تبیان، دستیار زندگی
خیلی ها او را آینده دار تیم ملی ایران می دانند و اعتقاد دارند در سالهای آینده می تواند به امید اول گلزنی تیم ملی ایران تبدیل شود
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همدلی بازیکنان رمز موفقیت تیم ملی است


خیلی ها او را آینده دار تیم ملی ایران می دانند و اعتقاد دارند در سالهای آینده می تواند به امید اول گلزنی تیم ملی ایران تبدیل شود

مهدی شریفی

خیلی اعتقاد دارند او می تواند سالهای زیادی خط حمله تیم ملی ایران را بیمه کند . بازیکنی که با درخشش در تیم فوتبال سپاهان حالا توانسته است برای خود جایگاه مطمئنی را در تیم ملی دست و پا کند. مهدی شریفی بازیکن خوش اخلاق تیم ملی ایران چند روز مانده به آغاز جام ملتهای آسیا در گفتگو با تبیان از شرایط تیم ملی گفت که آن را در زیر می خوانید.

بعد از مدتی دوری به تیم ملی بر گشته ای چه انگیزه ای پس از این برگشت داری؟

دفعه پیش بعد از بازی در تیم امید از لیست خط خوردم و جدایی از تیم ملی برام خیلی سخت بود خیلی دوست داشتم دوباره به تیم ملی برگردم تمام تلاشمو کردم تا در بازی های باشگاهی نظر آقای کی روش رو جلب کنم. خوشحالم که به اردو تیم ملی دعوت شدم و امیدوارم بتونم همه تلاشمو بکنم تا در اردو باقی بمونم.

شرایط اردو را چه جوری ارزیابی می کنی؟

من قبل از جام جهانی به اینجا اومده بودم. خیلی شرایط خوبی دارد و از نظر اب و هوایی اب و هوایی شبیه استرالیا است. این مزیت خوبی است تا ما خودمان را با شرایط استرالیا هماهنگ کنیم. در سایر موارد نیز شرایط خوبی برقرار است. از نظر امکانات در واقع اردوی تیم ملی همیشه خوب بوده مخصوصا با اقای کی روش که همه بازیکنان به این مسئله اشاره دارند.

تیم های اسیایی خودشان را برای رقابت ها اماده می کنند تا مقابل ایران نتیجه بگیرند. یکی از دغدغه های تیم ملی نبود بازیهای تدارکاتی است نظر شما در این باره چیست؟

صد درصد همه تیم ها اماده می شوند تا نتایج مناسبی کسب کنند. در واقع فوتبال خیلی نزدیک بهم شده دیگه مثل گذشته نیست که فاصله فوتبالی خیلی زیاد باشه و این برای ما خطرناک است. آقای کی روش هم این موضوع را به خوبی می دانند. قبل از جام جهانی هم با این مشکل روبرو بودیم و بازیهای تدارکاتی فراوانی انجام ندادیم اما با تمرینات آقای کی روش توانستیم در جام جهانی عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذاریم.

شرایط بچه ها در همدلی در چه شرایطی است ؟

به نظر من شرایط بچه ها عالی است . بچه ها خیلی با هم همدل و رفیق هستند و مثل یک تیم واقعی می مانند خیلی فرق نمی کند چه کسی در لیست حضور داشته باشد و این به نظر من رمز موفقیت تیم ملی است. انشاالله این موضع تا اخر بازی های آسیا ادامه داشته باشه که قطعا همین چیزها باعث نتیجه گرفتن تیم خواهد شد.

ترافیک در بعضی پست ها به نظر می رسد کار را برای کادرفنی دشوار کرده است اینطور نیست ؟

خیلی این رقابت ها خوب و مفید است. بازیکن های خوبی در تیم ایران وجود دارد و هر سری بازیکنان جدیدی به تیم ملی دعوت می شوند و این باعث ایجاد یک رقابت شیرین می شود تا بازیکنان بتوانند خود را به کادر فنی تثبیت کنند. قعطا این مسئله به تیم ملی کمک خواهد کرد تا بهترین ها برای تیم ملی انتخاب بشود و تیم ملی از یک پشتوانه خوب و غنی برخوردار باشد.

در لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم های عربی بازی های فراوانی انجام دادی و گل های فراوانی به ثمر رسانده ای و کاملا به سبک بازیهای آنها آشنا هستی. خودت فکر می کنی بازیهای گروهی ایران در جام ملتها مقابل این تیم ها چگونه خواهد بود؟

ببینید بطور مثال در بازی سال گذشته سپاهان مقابل الاهلی من مقابل چهار دفاع تیم ملی امارات قرار گرفتم و بازیکنان با کیفیتی نشان دادند اما به نظر من تیم ملی از بازیکنان با کیفیتی برخوردار است و همواره تیم ملی ایران از نظر استعداد و انفرادی از بازیکنان کشورهای دیگر بالاتر بوده است و من فکر می کنم شانس بالایی برای موفقیت داشته باشیم.

90 دصد مردم ایران در نظرسنجی برنامه نود به صعود ایران از گروه رای دادند و همچنین 37 درصد اعتقاد داشتند تیم ملی به فینال جام ملتها صعود خواهد کرد. با توجه به عملکرد تیم ملی در جام جهانی این انتظار چقدر به واقعیت نزدیک است؟

بهترین کسانی که می توانند در مورد تیم ملی نظر بدهند مردم ایران هستند. قطعا آنها متوجه شدند که پتانسیل تیم ملی بالاست و همیشه با توجه به واقعیت ها نظر داده اند و این نظر مردم می تواند انگیزه بچه ها را بالا ببرد. اما من فکر می کنم با توجه به جوی که در اردوی تیم ملی وجود دارد انشاالله بتوانیم قهرمان شویم.

شما به عنوان بازیکن چه انتظاراتی داری و فکر می کنی چه چیزهایی در تیم ملی باید بیشتر حمایت شود؟

راستش من سابقه فراوانی در تیم ملی ندارم اما فکر می کنم بازیکنان انتظار دارند تا تمامی ارگان ها از تیم ملی حمایت کنند و رسانه ها با ایجاد شرایط مناسب کمک کنند تا تیم ملی که ویترین وزرش کشورمان محسوب می شود به موفقیت برسد و همانند رشته والیبال بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.

سپاهان با حسین فرکی روزهای خوبی را سپری می کند و پس از جابجایی کادرفنی توانست مجدد به جمع مدعیان برگشت نظر شما در مورد عملکرد سپاهان چگونه است؟

خدا رو شکر با حسین آقا توانستیم شرایط تیم را جمع و جور کنیم . پس از جابجایی کادر فنی تیم به مشکلاتی برخورد کرد و از جمع مدعیان خارج شدیم اما کادر فنی جدید توانست خیلی سریع مشکلات را مرتفع کند و سپاهان امسال در لیگ قهرمانان هم حضور ندارد و ما باید نتایج سال گذشته را در لیگ برتر جبران کنیم تا بتوانیم پس از یک سال وقفه به آسیا بازگردیم.


مصاحبه: معتمدکیا
بخش ورزشی تبیان