تبیان، دستیار زندگی
به جرأت می توان گفت اگر از کاربران داخلی و خارجی شبکه های اجتماعی درباره ی جالب ترین و جذاب ترین بخش این شبکه ها سوال شود، امکان لایک کردن (بیشترین طرفداران) را به خود اختصاص خواهد داد، امکانی که به تنهایی توانسته است حاشیه های فراوانی را درست کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه لایک بخریم!


به جرأت می توان گفت اگر از کاربران داخلی و خارجی شبکه های اجتماعی درباره ی جالب ترین و جذاب ترین بخش این شبکه ها سوال شود، امکان لایک کردن بیشترین پاسخ را به خود اختصاص خواهد داد، امکانی که به تنهایی توانسته است حاشیه های فراوانی را درست کند.

چگونه لایک بخریم!

امروزه با اشاعه شبکه های اجتماعی در سطح جهان بالاخص ایران، نوع دیدگاه ها به این ابزار نوین ارتباطی قابل تامل شده است. شبکه های اجتماعی و در رأس آن ها فیسبوک، با بیشترین تعداد کاربر یکی از پدیده های نوین فضای مجازی و زندگی جدید میلیون ها انسان محسوب می شوند که تاکنون نزدیک به یک میلیارد نفر عضو دارد.

در واقع شبکه های اجتماعی محلی برای به اشتراک گذاری مطالب است، به حدی که با قرار دادن یک مطلب، در صورتی که مطالبی با تعداد لایک (Like) بالا داشته باشید، در یک لحظه ده ها یا صدها و یا حتی میلیون ها نفر مطلب شما را می بینند و در مورد آن نظر خواهند داد که به اصطلاح این شبکه ها از تعداد لایک بالایی برخوردار خواهد شد و این موضوع در چنین فضایی بر اهمیت امر می افزاید. لایک در لغت و در جایگاه فعل به معنای دوست داشتن، پسندیدن و از این دست معانی می باشد.

به جرأت می توان گفت اگر از کاربران داخلی و خارجی شبکه اجتماعی فیسبوک درباره ی جالب ترین و جذاب ترین بخش شبکه های اجتماعی سوال شود، امکان (لایک کردن) بیشترین طرفداران را به خود اختصاص خواهد داد، امکانی که به تنهایی توانسته است حاشیه های فراوانی را درست کند. لایک امروز یکی از مهم ترین و پیچیده ترین قابلیت های شبکه اجتماعی فیسبوک محسوب می شود. اما به راستی هر لایک چه اثری در شبکه اجتماعی دارد؟

در حال حاضر حوزه ی لایک محدود به شخصیت شناسی نمی باشد، بلکه برای برخی صفحات لایک یک ابزار اقتصادی محسوب می‌شود به صورتی که هر صفحه ای که لایک بیشتر داشته باشد، علاوه بر محبوبیت بالاتر، درآمد بیشتری خواهد داشت

حائز اهمیت آن که اخیرا عده ای با روش های مختلف در افزایش تعداد لایک ها دست می برند. اینک به چند نمونه از روش های افزایش لایک در بزرگترین شبکه اجتماعی جهان یعنی فیس بوک اشاره می نماییم. در این راستا برای پیدا کردن راه های مختلف افزایش لایک به جستجو در بازار پر رونق خرید و فروش لایک می پردازیم که نتیجه آن چنین می باشد :

زمانی که فیس بوک امکان ساخت صفحاتی به نام فن پیج تبلیغاتی یا تجاری را فراهم کرد بسیاری از صفحات ساده هم توانستند صدها یا حتی هزاران هزار فالوور (follower) یا دنبال کننده داشته باشند، نمونه بارز آن هم درگذشت افراد معروف است. مثلا بعد از درگذشت پل واکر (بازیگر معروف آمریکایی) برای او صفحه ای با نام (R.I.P Paul Walker) ساخته شد که در چند روز 422 هزار فالوور داشت.

ساده ترین راه برای داشتن فالوورها و لایک های بیشتر، خرید یک صفحه آماده از یک کاربر دیگر است. تمام فالوورها از طریق تبلیغات و شگرد های حرفه ای جذب می شوند و شما پس از پایان کار از نتیجه بدست آمده شگفت زده خواهید شد. صفحاتی که بسیاری از کاربران بدون توجه به نام پیج و صرفا با مشاهده یک پست یا عکس خاص آن را لایک می کنند. گرچه خرید و فروش صفحات فیس بوک ممنوع است، زیرا مالک صفحات نه مدیرانش، که فیس بوک است اما این موضوع مانع خرید و فروش صفحه ها نشده است.

وب سایت «FanPageTrading.com» یک فروشگاه اینترنتی است برای صفحات فیس بوک یعنی صفحه هایی را که از پیش ساخته شده است می فروشد، مثلا صفحاتی با 1000 لایک 20 دلار یا 2500 لایک 40 دلار. این بازار آنقدر پر رونق شده که تبدیل به یک بیزینس و شغلی جهانی گشته و بالطبع به ایران هم کشیده شده است و امروزه شیوه ای نوین در بازاریابی شبکه های اجتماعی به فعالیت می پردازد.

فعالیت این صفحات که به گفته بازاریاب ها ثبت شده می باشد، بدین شکل است که برای هر تعداد لایک مبالغی را دریافت می کنند. شما می توانید این مبالغ را از طریق تلفن همراه خود و با وارد کردن کد مخصوصی پرداخت کنید و تعداد لایک مورد نظرتان را خریداری کنید و جالب اینکه 99% لایک ها نیز توسط کاربران ایرانی صورت می گیرد و مدعی هستند که افزایش لایک ها فقط و فقط توسط تبلیغات در صفحات پرمخاطب دیگر صورت می گیرد. این صفحات شماره تلفن ها و ایمیل هایی را نیز جهت راهنمایی و مشاوره دارند که افراد را در این زمینه یاری می دهند.

از آنچه گفته شد به این نتیجه می رسیم که در حال حاضر حوزه ی لایک محدود به شخصیت شناسی نمی باشد، بلکه برای برخی صفحات لایک یک ابزار اقتصادی محسوب می‌شود به صورتی که هر صفحه ای که لایک بیشتر داشته باشد، علاوه بر محبوبیت بالاتر، درآمد بیشتری خواهد داشت. تعداد لایک ها از یکسو برای کمپانی ها و شرکت های بزرگ، نوعی تبلیغ محسوب می شود و از سوی دیگر برای فیس بوک یکی از راه های کسب درآمد. با این اوصاف به نظر شما چه تعداد از لایک های خواننده های ما واقعی است؟ آیا آنان نیز تن به پرداختن این هزینه ها برای افزودن بر هواداران و طرفداران جدید و بیشتر داده اند؟ یا اینکه صفحات آماده ای را خریداری کردند؟

فرآوری: آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع : کافه سینما / مشرق

مطالب مرتبط:

لایک برای چیزهایی که دوست ندارید!

آمریکا 2 میلیون لایک خرید!