تبیان، دستیار زندگی
داور بین المللی تنیس ایران می گوید مشکل قضاوت داوران ایرانی در مسابقات تحت نظر اتحادیه جهانی تنیس، کاملا برطرف شده چرا که اقدام آنها غیر قانونی بوده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رفع تحریم از داوران تنیس ایران


داور بین‌المللی تنیس ایران می‌گوید مشکل قضاوت داوران ایرانی در مسابقات تحت نظر اتحادیه جهانی تنیس، کاملا برطرف شده چرا که اقدام آنها غیر قانونی بوده است.

رفع تحریم از داوران تنیس ایران

شروین صفوی ، درباره حل شدن مشکل داوران ایرانی برای قضاوت در رقابت‌هایی که تحت نظر اتحادیه جهانی تنیس است، اظهار کرد: چون یک شرکت آمریکایی است تحریم‌هایی را برای داوران ایرانی قرار داده که خلاف عرف بود، چرا که در اساسنامه المپیک هم آمده سیاست‌ ربطی به ورزش ندارد. البته به اسم تحریم از قضاوت داوران ایرانی جلوگیری نمی‌کرد اما با عناوین مختلف داوران ایرانی به مدت دو سال حق قضاوت نداشتند تا این که از مسابقات اپن سال پیش تحریم‌ها برداشته و مشکلات حل شد.

وی ادامه داد: زمانی که به عادل برقعی اجازه قضاوت در اپن آمریکا را ندادند پیگیری‌هایی انجام گرفت و حتی وکیل نیز گرفته شد. در نهایت اجازه قضاوت داده شد و دیگر این مشکل به وجود نخواهد آمد.

صفوی درباره پتانسیل داوران ایرانی برای قضاوت در چهار گرند اسلم بیان کرد: از آنجا که سیستم‌ داوری مسابقات را می‌چرخاند و هر مساله‌ای که طی مسابقه پیش بیاید حل آن بر عهده سرداور است به همین دلیل باید در کشور خودمان به داور ارزش بیشتری داده شود. باید تورنمنت‌های آن چنان حرفه‌ای در ایران برگزار شود تا داوران ما فرصت قضاوت در مسابقات بین‌المللی را داشته باشند. البته برگزاری 13 هفته‌ مسابقات فیوچرز هم اتفاق خوبی برای تنیس بود اما در کنار آن باید مسابقات جوانان هم داشته باشیم تا علاوه بر این که به رشد بازیکنان جوان کمک می‌کند. کادر داوری نیز که ممکن است نتوانند به خارج از کشور بروند در ایران می‌توانند قضاوت در رقابت‌ بین‌المللی را تجربه کنند.

وی ادامه داد: با حمایت بیشتر و افزایش برگزاری کلاس‌های آموزش داوری انگیزه‌ها نیز به مراتب بالاتر خواهد رفت، در نهایت می‌توانیم داوران بهتری داشته باشیم.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا