تبیان، دستیار زندگی
پیکر پاک شهید علی کیانی پس از گذشت 30 سال از شهادتش به زادگاهش لامرد بازگشت و مورد استقبال مردم و خانواده خود قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهید اشکنان پس از 30 سال بازگشت


پیکر پاک شهید علی کیانی پس از گذشت 30 سال از شهادتش به زادگاهش لامرد بازگشت و مورد استقبال مردم و خانواده خود قرار گرفت.

شهید اشکنان پس از 30 سال بازگشت

پیکر مطهر شهید علی‌کیانی صبح شنبه 17 آبان با حضور جمع کثیری از مردم لامرد تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش «اشکنان» منتقل شد.

سرهنگ عبدالله آزاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد روز گذشته در دیدار با خانواده شهید علی کیانی گفت: شهید کیانی در مهاباد به دست کوموله و دموکرات اسیر می‌شوند و در مبادله‌ای که آنها با بعثی‌ها ومنافقین در عراق داشتند، شهید کیانی را به بعثی‌ها تحویل می‌دهند و در ازای آن محموله سلاح و مهمات دریافت می‌کنند.

سرهنگ عبدالله آزاد از ذکر جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری کرد و گفت: با توجه به اینکه شید علی کیانی در زندانهای عراق به شهادت رسیده است آزاده زیبنده نام این شهید خواهد بود.

براساس این گزارش، پاسدار شهید علی کیانی متولد ششم فروردین 1342 بخش اشکنان از توابع شهرستان لامرد بود که در روز 21 اسفندماه 61 در مهاباد به‌دست گروهک کوموله اسیر شد.وصیتنامه پاسدار مفقود الاثر شهید علی کیانی

پرچم لا اله الا الله برفراز كاخ سفید

اینک كه با یاد خدا به جبهه آمده ام وآماده حمله برسپاه كافر می شوم نه برای انتقام بلكه به منظور احیای دینم، امنیت میهنم، سلامتی رهبرم و ادامه راه شهداء پا درچكمه می كنم، خدا را به یاری می طلبم و از او می خواهم كه هدایتم كند و به آن‌سو و آن‌راه كه صلاح داند...

اكنون می روم و به یاری دین حق می طلبم و از او می خواهم كه هدایتم كند وبه آن‌سو وآن راه كه صلاح داند و اكنون می‌رویم تا به یاری خدا ورهبری مهدی موعود ـ پرچم لا اله الا الله و محمد رسول الله را برفراز كاخ سفید واشنگتن وكاخ سرخ كرملین وتمام بلاد غیرمسلمان برفرازیم .

اكنون می‌رویم تا به یاری خدا ورهبری مهدی موعود ـ پرچم لا اله الا الله و محمد رسول الله را برفراز كاخ سفید واشنگتن وكاخ سرخ كرملین وتمام بلاد غیرمسلمان برفرازیم

اینجانب ازملت قهرمان ایران به‌عنوان فرزند كوچكی ازشما ملت تقاضا دارم همان‌طور كه تا به‌حال یار این انقلاب وامام بوده‌اید سعی كنید حتما سطح فكری خود را با مطالعه زیاد درمورد این انقلاب خدایی هرچه بیشتر بالا ببرید تا آگاهی شما نسبت به این انقلاب حسینی هرچه بیشتر انشاءالله دشمنان این انقلاب راقاطعانه سركوب كنید.

... و اما سخنی با تو مادرعزیزم، ای مادركفنم را بیاورید تا بپوشم كه خون من از خون امام حسین(ع) وعلی‌اصغر به خون خفته رنگی‌ترنیست وبه جهان‌خواران شرق وغرب بگویید كه اگرخانه و كاشانه‌ام را به آتش بكشید واگر گلوله‌های شما قلبم را سوراخ كند، آرزوی یك كلمه ضعف و زبونی و آرزوی فروختن دینم را به‌گور خواهید برد، به آنها بگویید اگر پیكرم را زنده زنده پاره كنید و اگر پاره تنم را به آتش بسوزانید، و اگرخاكسترم را به دریا بریزید از دل امواج خروشان دریا صدایم را خواهید شنید كه فریاد می زنم «اسلام پیروز ومنافق نابود». و اما تو ای خانوادة عزیزم از تو می خواهم كه زینب‎وار زندگی كنید» و در مرگ من شیون و زاری نكنید واز تو می خواهم كه راه من را ادامه دهید.

والسلام

فرآوری:سامیه امینی 
بخش فرهنگ پایداری تبیان


منابع: خبرگزاری ایسنا، سایت شهدای اشکنان

مطالب مرتبط:

عاشورای ذوالقدر

8 سال تنهایی یک شهید

ارنست ویل و نادر