تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری پانا: مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت گفت: معلم فداکار پاکدشتی دانش آموزی را از مرگ حتمی نجات داد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معلم دانش آموز را از مرگ حتمی نجات داد

معلم دانش آموز را از مرگ حتمی نجات داد

خبرگزاری پانا:

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت گفت: معلم فداکار پاکدشتی دانش‌آموزی را از مرگ حتمی نجات داد.

به گزارش خبرنگار استان های خبرگزاری پانا، غلامعلی خانی امروز از نجات یک دانش‌آموز توسط معلم فداکارش خبر داد و گفت: این معلم فداکار پاکدشتی دانش‌آموز را از کام مرگ نجات داد.

خبرنگار ما برای آگاهی از این اتفاق به سراغ مریم کردبچه، آموزگار پایه سوم آموزشگاه فیضیه روستای ارمبویه که با فداکاری خود جان دانش‌آموز را نجات داد رفتیم و پای صحبت‌های آن نشستیم که در ادامه ماحصل این گفت‌ و گو را با هم می‌خوانیم.

مریم کردبچه اظهار داشت: در حال تدریس بودم که ناگهان با جیغ کوتاه یک دانش‌آموز روی از تخته برگرداندم. وی ادامه داد: متوجه شدم که دختر بچه، که از دانش‌آموزان اتباع شهرستان پاکدشت است، دچار تشنجی بی‌وقفه و شدید شده است و چشمانش به طرفی مانده و محتویات معده‌اش بیرون از دهانش بیرون ریخته است.

این آموزگار فداکار گفت: آزمونی دشوار را در این هنگام احساس کردم و در آن لحظات شاهد جان دادن طفلی معصوم در کلاس درس بودم.

مریم کردبچه ادامه داد: گویا تمامی جریانات زندگی ایستاده بود و خود را در بیابان برهوتی از دلهره‌ها و اضطراب‌ها یافتم، لحظه‌های بازی دخترک در مقابلم به تصویر در آمد، خنده‌هایش، گریه‌هایش یادم آمد، معلمانی در آزمایش‌های سخت سربلند از آزمون‌ها بیرون آمده‌اند و حال نوبت من بود.

این آموزگار افزود: حس کردم لحظه‌ای غفلت، جان یک انسان بی‌گناه را خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بلافاصله به خود آمدم، مبصر را به سمت خانم مدیر فرستادم و به طرفه‌العینی به سمت کودک غلطیده، پلیدی‌های معده و روده او را از دهانش خارج کرده، او را از میز بیرون کشیدم و روی زمین خواباندم.

مریم کردبچه عنوان کرد: بچه دیگر نفس نمی‌کشید، پیاپی و دستپاچه همکاران را صدا زدم، جیغ می کشیدم، ولی فایده‌ای نداشت، تا این که...چند معلم پایه‌های دیگر به صحنه آمدند، هر کس چیزی می‌گفت ولی من در این لحظات گویا چیزی نمی‌شنیدم.

کردبچه گفت:‌ به خودم که آمدم، فکری به سان برق از ذهنم عبور کرد و به سرعت محتویات صورت دخترک را پاک کرده و شروع به تنفس دهان به دهان کردم.

این آموزگار ادامه داد: در دو بار اول دانش‌آموز هیچ واکنشی نشان نداد اما دخترک با سرفه‌ای شدید، تنفس دوباره را بازیافت و اشک شادی را به روی گونه‌های من روان ساخت.

مدیر و معاونان آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت، با حضور در این آموزشگاه و در جمع فرهنگیان این واحد آموزشی، با معلم فداکار به دیدار و گفت‌وگو پرداختند و از وی تقدیر کردند.


مرکز یادگیری سایت تبیان - منبع: خبرگزاری پانا - خبرنگار: امین کردبچه چنگی

تنظیم: مریم فروزان کیا