تبیان، دستیار زندگی
بازیکن پیشین تیم ملی کشورمان با بیان اینکه وینگادا کمکی به فوتبال ایران نمی کند گفت: نباید اجازه دهیم برای انتخاب سرمربی تیم المپیک رفیق بازی شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هاشمیان: جواب شان را بی احترامی می دهم


بازیکن پیشین تیم ملی کشورمان با بیان اینکه وینگادا کمکی به فوتبال ایران نمی‌کند گفت: نباید اجازه دهیم برای انتخاب سرمربی تیم المپیک رفیق بازی شود.

هاشمیان

هفته گذشته و پس از برگزاری یکی از جلسات کمیته فنی و توسعه برای مشخص شدن وضعیت کادرفنی تیم فوتبال امید، حبیب کاشانی از یحیی گل‌محمدی، علیرضا منصوریان، حسین فرکی، محمد مایلی‌کهن، هومن افاضلی و زلاتکو کرانچار و وحید هاشمیان به عنوان گزینه‌های جانشینی وینگادا نام برد. شماری از این افراد همان ابتدا انصراف خود از قبول این سمت را اعلام کردند.

از بین گزینه‌های باقی مانده فقط وحید هاشمیان و زلاتکو کرانچار بودند که واکنشی به این موضوع نشان ندادند و شاید خیلی‌ها منتظر واکنش این دو مربی هم هستند. بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان که اکنون در دوره پرولیسانس مربیگری فوتبال آلمان حضور پیدا کرده و کلاس‌های مربیگری‌اش را دنبال می‌کند واکنش جالبی نسبت به این موضوع نشان داد و گفت که سرمربی تیم المپیک از بین این اسامی انتخاب نخواهد شد.

وحید هاشمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص اینکه نامش بین گزینه‌های سرمربیگری تیم المپیک قرار دارد، انتخاب حبیب کاشانی به عنوان مدیر و محمد خاکپور به عنوان سرپرست و مدیرفنی تیم المپیک و دیگر مسائل صحبت‌ کرد.

تسنیم: بعد از اینکه نام‌تان بدون هماهنگی بین گزینه‌های دستیاری کارلوس کی‌روش قرار گرفت و از این موضوع ناراحت شدید، این بار بین گزینه‌های سرمربیگری تیم امید هستید.

در این خصوص صحبتی با من نشده است که بخواهم حرفی در این زمینه داشته باشم. حالا که تماس نگرفته‌اند دلیلی ندارد که بخواهم چیزی بگویم، اما بارها گفته‌ام که تا پایان سال 93 و تا عید نوروز کلاس مربیگری دارم و نمی‌توانم از آلمان خارج شوم.

تسنیم: پس به حضور در تیم المپیک فکر نمی‌کنید؟

مگر بازی فکری است که بخواهم در این خصوص فکر کنم؟ عادت من را همه می‌دانند و زمانی هم که در تیم ملی بودم به این شکل بود که تا زمانی که موضوعی قطعی نشود صحبتی در خصوص آن نمی‌کنم. هر وقت با من صحبتی شد، قراردادی بستم و همه چیز را قطعی کردند آن موقع می‌توانم اظهار نظر داشته باشم. همانطور هم که گفتم تا عید نمی‌توانم جایی بروم.

در این خصوص صحبتی با من نشده است که بخواهم حرفی در این زمینه داشته باشم. حالا که تماس نگرفته‌اند دلیلی ندارد که بخواهم چیزی بگویم، اما بارها گفته‌ام که تا پایان سال 93 و تا عید نوروز کلاس مربیگری دارم و نمی‌توانم از آلمان خارج شوم

تسنیم: البته چند نفر دیگر هم از میان لیستی که اعلام کرده‌اند، پیش از اینکه صحبتی با آنها شود از حضور در تیم المپیک انصراف دادند.

من فکر می‌کنم سرمربی تیم المپیک از بین لیستی که اعلام کرده‌اند انتخاب نمی‌شود. مطمئناً سرمربی تیم امید فرد دیگری خواهد بود و هیچکدام از اسامی این لیست روی نیمکت نمی‌نشیند.

تسنیم: نظرتان درباره انتخاب محمد خاکپور به عنوان سرپرست و مدیرفنی تیم المپیک چیست؟

از این انتخاب خیلی خوشحالم. او فردی با انضباط، با اخلاق و با دانش است که می‌تواند به تیم المپیک کمک کند. همیشه شاهد این بودیم که افراد بی‌لیاقت مسئولیت تیم‌ها را به عهده می‌گرفتند اما به نظرم خاکپور لیاقت حضور در تیم المپیک را دارد. او هم تجربه کافی برای حضور در تیم امید را دارد و هم تخصصش را.

تسنیم: با توجه به اینکه سابقه کار کردن با حبیب کاشانی را دارید، انتخاب او به عنوان مدیر تیم المپیک چقدر تأثیرگذار است؟

آقای کاشانی چند سال در فوتبال بوده و تجربه لازم را دارد. با حضور او در رأس تیم المپیک شرایط از گذشته خیلی بهتر خواهد شد و او می‌تواند به تیم امید کمک کند.

هاشمیان

تسنیم: با وجود اینکه کاشانی و کمیته فنی مخالف ماندن وینگادا هستند اما گفته می‌شود کی‌روش تصمیم نهایی را می‌گیرد. به نظرتان درست است که سرمربی تیم ملی درباره سرمربی تیم المپیک تصمیم‌گیری کند؟

روزی که صحبت حضور وینگادا بود، اعلام کردم مخالف حضور او در تیم المپیک هستم. مخالف بودم و این فکرم هم ایراد نداشت. باید در تیم‌های‌مان از مربیان آلمانی و هلندی استفاده کنیم که پایه‌ای کار می‌کنند و برنامه‌ریزی دارند. این دسته از مربیان اهل زد و بند نیستند. همیشه دنبال مربیان پیری رفته‌ایم که برای بازنشستگی‌شان به ایران می‌آیند و کلی هم پول می‌گیرند. اگر اینطور نبوده هم دنبال مربیان یوگسلاو رفته‌ایم که هیچ سابقه‌ای ندارند و فقط پول کشورمان را بابت این انتخاب‌ها به باد می‌دهیم.

تسنیم: پس با تصمیم‌گیری کی‌روش برای تیم المپیک مخالف هستید؟

به نظرم این رفتارها درست نیست و فوتبال ما باید خودش تکلیف خودش را مشخص کند. نباید اجازه دهیم برای انتخاب سرمربی تیم المپیک رفیق بازی شود و وینگادا هم کمکی به تیم ما نخواهد کرد. این مربیان فقط برای گذراندن دوران بازنشستگی به ایران آمده‌اند و کارنامه‌ای هم ندارند. مانند همان مربی پیری که به پرسپولیس آمد (مانوئل ژوزه) و کمکی هم به فوتبال‌مان نکرد.

تسنیم: از مسائلی که در این چند وقت در خصوص شما مطرح شده ناراحت هستید؟

در این چند وقت شاهد بودم که بارها نام من را مطرح کرده‌اند، در حالی که خودم از همه چیز بی‌خبر بودم. حضور در تیم نفت، برگزاری بازی خداحافظی برای من، کمک مربی تیم ملی شدن و حالا هم که حضورم در تیم امید. می‌خواهم این مسائل دیگر تمام شود و دیگر نام من را بدون اطلاع خودم و بدون هماهنگی جایی مطرح نکنند.

هرجایی که اسم من مطرح شده یا در آینده مطرح خواهد شد و هر جایی که من را گزینه کنند، رد می‌کنم و توضیحی نیز نخواهم داد. هیچ توضیحی در خصوص این مسائل که شایعه و اما و اگر است، ندارم. این موضوع جزو اصول کاری من است و همیشه سیستم من به این شکل بوده که یک کار باید تمام شود و بعد به صورت رسمی اعلام می‌کنم. اگر بار دیگر بخواهند با این مسائل بی‌احترامی کنند، مجبور می‌شوم با بی‌احترامی جواب‌شان را بدهم.

بخش ورزشی تبیان


منبع : تسنیم