تبیان، دستیار زندگی
رزش بانوان استان تهران استخر حجاب استخر حجاب در سال 1347 تاسیس و در سال 1364 سرپوشیده و در اختیار بانوان قرار گرفت. آمار شركت كنندگان  استفاده از تخفیف ، ویژه ادارات دولتی، نهادها، ارگان ها و ...  است . هرسال تیم شن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی مكانهای تحت پوشش ورزش بانوان استان تهران

استخر حجاب

استخر حجاب در سال 1347 تاسیس و در سال 1364 سرپوشیده و در اختیار بانوان قرار گرفت.

آمار شركت كنندگان

استفاده از تخفیف ، ویژه ادارات دولتی، نهادها، ارگان ها و ...  است .

هرسال تیم شنای حجاب در دوره های مختلف سنی مسابقات قهرمانی كشور شركت نموده و از سال 1375 تا كنون ، تعداد 15 عدد كاپ در مقام های مختلف دریافت نموده است.

در این استخر از بهترین و مجرب ترین  ناجیان  و مربیان در تمام ساعات استفاده می شود.

ضمنا آموزش كلاس های تخصصی در تمام ساعات دایرمی باشد. مثل چهارشنا، حركات موزون در آب، پروانه و آموزش نجات غریق.

ورود كلیه شركت كنندگان منوط به داشتن كارت بهداشت از كلینیك اداره ورزش بانوان استان تهران می باشد. اكثرا منجیان دارای كارت درجه 1 و 2 نجات غریق و شنا می باشند و مربیان دارای كارت درجه 2 و 3 مربیگری می باشند.

مدیریت : زهرا موسوی سرابی

میدان ولیعصر، بلوار كشاورز، خ حجاب، استخر حجاب- 8955846

سالن حجاب 2

مجموعه ورزشی حجاب2 ، درسال71  تأسیس  شده به متراژ دو هزار متر مربع سالن بادی واقع در ضلع شمالی كه در رشته های جودو، تكواندو، كاراته ، رزم آوران، ووشو، ژیمناستیك، هاكی، استیك، تنیس خاكی، تنیس روی میز، بدمینتون، هندبال و فوتبال فعال می باشد.

درضلع جنوبی مجموعه ، سالن شطرنج قرار دارد كه رشته های بدنسازی، یوگا و شطرنج درآن مكان فعالیت دارند و در سال 1375 تاسیس شده است. این مجموعه ورزشی ، زیر نظر اداره تربیت بدنی استان تهران و در اختیار ورزش بانوان استان تهران قرار دارد و به تمام ارگان ها و نهادها سرویس می دهد.

این مجموعه در مسابقات قهرمانی فوتبال، هندبال، كاراته، بدمینتون، شطرنج، ژیمناستیك، تكواندو و جودو شركت داشته و تعداد10 عدد كاپ دریافت نموده است.

حضور قشرهای تحصیل كرده در این مجموعه ورزشی ، حدودا 50 درصد به بالا می باشد. در این مجموعه به اقشار كم در آمد حدود 50 الی 30 درصد تخفیف داده می شود. لازم به ذكر است كه حدود 50 مربی در این مجموعه در رشته های مختلف فعالیت دارند.

مدیریت : جمیله درخشان

میدان ولیعصر، بلوار كشاورز، خ حجاب، سالن حجاب 2، تلفن: 8955712

سالن حجاب

سالن ورزشی حجاب در سال 1347 ، تأسیس شده است و در رشته های مختلف ورزشی فعالیت دارد  به خصوص در دهه اخیر كه پیشرفت ورزش بانوان بسیارچشمگیر بوده و این سالن ، بیشترین و مهمترین فعالیت خود را در زمینه ورزش بانوان داشته است.

سالن به علت استاندارد بودن ، جهت رشته های بسكتبال ، والیبال، هندبال، فوتبال و بدمینتون و دارا بودن نور كافی و تهویه مناسب و موقعیت مكانی مركزی ، از بهترین سالن های ورزشی مخصوص بانوان می باشد و بیشترین مسابقه در رشته های مختلف ورزشی در این سالن برگزار می شود.

در حال حاضر این سالن در رشته های بسكتبال، والیبال، هاكی، فوتبال، بدمینتون، كاراته و بدنسازی فعالیت دارد. در فصل تابستان بیشترین سعی مدیریت ، اداره در جهت آموزش جوانان و نوجوانان می باشد كه به علت فراغت سه ماهه از تحصیل ، از استقبال زیادی برخورداراست. همچنین مربیان ورزیده و مجرب این مجموعه ، اكثرا مدرس رشته های  مختلف ورزشی و دارای درجه مربیگری بین المللی یا درجه یك می باشند.

علاوه بر فعالیت های ورزشی، فعالیت های فرهنگی نیز در سالن حجاب حائز اهمیت است. در رابطه با جشنهای ملی و مذهبی ، سالن حجاب همیشه فعالیت داشته و جشن های مختلف در سالن برگزار می شود مانند یابود دهه فجر، تولد حضرت فاطمه(س) ، مراسم روز زن و مراسم شب های احیا و دهه محرم، دهه فاطمیه و اعیاد مذهبی وسمینارهای فرهنگی - ورزشی مانند سمینار نماز و ... .

مدیریت: فاطمه سلیمی

مدیان ولیعصر/ بلوار كشاورز/ خ حجاب/ سالن حجاب 1 ، تلفن : 658232