تبیان، دستیار زندگی
آیا امروز روز آزادی سران فتنه خواهد بود؟ آیا تلاش ها برای رفع حصر با توجه به نهم دی نتیجه خواهد داد؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

9 دی، روز رفع حصر؟!


آیا امروز روز آزادی سران فتنه خواهد بود؟ آیا تلاش ها برای رفع حصر با توجه به نهم دی نتیجه خواهد داد؟


رفع حصر ، فتنه

نهم دی ماه هر سال گویا با اتفاقی نو تازه می شود و یاد آن فراتر از آن رخداد تاریخی و برخاسته از عزم ملت ایران رنگی دیگر به خود می گیرد.

هر سال نهم دی ماه ما را یاد 8 ماه فتنه ای می اندازد که با هدایت و برنامه ریزی خارجی و اجرای عوامل آگاه و ناآگاه داخلی به وقوع پیوست. فتنه ای که آسیب های فراوانی را به بدنه جامعه وارد کرد. تن ندادن به قانون همیشه تبعاتی را برای ما داشته است در سال 88  این تن ندادن ضربات بسیاری به پیکره جامعه وارد کرد هم از نظر سیاسی و هم از جنبه های دیگر چون اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی.

9 دی ماه توانست غبار بلند شده را فرو نشاند و مردم باطل به جلوه حق در آمده را بهتر مشاهده کنند تا بتوانند فارغ از جنجال های سیاسی نگرشی بهتر به موضوع پیش آمده داشته باشند در زمانی که فتنه گران در پیشبرد فتنه ی خود یک اشتباه بزرگ انجام دادند و آن این بود که روند اهانت به ارزش های ملت را تا بزرگترین و جامع ترین ارزش ها پیش بردند و  هم  در عاشورای حسینی حرمت شکنی انجام دادند. متأسفانه برخی از شاخه های داخلی هدایت کننده فتنه در این میان نه تنها از این اتفاق در نهم دی ماه 88 برائت نجسته و راه خود را جدا نکردند بلکه خط حمایت از آن را در پیش گرفتند از جمله میرحسین موسوی از کاندیداهای شکست خورده و مدعی دروغ بزرگ تقلب در بیانیه ای اهانت کنندگان به عاشورای حسینی را مردانی خداجو نامید. این موضوع باعث شد روز نه دی ماه، آبی باشد بر آتش فتنه ای بزرگ و دو جنبه ی داخلی و خارجی فتنه 88 چهره واقعی شان بیش از گذشته برای افکار عمومی آشکار شود. حال در حدود 5 سال که از فتنه 88 و نهم دی ماه می گذرد این موضوع بعنوان یک معیار و شاخص در عرصه و تعاملات سیاسی درآمده است و به عنوان سنگ محک- که البته گاهی از آن سوءاستفاده شده- می باشد.

بعد از 5 سال کسانی که حامی و یا در کنار حامیان آن رخداد تلخ تاریخی بودند یکی از ترجیح بندهایشان که همصدا با شبکه های رسانه ای غربی هم می باشد و اکنون نیز در یک سال اخیر بیشتر به گوش می رسد صدای تلاش برای رفع حصر دو تن از کاندیداهای متخلف است در واقع این موضوع بیش از سایر جنبه ها در این سالگرد تاریخی جای تامل دارد. اینکه آیا رفع حصر، خدمت و مطالبه حماسه سازان نهم دی ماه است؟

9 دی ماه حصر کننده جریان فتنه و خاموش کننده آتشی 8 ماهه بود نه روزی برای رفع فراموشی ظلمی که به مردم و نظام مورد حمایت آنها رفت

عاملی که می تواند از پس لرزه های فتنه 88 باشد وبا ناآگاهی های داخلی و گاهی همصدایی تعمدانه با دست های خارجی در حال طرح در برخی از محافل سیاسی و رسانه ها می باشد.

رفع کدورت ها، فراموش کردن گذشته، گذشت از خطای یکدیگر و .... از ترجیح بندهایی است که بسیار این روزها شنیده شده و حکایت از تلاش برای رفع حصر سران داخلی فتنه دارد. تلاشی که می خواهد کسانی که با بی قانونی خسارات جانی و مالی بسیاری به ملت وارد کرده اند را بدون پرداخت هزینه و قبول رفتار اشتباه تبرئه کند و در این راه از همه راه های سیاسی و رسانه ای هم سود می جوید اما غافل از این است که روح نهم دی ماه جاری در هر سال مانع از فراموشی فتنه و آبی بر آتش های پس لرزه فتنه می باشد.

رفع حصر ، فتنه

نمونه ای از این تلاش را در ماجرای پرسش علی مطهری از رهبری مشاهده می کنیم و پاسخ صریح رهبری درباره این موضوع.

اما متأسفانه این ماجرا و بیان رهبری اتمام حجت و فصل الخطابی برای این جریان نشده و هنوز هم به خیال خود به دنبال نوشاندن جام زهری پیرامون این موضوع هستند اما این افراد قطعاً پیام نهم دی ماه را متوجه نشده اند و آن اینکه ملت، فتنه و باطن آن را درک کرده است؛ جلوی آن ایستاده و حامی نظام اسلامی در مقابل اهانت کننده به ارزش هایشان هستند و زیر بار بی قانونی نمی روند و کسانی که در این اهانت شریک شده اند را هیچگاه فراموش نخواهد کرد و قطعاً رفع حصر بدون اجرای دادگاه و حکم عادلانه را نخواهند پذیرفت.

نهم دی ماه هر سال تداعی کننده اهانت فتنه گران به ارزش های ملت و حمایت از این اهانت کنندگان با عنوان "مردان خدای جو" است. موضوعی که چهره واقعی کسانی که خود را از مردم می دانستند را از پشت نقاب در آورد و افرادی که آگاهانه یا ناآگاهانه در بازی رفع حصر سران داخلی فتنه وارد شده اند یا می شوند باید بدانند که نهم دی ماه نخواهند گذاشت رفع حصر با فشار و رانت انجام پذیرد. 9 دی ماه حصر کننده جریان فتنه و خاموش کننده آتشی 8 ماهه بود نه روزی برای رفع فراموشی ظلمی که به مردم و نظام مورد حمایت آنها رفت.

امیر رضوانی

بخش سیاست تبیان

مطالب مرتبط:

عالمان دینی درباره فتنه 88 چه گفتند؟

9 دی حادثه کوچکی نبود

بزرگترین گناه فتنه گران امیدوارکردن دشمن