تبیان، دستیار زندگی
من یاسمن ضیا پور هستم به همراه عسل شکار سری و محدثه درودیان از دبیرستان هوشمند ابسال در این جشنواره در بخش سمینارشرکت کرده ایم و موضوع ما بررسی اثر طب سوزنی بر بدن است....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانش آموزان مدرسه آبسال و طب سوزنی

طب سوزنی و درد زانو

تبیان: سلام. بسیار خوش آمدید به نهمین جشنواره پژوهشی دانش آموزی تبیان. لطفاً مدرسه و گروهی که با آن در این جشنواره شرکت کرده اید را معرفی کنید:

به نام خدا. من یاسمن ضیا پور هستم به همراه عسل شکار سری و محدثه درودیان از دبیرستان هوشمند آبسال در این جشنواره در بخش سمینار شرکت کرده ایم و موضوع ما بررسی اثر طب سوزنی بر بدن است.

تبیان: علت این که این پروژه را برای تحقیق خود انتخاب کرده اید چه بود؟ پیشنهاد این موضوع با دبیرتان بود یا خودتان انتخاب کرده اید که در این زمینه کار کنید؟

طب سوزنی علمی جالب و پیچیده است. در این علم به جای استفاده از دارو های شیمیایی با عوارض متعدد و زیان بار، از سوزن های مخصوص استفاده می کنند.

تبیان: کمی در رابطه با پروژه خود توضیح دهید:

ابتدا ما بررسی کردیم این طب بر چه بیماری هایی اثر می کند سازمان بهداشت جهانی بیماری های قابل درمان با این علم را به چهار دسته تقسیم بندی کرده است:

بیماری هایی که به طور کامل با این روش درمان پذیرند،

بیماری هایی که قابل درمانند ولی نه کاملاً،

بیماری هایی که گاهی درمان می شوند گاهی نه و

بیماری هایی که با طب سوزنی سنتی قابل درمان نبوده و باید از روش های مدرن این طب استفاده کرد.

تبیان: جالبترین نکته ای که طی انجام پروژه خود با آن مواجه شدید چه بود؟

در این شیوه همان طور که همه می دانند، سوزن ها را در جا های خاصی از بدن فرو می کنند و این کار بسیار حساس است.

تبیان: انجام کار پژوهشی در کنار دروس تئوری چه تأثیری بر شما داشته است؟

در کلاس های پژوهشی، دانش آموزان را با نوشتن مقاله آشنا می کنند و پروژه های کار شده دیگر را معرفی می کنند. تمام این ها ما را برای آماده کردن مقاله و نوشتن آن توانمند می کند. این کار باعث می شود به طور عملی یاد بگیریم چگونه دانسته های خود را به صورت آکادمیک و علمی جمع آوری کنیم.

از طرفی در این کلاس ها ما را با جشنواره تبیان آشنا کردند و انگیزه اصلی برای شرکت در این جشنواره را با این کلاس ها در ما ایجاد کردند.

تبیان: آیا برنامه خاصی از طرف مدرسه برای شما در نظر گرفته شده بود؟

بله، علاوه بر کلاس های پژوهشی مخصوص هر رشته، امکانات دیگر نیز در اختیار ما قرار می دادند. مثلاٌ در مورد کار ما قرار ملاقات با مرکز بهداشتی فعال در این زمینه گذاشته شد و کمک ها و امکانات زیادی برای کار ما در نظر گرفتند.

تبیان: نظرتان راجع به برگزاری جشنواره های دانش آموزی از جمله تبیان چیست؟

این جشنواره به ما انگیزه داد تا در زمینه مورد علاقه خود تحقیق اساسی بکنیم و بعد با حضور در این جا انگیزه بگیریم و با کار دانش آموزان دیگر نیز آشنا شویم. با بازدید از غرفه های دیگر ایده های نو به ذهن می آید که باعث پیشرفت و بالا بردن سطح کار تمام دانش آموزان می شود.

تبیان: بسیار سپاس گزاریم که وقت خود را در اختیار ما قرار دادید و با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان در تمام عرصه های زندگی

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: سارا یعقوبیان

تنظیم: نسرین صادقی