تبیان، دستیار زندگی
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد خواستار اقدام قاطع و عملی بدون هر گونه ملاحظه ای در زمینه مبارزه با فساد شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورزش و پاسخ به پیام رهبری


رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد خواستار اقدام قاطع و عملی بدون هر گونه ملاحظه ای در زمینه مبارزه با فساد شدند.

ورزش

حضرت آیت الله خامنه ای در این پیام آورده بودند : '. .. مگر وضعیت برای شما مسوولان سه قوه روشن نیست، با توجه به فضای مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسوولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع واساسی انجام نمی گیرد که نتیجه را همه به طورملموس مشاهده کنند، توقع من این است که چه با همایش و چه بدون آن تصمیمات قاطع و عملی و بدون هرگونه ملاحظه ای بگیرند و اجرا کنند.'

این سخنان که نشان از حساسیت رهبری نسبت به موضوع فساد و لزوم مبارزه با آن دارد انتظار می رود که در بخش ورزش بصورت جدی تر و فعال تر دنبال شود.

واقعیت آن است که فساد در ورزش نیز وجود دارد و اگر چه به گستردگی سایر بخش ها نیست ، اما مبرا از آن هم نیست.

این وضعیت را می توان در لایه های ورزش از جمله فوتبال و قراردادهای مرتبط با آن، دویپنگ، اعزام ها و انتخاب مربیان و ورزشکان، واگذاری سالن های ورزشی به بخش خصوصی و غیره دید.

مدیران ورزش که با شعار ورزش پاک وارد شدند و خود را از پرچمداران مقابله با فساد در ورزش معرفی می کنند واین کار را با فشار بر باشگاهها با تعیین سقف بودجه و شفاف سازی قراردادها آغاز کردند، می توانند این صحبت های مقام معظم رهبری را چراغ راه مبارزه جدی تر با فساد قرار دهند.

این سخنان که نشان از حساسیت رهبری نسبت به موضوع فساد و لزوم مبارزه با آن دارد انتظار می رود که در بخش ورزش بصورت جدی تر و فعال تر دنبال شود

رشد و پیشرفتی که ورزش ما نسبت به سایر بخش ها در جهان دارد، ناشی از پتانسیل های موجود در این بخش است و اگر مسوولان ورزش بتوانند این بخش را ازفساد و آلودگی پاک کرده وبه حداقل برسانند این پیشرفت و رشد در ورزش باز هم افزایش خواهد یافت.

تشکیل ستاد مبارزه با فساد در وزارت ورزش و جوانان و بازبودن دست این ستاد برای مقابله و برخورد می تواند پایه گذار حرکت در این مسیر باشد.حرکتی که در صورت شکل گیری نتایج و تاثیرات مثبت خود را در بین جوانان و نوجوانان این مرز و بوم نشان خواهد داد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایرنا