تبیان، دستیار زندگی
فریبا نظری پور کیایی، دیرکل دفتر پژوهش های فرهنگی روز سه شنبه ۲۵ آذر ۹۳ میهمان مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد بود. وی گفت: تلفیق مراسم تجلیل از نخبه های شاهد و ایثارگر با اختتامیه جشنواره پژوهش ایثار و شهادت، نقطه عطفی برای ترویج فرهنگ ایثار و شها
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقطه عطفی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت


فریبا نظری‌پور‌‌کیایی، دبیرکل دفتر پژوهش‌های فرهنگی روز سه‌شنبه 25 آذر 93 میهمان مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد بود. وی گفت: تلفیق مراسم تجلیل از نخبه‌های شاهد و ایثارگر با اختتامیه جشنواره پژوهش ایثار و شهادت، نقطه عطفی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

فریبا نظری‌پور‌‌کیایی، دیبرکل دفتر پژوهش‌های فرهنگی

گفتنی است، نشست این هفته در حاشیه برگزاری جشنواره پژوهشی ایثار و شهادت تشکیل شد. جشنواره پژوهشی ایثار و شهادت روز سه‌شنبه با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام و‌المسلمین شهیدی گشایش و بین ساعت 10 الی 11 نشست مدیرکل دفتر پژوهش‌های فرهنگی برگزار شد و در پایان با سخنرانی سردار انصاری قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران به اتمام خرسید.

محل تشکیل جشنواره و نشست این هفته مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد تقاطع خیابان حافظ و نوفل‌لوشاتو سالن شهید رسول‌زاده بود.

اعضای خانواده ایثارگران سوالات و دغدغه‌های خود را مرتبط با پژوهش های فرهنگی بنیادشهید از طریق سیستم پیامکی 30001279 مطرح کرده بودند که این پرسش ها به وسیله مدیر کل روابط عمومی بنیاد و در جمع اهالی رسانه قرائت شد و مدیرکل دفتر پژوهش های فرهنگی بنیاد شهید به تمامی سوالات پاسخ داد.

مدیرکل پژوهش‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری خود گفت: دو محور صحبتم در مورد اهمیت جایگاه پژوهش و تحقیق و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. نگرش و میزان نوگرایانه بودن و پویایی آن سازمان را نشان می دهد که در قابلیت های مختلف بودجه گذاری شده است و مهمترین بحث در این مباحث بحث نرم افزاری است تا بحث سخت افزاری و در میان اهل پژوهش باید به این قضیه بیشتر توجه شود. با پژوهش محور کردن سازمان ها نبود بودجه را در سازمان های دچار کمبود بودجه می توان برطرف کرد.

تلفیق تجلیل نخبه های شاهد و ایثارگری با اختتامیه جشنواره پژوهش نقطه قوتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

فریبا نظری پورکیایی افزود: خدا را شاکریم که افرادی که با بنیاد شهید همکاری دارند رویکرد و اهمیت نوعگرا بودن را در سازمان ها در کار خود قرار می دهند و پژوهش محوری با نگاه های عالمانه معاون رییس جمهور به ویژه در چند دهه اخیر بیش از گذشته به مرحله کاربردی و عملیاتی نزدیک شده است و در این راستا از حجت الاسلام شهیدی و صادقی تشکر می کنم. شعار ما شعار محوریت کار با پژوهش است و یک شعار کاربردی است که با پژوهش تصمیم گیری کنیم.

وی گفت: تلفیق تجلیل نخبه های شاهد و ایثارگری با اختتامیه جشنواره پژوهش نقطه قوتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و پیام این جشنواره این است که با پژوهش تصمیم گیری شود و باید بدانیم ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت جز با پژوهش امکان پذیر نیست.

این مدیر خاطرنشان کرد: محور دوم صحبت های ما به اختتامیه جشنواره مربوط است که علاوه بر دوستان ایثارگر و جامعه هدف علاقه مندان به این حوزه هم در آن حضور دارند و از مسیر عاقلانه عالمانه و عاملانه گام بر می دارند در هفته پژوهش در سال 92 آغاز فراخوان پژوهش بود مقالات ارسال و به شناخت آثار در حوزه ایثار و شهادت پرداخته شد و نزدیک 50 مقاله ارشد و دکترا و همچنین طرح های پژوهشی طی داوری های مختلف برگزیده شد. ما قدردانی از این عزیزان را در روز پژوهش که امروز باشد طی دو تا سه مرحله انجام دادیم و برگزیدگان از حجت الاسلام شهیدی و حسنی لوح خود را دریافت و از همه فرستادگان آثار تقدیر و تشکر شد.

سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


مطالب مرتبط:

از خانه تا ترافیک بر ای ایثارگران

پیامکی از وصایای شهدا

تغییر الگوی زندگی جانبازان