تبیان، دستیار زندگی
وب سایت دانشنامه پرندگان ایران اطلاعات کاملی از گونه های مختلف پرندگانی که در ایران زندگی می کنند یا در فصل هایی از سال به قسمت های مختلف ایران مهاجرت می کنند را در بر می گیرد..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانشنامه پرندگان ایران

دانشنامه پرندگان ایران

وب سایت دانشنامه پرندگان ایران اطلاعات کاملی از گونه های مختلف پرندگانی که در ایران زندگی می کنند یا در فصل هایی از سال به قسمت های مختلف ایران مهاجرت می کنند را در بر می گیرد.

آقای اکبر نعمتی مدیر این سایت در مورد آن این طور می نویسند:

"پیشرفت تکنولوژی و تفنن گرایی و ده ها عامل دیگر دست به دست هم داده و محیط زیست را به تباهی و فساد کشانیده است. از طرفی همان گونه که اشاره شد ارزش هر چیز در عالم هستی به شناخت آن است و تا زمانی که این شناسایی صورت نگرفته و خواص و اثرات آن معلوم نباشد ارزش و اهمیت آن هم واضح نبوده و چگونگی حفظ و حراست آن نیز نامعلوم خواد بود.

از این روی  تصمیم گرفتم به معرفی قسمتی از حیات وحش سرزمین ایران (پرندگان ایران) در قالب یک وب سایت بپردازم، این وب سایت در بهمن ماه سال 1386 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است، باشد که بدین وسیله گام کوچکی در راه شناخت پیرامونمان گذارده باشم."

این سایت شامل بخش های: بانک اطلاعاتی پرندگان ایران، اخبار ،مقالات، آموزش و جستجوی پیشرفته است.

در این سایت پرندگان ایران به 20 راسته تقسیم شده اند. در هر راسته تیره های مختلفی وجود دارند.

دانشنامه پرندگان ایران

اطلاعاتی که از هر پرنده در این سایت وجود دارد شامل:

اندازه، شاخه، رده، تیره، نام علمی، نام انگلیسی، صدا، زیستگاه، نقشه پراکندگی در ایران، وضعیت حفاظتی از نظر سازمان محیط زیست کشور، چگونگی آشیانه سازی، رفتار او و باورها در فرهنگ مردم در مورد هر پرنده، می شود.

دانشنامه پرندگان ایران

بخش مقالات شامل مقاله های علمی و مقاله های عمومی پرندگان وجود دارد.

امکان جستجوی این سایت به زبان فارسی و انگلیسی وجود دارد.

دانشنامه پرندگان ایران

جشنواره وب سایت های ایران از معتبرترین جشنواره های حوزه فناوری اطلاعات است که تاکنون شش دوره آن از سال 1387 توسط پایگاه خبری وب سایت های ایران (وبنا) به همراه گروهی از فعالان و متخصصین حوزه وب در ایران برگزار گردیده است.

هدف اصلی از برگزاری جشنواره وب ایران، تشویق و توسعه تولید محتوا و خدمات منطبق بر فرهنگ ایرانی در فضای مجازی می باشد.

سایت پرندگان ایران سه سال متوالی به عنوان کاندید بهترین سایت علمی انتخاب می شود. این سایت در سال 1392 به عنوان برترین سایت علمی کشور در این جشنواره انتخاب شده است.

آدرس سایت:

http://www.iranbirds.com/

مطالب مرتبط:

سلسله مقاله های معرفی سازمان ها و سایت های بین المللی

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: زهرا انصاری

تنظیم: نسرین صادقی