تبیان، دستیار زندگی
نهم دی ماه روزی است که رهبر معظم انقلاب آن را به تاسی از امام راحل در نام گذاری قیام مردمی 15 خرداد، «یوم الله» نامیدند و از آن پس این روز به عنوان روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» در تقویم کشور نامگذاری شد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام 9 دی؛ حمایت از رهبری و ارزش‌های انقلاب


نهم دی ماه روزی است که رهبر معظم انقلاب آن را به تاسی از امام راحل در نام گذاری قیام مردمی 15 خرداد، «یوم الله» نامیدند و از آن پس این روز به عنوان روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» در تقویم کشور نامگذاری شد.

پس از راهپیمایی های گسترده و خود جوش مردم ایران در شهرهای مختلف در ابراز انزجار از اتفاقات روی داده در روز عاشورای سال 88، مردم تهران نیز در نهم دی ماه همان سال در حمایت از ولایت فقیه، نظام و رهبری حماسه آفریدند.

حسین گروسی

مقام معظم رهبری این حضور عظیم و خروشان مردمی در 9 دی 88 را تجلّی بارزی از هویت و ماهیت انقلاب یعنی روح دیانت حاکم بر دلهای مردم دانستند و گفتند که حماسه مردم در 9 دی 88 بسیار فراتر از پیش بینی ها بود و ضد انقلاب را به کلی مأیوس کرد. ایشان همچنین تاکید کردند که در بزرگداشت نهم دی جنبه های شعاری غلبه پیدا نکند و به عمق شعارها که حرف اصلی ملت ایران بود، توجه شود.

حسین گروسی، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در همین رابطه معتقد است که مردم با خلق حماسه 9 دی، حمایت‌شان را از رهبری اعلام کردند و نشان دادند که همواره پای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دشمنان کشور در حال حاضر وارد جنگ اقتصادی با ایران شده اند بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

مشروح گفت و گوی تبیان با حسین گروسی را در زیر می خوانید:

-شما دلیل پیدایش حماسه 9 دی را چه می دانید؟

مردم همواره نسبت به مجموعه انقلاب و رهبری پایبند بوده و هستند بنابراین زمانی که احساس کنند ارزش‌های انقلاب خدشه‌دار می‌شود قطعا پای صحنه آمده و حضور پیدا می‌کنند.

اگر مردم احساس کنند که کسانی می‌خواهند به انقلاب آسیب زده و یا شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را خدشه‌دار کنند، وارد صحنه شده و حمایت خود را اعلام می‌کنند. این مردم شرایط را درک کرده و با بصیرت در تمامی عرصه‌ها حضور پررنگ داشته و از رهبری و ولایت فقیه حمایت می‌کنند. این همان دلیلی است که مردم بر پایه آن حماسه 9 دی را خلق کردند و حمایت‌شان را از رهبری اعلام کردند.

-به نظر شما چه درس‌هایی می‌توان از حماسه 9 دی گرفت ؟

زیربنای انقلاب اسلامی با خون شهدا پایه‌گذاری شده است. این حقانیت در خون مردم تبلور پیدا کرده و مردم در راستای حفظ دستاوردهای انقلاب و پشتیبانی از زحمات شهدا و ایثارگران در صحنه حضور پیدا می‌کنند این یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و به دنبال آن 9 دی است.

مردم همواره نسبت به مجموعه انقلاب و رهبری پایبند بوده و هستند بنابراین زمانی که احساس کنند ارزش‌های انقلاب خدشه‌دار می‌شود قطعا پای صحنه آمده و حضور پیدا می‌کنند

پیام 9 دی این است که مردم به ارزش‌های انقلاب پایبندند که این حضور و به دنبال آن گرامیداشت 9 دی در سال‌های بعد نشان دهنده این دستاورد است.

-دشمنان کشور ما چه پیامی از حضور مردم در حماسه 9 دی دریافت کردند؟

حضور مردم در حماسه 9 دی و همچنین سالگردهای آن نشان داد که مردم همواره پای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

انقلاب اسلامی با عاشورا پیوند خورده است نمونه آن همین حضور گسترده مردم در اربعین و در کربلا بود که نشان داد مردم فرهنگ عاشورایی دارند. اگر فرهنگ عاشورا خدشه‌دار شود مردم پاسخ دندان‌شکن به متجاوزان خواهند داد. این همان کاری است که در 9 دی انجام دادند و آب پاکی را روی دستان دشمنان ریخته و نقشه‌های آنها را نقش بر آب کردند.

دشمنان بعد از 9 دی فهمیدند که انقلاب اسلامی پیوند قوی با فرهنگ عاشورا دارد و مردم ایران با کسانی که به این فرهنگ بخواهند خدشه وارد کنند مقابله می‌کنند.

نه دی-9 دی

-حضور مردم در حماسه 9 دی چقدر نشان دهنده این است که آنها پشتیبان رهبری و ولایت فقیه هستند؟

مردم همواره در دوره‌های حساس پشت رهبری و ولایت فقیه بودند در واقع پیام 9 دی حمایت از رهبری و ارزش‌های انقلاب اسلامی بود.

-به نظر شما برای گرامیداشت حماسه 9 دی و زنده نگه داشتن دستاورد های آن چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

امروز در مقطع حساسی از تاریخ هستیم که باید در جهت تحقق مطالبات مردم تلاش کنیم. اکنون دشمنان بعد از تمامی تلاش‌هایشان برای وارد کردن آسیب به مردم از جمله هشت سال جنگ تحمیلی و فتنه‌های 78 و 88 وارد جنگ اقتصادی شدند و تحریم‌های ناعادلانه را وضع کرده و قطعنامه‌های ظالمانه صادر کردند. ما تاکنون با تمام توان توانسته‌ایم در برابر این اقدامات مقاومت کنیم. اکنون زمانی است که باید اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشیده و عرصه را مدیریت کنیم.

انجام تمامی این کارها باعث می‌شود که مردم همواره در تمامی صحنه‌ها از جمله 9 دی حضور پیدا کنند.

مصاحبه از سارا کیان

بخش سیاست تبیان

مطالب مرتبط:

9 دی از زبان رهبری

9 دی افسانه نیست

9 دی حادثه کوچکی نبود