تبیان، دستیار زندگی
دور برگشت رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا سه شنبه شب با برگزاری دیدارهای گروه های اول، دوم، سوم و چهارم ادامه یافت که مشروح اتفاقات رخ داده در این بازی ها به شرح زیر است:
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروزی بزرگان ،توقف آرسنال


دور برگشت رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا سه شنبه شب با برگزاری دیدارهای گروه‌های اول، دوم، سوم و چهارم ادامه یافت که مشروح اتفاقات رخ داده در این بازی‌ها به شرح زیر است:


امیدهای یووه زنده شد

یوونتوس که دور رفت را با یک برد و دو شکست به پایان برده بود در نخستین بازی برگشت میزبان المیاکوس یونان بود که در پایان 3 بر 2 این تیم را شکست داد. آندره پیرلو در دقیقه 21 روی یک ضربه کاشته میزبان را پیش انداخت اما آلبرتو بوتیا بازیکن پیشین سویا خیلی زود در دقیقه 24 کار را به تساوی کشاند. دلوین اندینگا در دقیقه 61 المپیاکوس را پیش انداخت ولی گل به خودی(65) و پاول پوگبا(66) دو بار دیگر دروازه تیم یونانی را گشودند تا یوونتوس نفس راحتی بکشد.

اتلتیکو مادرید صدرنشین گروه A که در زمین مالمو سوئد به میدان رفته بود برای اینکه جایگاه خود را حفظ کند با انگیزه‌های فراوانی پای به میدان گذاشت و با گلی که کوکه در دقیقه 31 به ثمر رساند نیمه نخست را برنده شد. در نیمه دوم هم رائول گارسیا(78) یک بار دیگر گلزنی کرد تا اتلتیکو مادرید صدرنشین گروه باقی ماند.

نتایج دیدارهای گروه A

* یوونتوس 3 - المپیاکوس 2

* مالمو صفر - اتلتیکو مادرید 2

جدول رده‌بندی گروه اول: 1- اتلتیکو مادرید 9 امتیاز، 2- یوونتوس 6 امتیاز(تفاضل 1+)، 3- المپیاکوس 6 امتیاز(تفاضل 1-) و 4- مالمو 3 امتیاز

رئال مادرید

رئال مادرید همچنان می‌تازد

در گروه B این مسابقات تیم رئال مادرید در ادامه پیروزی‌های درخشان خود لیورپول را در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با یک گل از پیش روی برداشت. کریم بنزما در دقیقه 27 روی پاس مارسلو گلزنی کرد. رئال با این پیروزی چهارمین برد متوالی خود را در این فصل کسب کرد. گرث بیل در این بازی بعد از مدتها به میدان رفت و 30 دقیقه پایانی را در زمین حضور داشت که یک بار هم تیر دروازه حریف را هدف گرفت و یک بار گلزنی کرد که داور آن را مردود اعلام کرد.

بازل سوئیس در دیگر دیدار پذیرای لودوگورتس بود که در همان نیمه نخست با دو گلی که توسط امبولو(34) و درلیس گونزالس(41) به ثمر رساند کار حریف را یکسره کرد. این تیم در نیمه دوم نیز دو بار دیگر توسط شلزن گاچی(59) و مارک سوچی(65) گلزنی کرد تا با 4 گل برنده شود و جمع امتیازاتش را به عدد 6 برساند و بعد از رئال مادرید در رده دوم جدول این گروه بایستد.

نتایج دیدارهای گروه B

* رئال مادرید یک - لیورپول صفر

* بازل 4 - لودوگورتس صفر

جدول رده‌بندی گروه دوم: 1- رئال مادرید 12 امتیاز، 2- بازل 6 امتیاز، 3- لیورپول 3 امتیاز(تفاضل 4-) و 4- لودوگورتس 3 امتیاز(تفاضل 5-)

پیشتازی بایرلورکوزن

در گروه C تیم لورکوزن مهمان زنیت سن پترزبورگ بود که در سرمای روسیه توانست 2 بر یک برنده شود و 3 امتیاز ارزشمند را روی درخشش بازیکن کره‌ای خود کسب کند. سان هیونگ مین در دقایق 68 و 73 هر دو گل این تیم را به ثمر رساند. سالومون روندون در دقیقه 89 یکی از گل‌ها را جبران کرد. لورکوزن با این برد صدرنشینی خود را در گروه سوم تثبیت کرد.

در دیگر بازی این گروه بنفیکا در لیسبون پذیرای موناکو فرانسه بود و با تنها گلی که اندرسول تالیسکا در دقیقه 82 وارد دروازه حریف کرد 3 امتیاز این بازی را از آن خود کرد تا به ادامه رقابتها امیدوار بماند.

نتایج دیدارهای گروه C

* زنیت سن پترزبورگ یک - بایر لورکوزن 2

* بنفیکا یک - موناکو صفر

جدول رده‌بندی گروه سوم: 1- بایر لورکوزن 9 امتیاز، 2- موناکو 5 امتیاز، 3- زنیت 4 امتیاز(تفاضل 1-) و 4- بنفیکا 4 امتیاز(تفاضل 3-)

چهارمین برد دورتموند و تساوی عجیب آرسنال

تیم دورتموند هر چقدر در بوندس لیگا ضعیف کار کرده است در لیگ قهرمانان خوب نتیجه می گیرد. این تیم چهارمین برد متوالی خود را با پیروزی 4 بر یک مقابل گالاتاسرای ترکیه کسب کرد. مارکو رویس(39)، سوکراتیس پاپاستاتوپولوس(56)، چیرو ایموبیله(74) و گل به خودی(86) گلزنان دورتموند در این بازی بودند. برای گالاتاسرای هم هاکان بالتا(70) گل زد.

آرسنال نزدیک‌ترین رقیب دورتموند در گروه D در ورزشگاه امارات با اندرلخت مصاف داشت که در پایان یک دیدار عجیب 3 بر 3 متوقف شد. مارتین آرتتا(24)، الکسیس سانچز(29) و الکس چمبرلین(58) آرسنال را 3 بر صفر پیش انداختند اما آنتونیو واندن(61 و 72- پنالتی) دو بار گلزنی کرد تا کار برای شاگردان ونگر در ادامه کار سخت شود. سرانجام میتروویچ در دقیقه 90 گل سوم را به ثمر رساند تا آرسنال بردی قاطعانه را در کمتر از 30 دقیقه با دریافت 3 گل از دست بدهد.

نتایج دیدارهای گروه D

* دورتموند 4 - گالاتاسرای یک

* آرسنال 3 - اندرلخت 3

جدول رده‌بندی گروه چهارم: 1- دورتموند 12 امتیاز، آرسنال 7 امتیاز، اندرلخت 2 امتیاز و گالاتاسرای یک امتیاز

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر