تبیان، دستیار زندگی
یک سال پیش در چنین روزی که دانشگاهها بزرگداشت روز دانشجو پشت سر گذاشته بودند و مشغول آب و جاروی محل از بازمانده مراسم بودند دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برای میزبانی دو شهید گلگون کفن بودند همچنین مرزشلمچه که به قدوم زوار اربعین حسینی مزین شده بود پذ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روزی برای 40 شهید


یک سال پیش در چنین روزی که دانشگاهها بزرگداشت روز دانشجو پشت سر گذاشته بودند و مشغول آب و جاروی محل از بازمانده مراسم بودند دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برای میزبانی دو شهید گلگون کفن بودند همچنین مرزشلمچه که به قدوم زوار اربعین حسینی مزین شده بود پذیرای 38 شهید شد.

روزی برای 40 شهید

پیکرهای مطهر 38 شهید تازه تفحص شده ساعت 9 صبح روز یکشنبه 17 آذرماه سال 1392 طی مراسمی با حضور سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و نمایندگان صلیب سرخ از طریق مرز شلمچه با اجساد 12 عراقی مبادله شدند.

همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) پیکرهای مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس که در عملیات برون مرزی توسط کمیته جستجوی مفقودین تفحص شده‌اند در مرز شلمچه مبادله شدند.

شهدای تازه تفحص شده به تهران منتقل شده و کارهای تکمیلی مربوط به شناسایی آن‌ها در تهران پیگیری شد و طبق آن تعدادی هویتشان شناسایی و تعدادی گمنام باقی ماند. بنابر اعلام فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح این شهیدان اخیراً در مناطق عملیاتی «فاو»، «مجنون» و «نهر کتیبان»عراق کشف شده‌اند.

شهدا رفتارمان را زیر نظر دارند

ساعت 8 صبح صبح روز 17 آذرماه 1392 بود که همزمان با سالروز شهادت دختر سه سال ابی عبدالله (ع)، حضرت رقیه (ع) دوتن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس باحضورمسوولان استان هرمزگان ، در میان جمع کثیری از دانشگاهیان ، خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان ، ایثارگران، نیروهای نظامی و انتظامی و سایر اقشار مردم، از چهار راه دانشگاه برشانه های جمعیت حاضر به سمت دانشگاه آزاد بندرعباس تشییع و بعد از اقامه نماز، در روبروی سر در مسجد دانشگاه در آرامگاه ابدی خود به خاک سپرده شدند .

اقتدار علمی و دینی باعث می شود تا کشور برای هجوم بیگانگان نفوذ ناپذیر شود و ارتباط نسل جدید با شهدا نیز محکم تر و استوار تر خواهد شد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در مراسم با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها و شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس گفت: شهدا ، رفتار و اعمال ما را زیر نظر دارند و باید این رفتارها در جهت رضای خدا و خدمت به مردم باشد .

روزی برای 40 شهید

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر اینکه شهدا با جانفشانی خود راه را برای پیشرفت علمی جامعه مهیا کردند افزود: متاسفانه در گوشه و کنار این کشور گاهی شاهد فرهنگ غلط غربی هستیم که با آرمان های امام، انقلاب و مقام معظم رهبری مغایرت دارد .

وی افزود : اقتدار علمی و دینی باعث می شود تا کشور برای هجوم بیگانگان نفوذ ناپذیر شود و ارتباط نسل جدید با شهدا نیز محکم تر و استوار تر خواهد شد .

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نیز در این مراسم با قدردانی از اداره کل حفظ آثار و ارزش های انقلاب ، بسیج اساتید و کارکنان ، بسیج دانشجویی دانشگاه و استان هرمزگان از تلاش های بعمل آورده در این حوزه گفت: شهدا گنج های جاوادان تاریخ ا نقلابند و با دلاوری ها، رشادت ها خود توانستند عزت، امنیت و اقتدار را که امروز در سایه آن روزگار سپری می کنیم به ارمغان آورند.

مهدی باقری با تاکید بر ضرورت حرکت در مسیر شهدا تصریح کرد: چنان که مقام معظم رهبری فرموده اند، امروز زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست و باید در این راه محکم و استوار گام برداشت، افزود : شهدا با خون خود انقلاب را بیمه کردند و امروز وظیفه ماست تا در مقابل این همه جانفشانی این عزیزان ، راه آنان را گرامی بداریم و ادامه دهنده راه آن عزیزان باشیم .

روزی برای 40 شهید

وی با اشاره به اینکه شهدای گمنام میراث جاویدان استقامت و فداکاری ملت مسلمان ایران هستند افزود :این عزیزان جان خود در راه سرافرازی و عزتمندی نظام اسلامی تلاش کردند و بدون تردید استواری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون خون پاک و مقدس این پرستوهای مهاجر و تمامی شهدا و ایثارگرانی است که در راه ترویج ارزش‌های اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.

روز 17 آذرماه یاد این چهل شهید را هرقدر هم که گمنام باشد در خود ذخیره ابدی خواهد کرد.

فرآوری: سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منابع: خبرگزاری: تسنیم/ آنا/ مهر، سایت بصیر آنلاین

مطالب مرتبط:

دست پلیس از دانشگاه کوتاه

پایم را با دست خودم کندم

پیامکی از وصایای شهدا