تبیان، دستیار زندگی
شهرستان جویبار مازندران در حالی باید كمتر از یك هفته دیگر میزبان نخستین دوره رقابتهای لیگ جهانی كشتی آزاد باشد كه اخبار ضد و نقیضی از لغو و تغییر احتمالی محل برگزاری این مسابقات به گوش می رسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران میزبان لیگ جهانی كشتی


شهرستان جویبار مازندران در حالی باید كمتر از یك هفته دیگر میزبان نخستین دوره رقابتهای لیگ جهانی كشتی آزاد باشد كه اخبار ضد و نقیضی از لغو و تغییر احتمالی محل برگزاری این مسابقات به گوش می رسد.

کشتی

پس از موافقت اتحادیه جهانی كشتی با میزبانی نخستین دوره رقابتهای لیگ جهانی كشتی آزاد در ایران، مسئولان سیاسی و ورزشی استان مازندران اصرار زیادی بر قبول میزبانی این رویداد بزرگ و بین المللی داشتند كه در نهایت پس از رایزنی ها و توافقات لازم با فدراسیون كشتی، توانستند ‌میزبانی مشروط این مسابقات را كسب كنند. طبق این توافقات مشروط،‌ مسئولان سیاسی و ورزشی شهرستان جویبار باید با توجه به اهمیت بین المللی و ملی این مسابقات از هر نظر آماده و مجهز باشند. بطوریكه هیچ مشكلی در اسكان، ترانسفر،‌سالن برگزاری و تامین امنیت لازم برای ورزشكاران داخلی و خارجی وجود نداشته باشد.

بدین ترتیب متولیان كشتی مازندران نیز با اشراف كامل به این موضوع وارد گود شدند و هر چه در توان داشتند به كار گرفتند تا طبق توافقات و تعهدات خود با فدراسیون پیش روند، ‌اما میزبانی رقابتهای قهرمانی كشتی آزاد در بابل و برخی گزارشات ناامیدكننده از نحوه برگزاری، میزبانی و تامین امنیت این مسابقات باعث شد تا فدراسیون كشتی در واپسین روزهای باقیمانده تا میزبانی لیگ جهانی با دغدغه تازه ای روبرو شود.

پس از موافقت اتحادیه جهانی كشتی با میزبانی نخستین دوره رقابتهای لیگ جهانی كشتی آزاد در ایران، مسئولان سیاسی و ورزشی استان مازندران اصرار زیادی بر قبول میزبانی این رویداد بزرگ و بین المللی داشتند كه در نهایت پس از رایزنی ها و توافقات لازم با فدراسیون كشتی، توانستند ‌میزبانی مشروط این مسابقات را كسب كنند

دغدغه‌هایی كه از یك سو توان میزبانی مازنی ها را زیر سوال برده و از سوی دیگر فدراسیون كشتی را دچار شك و تردید كرده كه چرا میزبانی لیگ جهانی كشتی آزاد را با اصرار مسئولان مازنی به شهرستان جویبار سپرده است. هر چند گفته می شود میزبانی مازنی ها قطعی است و مسئولان این استان كشتی خیز از هر نظر مهیای میزبانی این رویداد بزرگ هستند،‌اما از گوشه و كنار خبر می‌رسد ممكن است این قرار لغو و میزبانی لیگ جهانی به شهر دیگری سپرده شود.

آنچه مسلم است، زمان در حالی برای فدراسیون كشتی و متولیان كشتی مازندران در حال سپری شدن است كه 15 تیم از كشورهای مطرح خارجی در راه ایران هستند تا طی روزهای 6 و 7 آذرماه در نخستین دوره رقابتهای لیگ جهانی كشتی آزاد به میدان بروند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر