکید بر اینکه برای ما روشنی در تحلیل دقیق مسائل داخلی و خارجی ضرورت دارد گفت: امنیت معرفت دینی عامل دیانت بخشی برای ما خواهد بود مخصوصا برای این امر می توانیم از دستگاه های نوین ارتباطی استفاده کنیم.

بخش سیاست تبیان


منبع : خبرانلاین