تبیان، دستیار زندگی
در پی صدور حکم تبرئه حسنی مبارک، پلیس مصر در قاهره با استفاده از گاز اشک آور و آب پرفشار صدها معترض را سرکوب کرد. طبق گزارش ها، در جریان این درگیری ها دو تن کشته و بیش از 9 تن دیگر زخمی شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش اخوان به تبرئه حسنی مبارک


اخوان‌المسلمین مصر با صدور بیانیه‌ای حکم دادگاه قاهره در بی‌گناه شناختن حسنی مبارک رئیس‌جمهور برکنارشده مصر را محکوم کرد.

مصر

فارس به نقل از یوم السابع خبرداد، حزب آزادی و عدالت که شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر است، با صدور بیانیه‌ای حکم دادگاه قاهره در بی‌گناه شناختن حسنی مبارک رئیس جمهور برکنار شده مصر را محکوم کرد.

در این بیانیه اخوان از تمام گروه‌های انقلابی در مصر خواسته با کنار گذاشتن اختلافات با یکدیگر متحد شوند و حرکت انقلابی خود را ادامه دهند و با تشکیل صفی متحد به جلو حرکت کنند.

روز شنبه جلسه نهایی محاکمه و اعلام حکم رئیس‌جمهور مخلوع مصر در پرونده معروف به پرونده قرن برگزار شد و مبارک، پسرانش، وزیر کشور وقت و معاونانش از همه اتهامات این پرونده تبرئه شدند. حکمی که در دادگاه تجدید نظر ارائه خواهد کرد غیر قابل تغییر خواهد بود.

درپی این حکم هزاران نفر از در مناطق مختلف مصر از جمله قاهره دست به تظاهرات زدند که این تظاهرات با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد که بنابر اعلام مقامات رسمی دستکم یک نفر در این اعتراضات کشته و 9 تن نیز زخمی شدند.

بخش سیاست تبیان


منبع : ایسنا